Dag 5,6,7 en 8 - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Dag 5,6,7 en 8 - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Dag 5,6,7 en 8

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

17 Juli 2020 | Kroatië, Trogir

Het werd wel weer eens tijd voor een berichtje van onze kant.
Wij zijn nog steeds heerlijk aan het genieten van onze tijd in Kroatië.
Dinsdag
Vandaag stond in het teken van autorijden. Wie in Kroatië is MOET de Plitvice meren zien. We hadden al gelezen dat het nog mooier was dan Krka. We gingen vroeg op want het was wel 2,5 uur rijden. Er werd ons aangeraden om van te voren online tickets te bestellen omdat het anders wel eens vol kon zijn en dan kom je er gewoon niet meer in. We hadden ook gelezen dat route H de mooiste route was waarbij je zo’n beetje alles kon zien. Na een lange rit geparkeerd bij ingang 2 waar het wandelen begon. We moesten voor 11 uur binnen zijn en gelukkig lukte ons dat ook. Toen met het treintje van route H naar beneden om vervolgens een prachtige wandelroute te volgen. Iedere hoek die we omsloegen was weer een prachtig ander tafereel. Het is echt de Efteling in het echt. Aan het einde van de tocht nog even gevaren op een tergend langzame boot. Heerlijk tot rust komen. Lekker geluncht en na 5 uur weer met de pus omhoog. Wat een prachtige omgeving, maar we vonden het oprecht niet te vergelijken met Krka. Dat is een heel ander park met heel andere natuur. Na weer een lange rit in de auto, gelukkig hebben we een playlist op spotify aangemaakt met heerlijke automuziek, kwamen we weer thuis en hebben we heerlijke lasagne ‘gemaakt’ moet maar voldaan nog lekker van de avond kunnen genieten.
Woensdag
We wilden deze vakantie ook echt vakantie hebben en niet iedere dag wat ‘moeten’ want we moeten al zoveel (gevleugelde uitspraak deze vakantie) dus was het vandaag zwembad-hang-we-doen-verder-niks-dag. We hebben tenslotte het zwembad voor onze caravan en de stoelen hadden we dus al vroeg geconfisqueerd. (Je moet wel met Duitsers in je straatje). Als je de hele dag op een bedje ligt heb je genoeg tijd om te observeren wat anderen doen. Zo was er een Duits stel dat het lef had om hun handdoeken de gehele dag op een ligbedje te leggen, om daar vervolgens in totaal 1 uur op te liggen. Wij vinden dat asociaal.
De rest van de dag dus vrij weinig gedaan, behalve geprobeerd om ons lichaam niet te laten verbranden. We waren maandag genoeg bijgekleurd.
Donderdag
Helaas helaas, we moesten ons huisje verlaten. Het was echt een heerlijke start van de vakantie. De koelkast leeg, de buiken vol, we konden vertrekken. Wel jammer hoor want we hebben echt genoten van de omgeving en ons prachtige ‘huisje’.
We hadden besloten vandaag Split te bezoeken want dat ligt mooi op de route naar Makarshka. We konden midden in het centrum parkeren waardoor we zou het oude stadscentrum inliepen. Een mooie stad waar alles op loopafstand is. Nog even naar een groot winkelcentrum waar we hebben geluncht en later nog een ijsje in het centrum, het ijs ziet er hier altijd uit om op te eten en dat doen we dan ook zeer regelmatig. Je moet jezelf blijven verwennen.
In de loop van de middag weer in de auto en richting Makarska.
De weg er naar toe is spectaculair. Prachtige bergen en mooie landschappen. Je weet niet waar je kijken moet, dus let ik maar op de weg.
In het hotel aangekomen was ik aangewezen op de slaapbank. Helaas maar ik lag op de camping op het beste bed dus had nu laatste keus. Nou ik heb het geweten. Het ligt voor geen meter, maar gelukkig zorgen Celine en Ilona goed voor mij en hebben ze vandaag een nieuw matras voor me geregeld. De schatten. ‘ s Avonds heerlijk decadent gegeten op de boulevard waar we op een ander manier wijn hebben leren drinken. Super lekker. Ook heerlijk gegeten en op tijd naar bed want morgen ga ik een berg bedwingen.
Vandaag (vrijdag)
Na het ontbijt (nu in het hotel zelf.) een lopend buffet waarbij je alles ivm Corona alles zelf moet aanwijzen zodat een medewerker het op je bordje legt, vreemd, maar we doen het er mee. Verder prima ontbijt.
Na het ontbijt ben ik op pad gegaan om de Vosac berg te bewandelen. 1400 meter. Een behoorlijke klim die ik dan ook niet helemaal gedaan heb. Dat was iets te ambitieus. Ik kwam wel een heel eind en kon genieten van prachtige uitzichten. Celine en ilona zouden ook naar de top komen om daar op een glasplaat over een ravijn te gaan lopen maar het weer sloeg om en dat kwam het uitzicht vast niet te goede dus besloten om er maar weer een relax dag van te maken. Even bij het zwembad gelegen, maar de izon verdween helemaal en toen maar even een lunch gaan halen bij de Lidl en die op het balkon opgegeten. Daarna lekker gerelaxed (het begint bijna het thema van de vakantie worden) en ‘s avonds weer heerlijk gegeten op de boulevard bij een ober die vond dat wij uit Zweden kwamen. (Dat was een compliment, want uit Zweden komen de mooiste vrouwen zei hij, dus wij waren zo mooi als de Zweden.) wat een slijmzak, maar ja, we zijn er wel gaan eten. Met heerlijke wijn.
Nu weer lekker naar bed en morgen op bedevaart naar Bosnië.

• 18 Juli 2020 - 09:43

Lia:

Wat heerlijk allemaal meiden.De eerste week zit er alweer op. Genieten eenogige maar lekker van

• 18 Juli 2020 - 11:32

Tini Breg :

Wat schrijf je weer heerlijk beeldend.
    We zien al het moois zo voor ons!
    Hebben jullie nog hinder van corona maatregelen
    Of blijft het bij het ontbijt?
    Geniet verder van jullie vakantie. Groetjes uit Wervershoof

• 18 Juli 2020 - 12:42

Hans:

Ouderwets gezellig zie ik al! Jullie maken er toch altijd weer een feestje van! Geniet!!

• 18 Juli 2020 - 13:28

San:

Hoi lieve meiden. Het verhaal van de badhanddoek komt me idd bekend voor. Irene en ik vinden dat ook asociaal :-(.. wij doen dat zelf ook nooit. Soms gaan wij smorgens wel eens bij het zwembad liggen en gaan we later op de dag ergens lunchen en ook dan nemen we gewoon alles mee naar onze kamer..
    Heerlijk weer om jullie verhalen te lezen :-)! X