bon bini - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu bon bini - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

bon bini

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

20 Augustus 2017 | Curaçao, Curaçao

Intussen zijn we dus al dik op curacao beland.
Stipt op tijd stond Richard ons bij de gate op te wachten. Toch echt handig hoor. Zo'n privé chauffeur.
Eerst de koffers in 'hotel Richard' gedumpt. Gezwommen en boodschappen gedaan. Lekker pasta pesto voor Richard gekookt. Spelletjes en naar bed.
Pffff lekker hoor een slaapkamer zonder airco. Ben liters vocht verloren. Gelukkig sliepen Celine en Ilona als een roosje met de airco aan.
Donderdag ging Richard eerst werken zodat wij lekker bij het zwembad konden genieten. Even een rondje eiland gedaan en toen richting tugboat gegaan waar we lekker hebben gesnorkeld.
's avonds koninklijk gedineerd in Punda. Gezellig en leuk en lekker makkelijk om alles weer in het Nederlands te kunnen bestellen.
Na het eten nog even naar wen cafeetje (bij een prachtig resort aan het strand) waar een super leuk bandje hoog op een podium stond op te treden.
Daar kwamen we (Celine en ik) oud purple lid Ruth tegen (althans dat dachten we.) we zullen het nooit zeker weten, want we hebben het niet gevraagd.
Daarna richting huis om de tweede hete nacht zonder airco de nacht door te brengen.
Vrijdags kwam de schoonmaakster om 6.00 uur. Richard was weer naar het werk, dus maar gewoon door proberen slapen. Marselien maakte heel stilletjes schoon.
Richard kwam lekker op tijd terug van zijn werk dus weer zijn auto ingestapt om naar Westpunt te rijden. Daar eerst de grot bekeken en toen een wandeling naar de natuurlijke brug gemaakt. Best lang en best warm. Na wat puffen en zweten richting jaanchie (gezondheid). Deze meneer was erg creatief met namen. Zo werd er weer iemand mama genoemd en papa. En al het eten werd met vitamine L (iefde) bereid. En dat was te proeven. Als we allemaal ons bordje leeg zouden eten zouden we een verrassing krijgen. Dat lukte bij bijna iedereen en kregen we allemaal een bolletje pindakaas ijs. Jummie.
Daarna weer even naar een baai om te snorkelen en eindelijk zagen we schildpadden. Wat zijn dat toch een mooie beesten. Ilona en ik stopten met snorkelen omdat we zeeziek werden (welles dat kan wel!!)
Daarna snel naar huis om op te frissen en richting happy hour op mambo beach. Lekker aan een cocktail.
Heerlijk gedineerd bij Hemingway.
Het was intussen weer tijd om naar huis te gaan.
Vanmorgen hoefde Richard niet te werken dus hebben Richard en ik op tijd boodschappen gehaald voor de dag. Lekker ontbijtje, en vanavond bbq-en.
Na het ontbijt (het weer was vandaag een beetje van slag vanwege een tropische storm die hier raast. Het zal weer eens niet) eerst even richting het enige winkelcentrum van de stad (Celine had al trillingen als afkickverschijnselen.)
Daarna richting otrabanda en de pontjes brug over richting Punda.
Daar liet Ilona een super leuk naambordje voor esmee maken. Hebben we nog even souveniertjes gekocht en konden we het bordje na de lunch ophalen.
Toen nog even naar een mooi uitkijkpunt (Inc souveniersshop natuurlijk!!) en daarna richting jan thiel.
Ik schreef eerder dat het weer niet echt je van het was, dan heb ik het natuurlijk niet over de 18 graden die jullie in Nederland hebben, het is hier gewoon 30 graden dus natuurlijk gezwommen en na het zwemmen happy hour bij Zanzibar waar Ilona de nieuwe hobby van ijsklontjes sparen uitvond. Het zit nml zo.
Tijdens happy hour krijg je je drankje voor de helft van de prijs (wat voor een Nederlander kassa betekent) en om die bekers er vol uit te laten zien gooien ze er super veel ijsklontjes bij. Gelukkig had ik een drinkfles bij me waar we al die ijsklontjes konden verzamelen zodat we lekker koud water konden drinken.
Een paar drankjes en vele ijsklontjes later richting huis gegaan.
Daar lekker gebarbecued en gesaboteerd (super leuk spel!!)
Nu naar bed want morgen wordt het tijd om te duiken!! Zin in!!!

• 20 Augustus 2017 - 10:49

Tini Breg:

Heel herkenbaar allemaal. inclusief het zeeziek zijn van het snorkelen!!
    Veel plezier meiden. Helaas zit het er al weer bijna voor jullie op, we hebben weer genoten van de leuke verslagen.
    Doe de groeten aan Richard en wij wensen jullie een goede reis naar huis.

Nico en Tini

• 20 Augustus 2017 - 11:00

Lia Bos:

Hallo meiden en Richard natuurlijk zo te horen vermaken jullie je prima op Curacao.Nog en paar dagen en dan huiswaarts we zijnblij dat jullie weer thuiskomen de groetjes aan Richard en een goede reis naar huis en een dikke kus van ons.

• 20 Augustus 2017 - 19:39

Niels Jong :

Klinkt allemaal heel bekend!
    Veel plezier nog!

• 20 Augustus 2017 - 21:42

Nel Veeken :

Hallo vakantie vierders, geniet nog maar lekker van die laatste dag!
    De reisverslagen waren weer leuk om te lezen
    Onze groetjes, ook voor Richard en een goeie terug reis