Een dag in Jekaterinenburg - Reisverslag uit Listvennyy, Rusland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Een dag in Jekaterinenburg - Reisverslag uit Listvennyy, Rusland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Een dag in Jekaterinenburg

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

30 Juli 2016 | Rusland, Listvennyy

Vandaag een stadswandeling gemaakt. waar ik zo iets meer over zal vertellen, maar eerst moet me even iets van het hart.
Natuurlijk schrijf ik deze blog niet alleen. Op het moment dat ik besluit te gaan typen zitten jut en jul links en rechts van mij en ratelen: komt dit er wel in, vergeet je dat niet, neeeee dat mag er niet in hoor.
Kortom, laten we even duidelijk zijn: we schrijven deze blog dus 33,33 om 33,33 om 33,33.
Wat ik ook even belangrijk vind om te vermelden is; we vinden het ontzettend leuk om jullie reacties te lezen.
Wat we ook zien is dat er veel meer mensen lezen dan reageren. Daar is een mooi woord voor: Lurken. Lurken is leuk, maar nog leuker is om te weten wie er allemaal mee lezen. Dus; maak je kenbaar. Super leuk.
Dan de stadswandeling. We hebben veel gebouwen gezien, veel geschiedenis geleerd, ver gelopen en ons verbaasd over het verhaal van de Romanovs. Verdere info is te vinden op Wikipedia. (Helemaal gratis)
Wat ik nog niet verteld heb is dat we omringd worden door een winkelcentrum. Ik overdrijf als ik zeg dat ons hotel in het winkelcentrum ligt, maar het scheelt niet veel.
Je kunt dus wel raden wat wij vanmiddag gedaan hebben.
Regel was wel; als je iets koopt, moet je iets anders weggooien. Gelukkig hebben we niets gekocht *kuch* leugenaar *kuch*. Even wat lekkers bij de supermarkt gehaald en na een rustmomentje op de hotelkamer en een potje pokemonnen heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant. Voor het eerst echt lekker gegeten. En warm.
Wat ons opvalt is dat de Russen slank en klein zijn. Wij hebben hun geheim ontdekt: kleine porties.
Na het eten gesaboteerd en geregenwormd onder het genot van een hapje en drankje.
Vroeg te tassen ingepakt, omdat we
Morgen weer op tijd worden opgehaald voor de volgende Excursie en 's avonds weer de trein in gaan voor 3 nachten.
Wij hebben er weer zin in.

• 30 Juli 2016 - 22:05

Nel:

Hoi Sylvia, Celine en Ilona.
    Hier dan maar een reactie van een lurker

• 30 Juli 2016 - 22:10

Diana:

Leuk meiden! Ik lees trouw mee hoor! Super leuk allemaal

• 30 Juli 2016 - 22:11

Michelle:

Hoi dames, wat leuk om jullie verslagen te lezen. Heel veel plezier met jullie verdere reis!!!

• 30 Juli 2016 - 22:12

Stella:

He Ladies,

Ik volg jullie ook, hoor! Leuk om jullie avonturen te lezen.
    Geniet nog lekker!

Groetjes en liefs, Stella

• 31 Juli 2016 - 07:27

Lida :

Hoi meiden heerlijk voor jullie lekker hotel en de vele winkels lekker hoooooor morgen veel plezier tot horens .erg leuk dit hoor xxxxxxx

• 31 Juli 2016 - 08:22

Stephanie:

Gelezen! Volg jullie

• 31 Juli 2016 - 08:23

Stephanie:

De helft van m'n zin viel weg: heel veel plezier meiden! Xx

• 31 Juli 2016 - 08:56

Peter:

Leuk blog met aardig wat nieuwe woorden . Zeker als het om de betekenis gaat.
    Succes met de excursies En shoppen in Rusland is toch eigenlijk ook een beetje een excursie?

• 31 Juli 2016 - 12:25

Erik:

Leuk verhaal ik blijf jullie volgen, op naar de EurAsia grens en vergeet de Babuschkas niet, kusje van mij fijne reis nog en geniet ervan

• 31 Juli 2016 - 12:46

Frans:

Leuk hoor, maarre... wat is regenwormen?

• 31 Juli 2016 - 15:10

Maschz:

He syllie,

Regenwormen is een heel leuk spelletje!
    Klinkt weer hilarisch allemaal wat julie meemaken, veel plezier nog meiden.
    Xx mas

• 31 Juli 2016 - 15:32

Els Weijde:

Natuurlijk lees ik ook jullie blog, je schrijft erg leuk Sylvia. Ik hebben erg veel lol merk ik. Heb je ook weerwolven meegenomen, is misschien ook leuk als je genoeg "slachtoffers"vindt. En al wat Russische binken gezien?
    Hoe gaat het slapen, Syl, aangezien je van mijn gesnurk wakker lag? haha.
    Veel plezier nog!
    Groetjes Els

• 31 Juli 2016 - 16:32

Richard:

Nog even van de vrijheid genieten voor jullie 3 dagen de trein niet uit kunnen.