sorry. het is een hele lange. - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu sorry. het is een hele lange. - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

sorry. het is een hele lange.

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

30 Juli 2017 | Verenigde Staten, Midtown New York

Onze mysterie guest is er!!!
Maar laten we bij het begin beginnen.
Gister ochtend eerst even gegeten bij pret en manger. Dat was prima te doen. Wel een beetje vroeg maar dat trekt na een paar dagen ook wel weer bij. For sure. Eerst even langs grand central om een foto te maken van de plek waar we onze MG zouden oppikken.
Daarna in de metro gestapt op weg naar de boot richting Ellis en liberty island.
In de metro nog even aan een leuke man in pak( Ilona en Celine hebben er een ochtendritueel van gemaakt om mannen op weg naar werk te keuren). gevraagd waar we het beste kunnen uitstappen. Leuke jongen, maar weinig notie van richtingsgevoel. We kwamen uit bij Battery park. Daar nog een stuk gelopen. Kaartje omgeruild en we konden gelijk op de boot stappen. Behoorlijk schommelend op weg naar het Vrijheidsbeeld. Daar een mooie wandeling gemaakt, heul veul foto's gemaakt en een liter Citroen limonade gedronken. Lekker verfrissend. Want het was best warm. Nog niet te heet, maar in het zonnetje behoorlijk warm. Na het drankje richting ellis island gegaan waar we tijdens het picknicken verwonderd naar een meeuw hebben zitten kijken die de hamburger van een man wegkaapte. Toen de man hem het wegschopte kwam de recalcitrante meeuw terug om zijn (ongeopende) beker yoghurt op ge eisen. Maar die was te zwaar.
Rond half 3 weer terug met de boot naar de haven.
Nu richting one world trade centre. Daar was ik 6 jaar geleden ook geweest maar toen was alles nog in aanbouw.
Op ground zero zijn nu north pool en south pool gecreëerd. 2 mega grote waterbassins die symbool staan voor se slachtoffers van 911. Maar nog indrukwekkender was het museum wat zowel boven als onder de grond gevestigd is. Allemaal verhalen van nabestaanden en herinneringen. Alles kwam weer een beetje terug.
Daarna richting Best Buy om een Tom Tom te kopen. Deze konden we voor €180 bij de auto huren maar hij ligt voor nog geen $100 in deze winkel. Dat heet besparen. Net als 24 flesjes water halen voor $5 om daar vervolgens kilometers lang mee naar je hotel te lopen zuilen, om vervolgens de volgende dag te ontdekken dat diezelfde winkel (inclusief aanbieding) gewoon naast het hotel zit. Jammer.
Als diner heerlijk gegeten in een opschep tentje (ik weet niet hoe het concept heet, maar je pakt een bak. Gooit er alles van het lopend buffet in en betaalt naar gewicht. ) heerlijk gezond gegeten.
's avonds was het plan om nog naar het empire state building te gaan, maar het was een drukke dag, we vonden het mooi geweest.
Zaterdag.
Vandaag was het dan zo ver. Onze MG kwam eindelijk aan.
Op tijd eruit, want we wilden voordat we onze MG gingen ophalen toch eerst nog even langs brooklyn bridge. Maar na het ontbijt (bij de Starbucks, waar we een mannetje tegen het lijf liepen van 100 jaar oud die met een snelheid van 1 stap per minuut uiteindelijk naast ons aan het tafeltje terecht kwam, Celine vroeg zich af of we 10.000 euro zouden krijgen als we hem zouden ) merkten we dat we toch te laat begonnen waren en zijn we maar richting Grand Central station gegaan. Dan maar even wat winkeltjes bezoeken voordat we onze MG zouden meeten.
Doemde er ineens een rij voor een winkel op waarvan wij de oorzaak niet wisten.
Na een rondje langs de rij bleek het national lipstick day te zijn en M.A.C. Vond dat een mooie aanleiding om lippenstiften weg te geven. Je bent Hollander of niet, dus zijn we in de rij gaan staan.
We merkten al snel dat dat we dit qua tijd niet zouden redden. Dus helaas pindakaas, geen lipstick. Dan maar gauw naar de afgesproken plek voor de MG.
Gelukkig waren we op tijd, want Micky was dat ook. Het leek wel een scène in een film zoals ze daar van de trap af kwam lopen. Helaas was er iets mis met het filmpje waardoor er alleen maar geluid was. Jammer. Want ik zag de eerste Oscar nominaties al binnenstromen.
Snel de metro ingedoken richting Brooklyn bridge. Wat weer een prachtig uitzicht over Manhattan. Lekker gewandeld en daarna weer met de metro naar het empire state building. Wij hadden al kaartjes maar Micky niet. We mochten bij hoge uitzondering 1 kaartje halen uit een automaat. Daardoor hoefden we niet in de lange rij te staan wachten. Bovenop de toren was het vooral erg winderig. Wel een mooi uitzicht over de stad. En na wederom een fotosessie snel uit de kou gegaan en met de supersnelle lift naar beneden.
Het was tijd voor een lekkere lunch.
We waren in de buurt van Madison square, dus waren we verplicht een burger bij de shake shack te halen. En erg dat we het vonden. NOT. De rij viel mee, dus we hadden al snel het tril dingetje die ons vertelde wanneer de burgers klaar waren. Heerlijk gegeten.
Toen richting Highline park. Een ouder spoorrails wat nu als park dient. Lekker even gewandeld. (Want dat hadden we de hele dag nog niet gedaan.)
Vlakbij het park ligt de pier voor de cruiseboten waarmee we die avond wilden varen. We moesten alleen even onze NYC pas omwisselen. Helaas was onze timing een beetje off en waren we te laat voor de tickets. Alles was uitverkocht.
Jeetje. Onze hele planning naar zijn grootjes. Wat te doen wat te doen. Onze laatste avond in NYC met Micky. Wat te doen. Wat te doen. So little Time so much to do. Weet je wat: laten we maar weer naar een show gaan. Dus wij verder gewandeld naar times square. Snel TKTS om daar kaartjes voor On your feet te bemachtigen. Gelukt.
Snel eten. Lekkere hapjes in een hotel.
Terug naar ons hotel om even te chillen. We moesten wel even gefaseerd het hotel binnen gaan want we hebben natuurlijk maar 3 mensen ingechecked.
Even omgekleed. En dan kaar weer richting het theater.
Wat een super leuke show!! Deze moeten we in Nederland zeker ook gaan kijken. We gingen zingend de deuren uit.
Toen weer snel richting hotel om daar deze super gezellige dag af te sluiten!!
Morgen gaan we afscheid nemen van Micky. Mick, bedankt voor de leuke dag. Geniet nog even van jouw tijd hier.
Wij gaan morgen de auto halen.

• 30 Juli 2017 - 14:34

Tini Breg:

Rij voorzichtig meiden !! Veel plezier verder.
    groetjes uit een winderig Nederland

• 30 Juli 2017 - 15:32

Erik:

Leuk verhaal meiden auto huren en op naar Lancaster goede reis verder en geniet ervan.☀️

• 30 Juli 2017 - 18:08

Hans:

Een Tim Tim kopen?! Google Maps werkt overal. Via Wi-Fi in je hotel bestemming opzoeken en gaan! Kost nl geen mb....

• 30 Juli 2017 - 18:55

Lida Mijnders :

Hoi meiden wat een leuk verslag weer. En wat weer veel beleefd . Morgen goede reis en doe voorzichtig tot het volgende verslag xxxxxxxxxx

• 30 Juli 2017 - 20:06

Lia Bos :

Jullie genieten al volop lees ik doen jullie wel voorzichtig naar de volgens even bestemming.