Van Moskou naar Jekaterinenburg - Reisverslag uit Novovladykino, Rusland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Van Moskou naar Jekaterinenburg - Reisverslag uit Novovladykino, Rusland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

29 Juli 2016 | Rusland, Novovladykino

Van Moskou naar Jekaterinenburg 29 juli 2016

Van Moskou naar Jekaterinenburg 29 juli 2016
Van Moskou naar Jekaterinenburg
Zo, laat ik beginnen bij waar ik nu ben: we liggen met zijn 3en op krap 3m2, maar een lol dat we hebben.
Misschien wel leuk om te vertellen hoe we hier beland zijn.
Vanmorgen eerst rustig aan opgestaan. We hadden alle 3 heerlijk geslapen. Toch maar weer naar de ontbijttafel gegaan, waar het ontbijt er zo mogelijk nog onaantrekkelijker uit zag.
Na het eten een potje verstoppertje gespeeld met de oplaadsnoertjes van Ilona, waarna we om 12 uur zouden uitchecken. Helaas kwam er een kink in de kabel.
Toen we om 10 voor 12 met de bagage en de lift naar beneden gingen, sprong Ilona uit gewoonte weer als laatste het hijsbakkie in. Op het moment dat we naar beneden moesten en de deuren dicht gingen, werd het helemaal donker en gebeurde er niets. We zaten vast in de lift!
De poll van vandaag: A: We zijn in paniek geraakt. B: Wij bleven alle 3 de rust zelve.

Wat voor ons een uur leek, bleek in werkelijkheid maar 1 minuut te zijn.
Celine bleek zo wijs om op de alarmknop te drukken.
Er ging van alles door ons heen:
Celine: Als we de trein maar op tijd halen.
Ilona: We worden er zo wel uitgehaald, want Dimitri komt ons nu ophalen.
Sylvia: water hebben we genoeg, alleen zal de zuurstof snel op zijn.
Ik weet het, ik kijk te veel films.
Ilona drukte op de knop van naar beneden en zo kwam de lift weer tot leven. Held!!!
Na deze minuut, die 10 jaar van ons leven heeft gekost, stond Dimitri op ons te wachten en bracht ons naar het station.
Daar aangekomen kregen we wederom een rondleiding. Gelukkig is hij erg van de uitleg en konden we zelf de weg naar de auto terug vinden om de tassen te halen.
Bij het instappen werden we grondig gecontroleerd en namen we afscheid van Dimitri. Hopend dat hij zelf de weg terug naar de auto wist te vinden.
Nu leven we dus voor 2 dagen aan boord van de transsiberie expres en zijn we elkaar nog niet in de haren gevlogen.
We eten wat, halen wat drinken, gaan naar de restauratie wagon om een kabouter salade te bestellen, lappen wat ramen, en stappen wat uit op de perrons om de plaatselijke lekkernijen te proberen. Jamcake van gisteren, een broodje met iets onherkenbaars en een wafel met karamel (die vonden we niet zo lekker. )
We proberen ons zelf wel helemaal onder te dompelen in de plaatselijke gewoontes maar vooral de Russische lekkernijen.
Na het spel 'de saboteur' te hebben gespeeld, maken we ons nu op voor de nacht.
De bedden hadden we eerder al opgemaakt, heerlijk opgefrist in de badkamer en gaan we nu een warme nacht tegemoet. We laten ons door de trein in slaap wiegen.

30 uur in de trein.
Nou dat slapen was voor de ene prima, de ander middelmatig en weer een ander heeft alle uren van de nacht gezien, maar Ilona heeft wel van de meest mooie uitzichten kunnen genieten. Die hebben wij dan weer moeten missen.
Toen het licht werd besloot Ilona ook maar te gaan tukken.
Overdag niets anders gedaan dan chillen. Want wat moet je anders. Klokslag op de juiste tijd aangekomen. Daar kan de NS een voorbeeld aan nemen.
Nu in de hotelkamer en probeert Celine een mug te killen.
Tijd om te gaan slapen. Morgen weer vroeg dag.

• 30 Juli 2016 - 09:01

Lia Bos:

Jullie hebben veel lol merken we wel en het eten is dus niet zo geweldig maar dat komt nog wel.Geniet maar lekker.groetjes pap en mam

• 30 Juli 2016 - 10:28

Hans:

Erg leuke update weer! Alleen jammer dat met jullie beroep er schrijffouten in staan... Whahaha! Ik kijk ook te veel films. Gaan jullie nog wisselen met schrijven of neem jij alle honneurs waar? Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag! Gr. Hansel en Catharina .

• 30 Juli 2016 - 11:31

San:

Hee lieve meiden! Ik schat zo in dat ik zelf wel lichtelijk in paniek was geraakt
    Als ik vast kom te zitten in een lift. Tja ben niet zo'n held haha.
    Heb je een mooie zonsopgang gezien Ilona? X