Op de koffie bij Trump. - Reisverslag uit Thomas Circle, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Op de koffie bij Trump. - Reisverslag uit Thomas Circle, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Op de koffie bij Trump.

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, Thomas Circle

Vanmorgen eindelijk laat wakker. Half 8!!!
Met zijn 3en lekker ontbijten bij pret a manger. Toen weer terug naar het hotel om de tassen op te halen en uit te checken. Het voordeel van zo'n groot onpersoonlijk hotel is, dat ze niet doorhebben dat er gewoon een vierde persoon naar binnen is gekropen. Maar ja, om met zijn vieren uit te checken voor een kamer van 3 personen dat is best gek. Dus Micky liep door naar buiten zodat er niks aan de hand was.
Bij de metro halte afscheid genomen. Heel veel plezier nog Mick!!
Wij op weg naar de auto verhuur. Dat ging niet helemaal van een leien dakje. Maar uiteindelijk 3 kwartier later dan gepland hadden we alamo bereikt. Daar bleek dat we Een wel heeeeeel kleine auto besteld hadden.
Dus tegen alle adviezen in toch een upgrade gedaan. We rijden nu in een iets grotere Nissan rogue. Best wagentje. Celine was het er in eerste instantie niet mee eens, maar uiteindelijk, nadat ze er een paar 100 euro van af wist te praten ging ook zij akkoord.
Nu moesten we de stad nog uit zien te komen. Dat op zich was al een prestatie. De auto is groot, de wegen zijn daar smal en druk, en de Tom Tom deed het nog niet. (Geen signaal.) gelukkig wist Celine ons zonder kleerscheuren naar de tunnel te leiden. En toen we de stad uit waren konden we heerlijk cruisen.
Onderweg nog even opgestoken bij een Starbucks voor een lunch en daar heeft Celine het stuur overgenomen. Ook zij was snel gewend aan een automaat en de grootte van de auto. In Lancaster aangekomen hebben we even gewandeld. (Bij aankomst zat er een Spanjaard piano te spelen voor het hotel. Er stonden gewoon 2 piano's buiten.) We wilden shoppen, maar het was zondag in de namiddag. De meeste winkels waren dicht en de winkels die open waren hadden niet de spullen die wij wilden hebben. Wel was er een grappig winkeltje dat spullen verkocht van plaatselijke handvaardigheid talenten. Een soort noppes voor creatievelingen. Leuk en grappig maar nog steeds niks dat wij moesten hebben.
Even gegeten bij een restaurant naast ons hotel. Lekker dichtbij en super snelle service. Met een half uur hadden we voor en hoofdgerecht gehad. Hoppa stonden we weer buiten. Terug naar de hotelkamer waar we eigenlijk te moe waren om nog maar iets te doen. De jetlag en de city trip. speelde ons parten. Vroeg gaan slapen dus. Het grappige was nog dat onze hotelkamer in lancester precies dezelfde indeling had als die in NYC. Alleen het uitzicht was anders. (En we misten mick)
Vanmorgen eindelijk in het hotel kunnen ontbijten (scheelt toch weer in de kosten.)
Daarna ging Celine de auto halen zodat wij niet met de tassen hoefden ge sjouwen. Onze auto stond in de garage vlakbij de ingang, maar dat zorgde er niet voor dat Celine snel bij ons was. Ze heeft Keulen en Aken gezien. Maar uiteindelijk konden we voor de ingang van het hotel instappen. Goede service hoor.
Op weg naar de Walmart. Want daar kunnen we goedkoop winkelen. Nou, de hele winkel gehad, niet veel soeps gezien.
We wilden door naar een dorp waar Amish mensen wonen, maar vlak voordat we daar waren kwamen we een enorme outlet shopping mall tegen. Daar mag je natuurlijk niet zonder stoppen langs rijden. Dus we wilden daar wel even een half uurtje rondlopen. 3 en een half uur later en een heleboel schoenen verder was het mooi geweest. Het dorp van de Amish niet eens meer bereikt want we wilden eigenlijk voor de spits uit Washington DC bereiken. Dat lukte niet helemaal, toch nog even in de file gestaan.
Bij aankomst bij het hotel kwam Dustin (onze bellboy) onze tassen op een karretje zetten. (We kregen een beetje de slappe lach, want naast onze gewone tassen hingen daar dus ook alle tassen van de schoenen die we gekocht hadden.)
Na het overhevelen van de gekochte schoenen nog even naar het witte huis gegaan om trump te zien, maar die kwam niet naar buiten voor ons. (Echt belachelijk. )
Daarna wilden we zwemmen, maar was helaas het zwembad al dicht. We konden nog wel een frozen cocktail popsicle drinken op het dakterras bar. Was lekker en leuk.
Nu weer even chillen en zo maar weer gaan slapen. Het zijn leuke, maar intensieve dagen!!

• 01 Augustus 2017 - 13:09

Hewy:

Leuk! Ben benieuwd naar jullie bezoeken in DC!

• 01 Augustus 2017 - 13:18

Tini Breg:

tip van Tini:
    volgende keer even bellen met Trump dan blijft hij vast thuis voor jullie!!

• 01 Augustus 2017 - 23:24

Ans Peerdeman:

Hallo Sylvia, vanavond waren je vader en moeder bij ons uit de Makro vandaan,ik vroeg hoe
    het met je ging,toen liet je moeder het reisverslag zien. Nou ik heb het gelezen wat leuk.
    Ik ga het voortaan maar even volgen.zo te zien vermaken jullie je prima,ik wens jullie
    nog een hele fijne vakantie en ik blijf het volgen.

• 02 Augustus 2017 - 14:31

Hans: