En nu het echte werk! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu En nu het echte werk! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

En nu het echte werk!

Door: Sylvia Bos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

14 November 2017 | Canada, Toronto

Oké, het speelkwartier is voorbij, vandaag begon het echte werk.
Vanmorgen om 7 uur eerst even ee duik in het zwembad gemaakt. Ally zwom iets te fanatiek en liep (of eerder zwom) daarbij ee halve hersenschudding op. Die kant is best hard.
Na het zwemmen lekker douchen en ontbijten om zo zoetjes aan naar de zal te gaan waar Santiago Gallardo zijn lezing gaat houden.
Wat een inspirerende man. Hij vertelde over deel learning en wat dat voor het onderwijs betekent. Echt een eye opener. Wat me echt is bijgebleven is dat je je fouten moet vieren. Pas als je fouten maakt kun je leren. En als leerkracht moet je het leren ook modelen. Mijn aantekeningen passen gewoon niet eens op mijn mind-map.
Voor de Lunch snel de bus in en richting weer een andere shareton hotel.... daar kregen we een heerlijke Chinese lunch en ontmoetten we leden van the board. Het ging een beetje van de hak op de tak en het was ook een beetje warm in de zaal, en de koffie was op. Lekker verhaal dit.
Aan het einde van de middag nog even een onderonsje met de CPOW groep. Alvast een kleine voorbereiding op morgen middag. Ik ben echt ontzettend benieuwd naar Michael Fullan.
Aan het eind van het eind van de middag (ja, wij maken gewoon dagen van 7 tot 6 hoor, het is echt geen snoepreisje) kregen we de directeur van de school te spreken waar we morgenochtend naar toe gaan.
Wat een leuke enthousiaste vrouw. Ze wilde ons van alles vertellen. Voor de gene die het op willen zoeken: Rick Hansen elementary, een school met 700! Kinderen. Alleen al 7 kleutergroepen. In een nieuwbouwwijk genaamd Aurora.
Daar heb ik echt enorm veel zin in.
Bij terugkomst even weer naar de Apple store, en daarna eten bij scaddabush. Gelukkig had Tiago gereserveerd en konden we terecht. Al hadden die 2 dingen weinig met elkaar te maken, want hij had de reservering bij de verkeerde locatie gemaakt. Scandaalbush.
Heerlijk gegeten en gelijk gereserveerd voor woensdag, nu wel de goede locatie.
Morgen moeten we om 6.15 aan het ontbijt zitten dus ik brei er maar eens een einde aan.

• 14 November 2017 - 04:57

Ally:

Gelukkig hebben ze hier ook veel ESL (English as secund language) kinderen. Op de school waar ik morgen kom, maar liefst 83 %. De grootste groep zijn hier de Chinese kinderen. We gaan het morgen zien. Syl en ik bezoeken verschillende scholen. Maar nu eerst maar eens een dutje doen. Ik ben heel benieuwd!

• 14 November 2017 - 11:35

Lia:

Wat een druk leven heb jij toch maar volgens mij is het harstikke leuk.
    groetjes van ons en een dikke kus

• 14 November 2017 - 18:59

San :

Heeft Tiago z'n nieuwe I phone al gescoord? Haha. Veel succes! 700 kinderen o my god!!! Gelukkig heb jij dat in Purmerend (nog) niet haha. Liefs X