CN tower, oh en natuurlijk luisteren. - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu CN tower, oh en natuurlijk luisteren. - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

CN tower, oh en natuurlijk luisteren.

Door: Sylvia Bos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

12 November 2017 | Canada, Toronto

En dan zit System day er alweer op.
Vanmorgen om 8 uur Ally thuis opgehaald. (Die had maar een beetje last van een jetlag, lag om 7 uur al in het zwembad.....Ik had echt nergens last van. Om 3 uur wakker, maar voor 4 uur alweer in slaap gevallen, om vervolgens wakker te schrikken van een wekker die om half 8 pas afging......heerlijk)
Direct naar het ontbijt, want om 9.00 uur begon het programma.
Om uit te kunnen leggen wat voor hectiek er bij het ontbijt was, moet ik even iets over het hotel vertellen.
Allereerst staan er op de parkeerplaats van het hotel alleen maar grote bakken (als in dikke vette auto's). Als je de draaideur naar binnen neemt kom je in een hal waar de ijsbaan in Hoorn jaloers op zou zijn. Echt super mega groot. 4 roltrappen. Een waterval met binnentuin, een winkelcentrum in de kelder en de eerste 6 liften die alleen maar naar verdieping 26 tot 49 gaan. Gelukkig zit Ally op 21 en ik op 24, dus geen last van hoogtevrees.
Terug naar het ontbijt, je hebt nu dus enigszins een voorstelling van het aantal mensen dat hier zouden kunnen verblijven. Denk daar dan even een ontbijtzaaltje bij ter grote van een gemiddelde FEBO in Nederland, en je hebt de hectiek waar ik het over had. Kortom; DRUK! We hebben zeker een kwartier in de rij staan wachten, en Tiago en Jacqueline even bij ons groepje betrokken, zodat zij een stukje van de rij achter zich konden laten. Ik moet er wel bij vermelden dat het eten verder prima voor elkaar was.
Gelukkig nog op tijd de zaal bereikt om van start te gaan met het programma.
Het is wel heel vee informatie en Bill Hogard vond het best moeilijk om zijn microfoon bij zijn mond te houden, waardoor we soms wel erg ons beste moesten doen om hem te kunnen verstaan, maar de strekking van zijn verhaal was zeker duidelijk.
Later nog een vrouwelijke spreker die vooral vertelde over inclusief onderwijs. Hier in Canada is er een wet die zegt dat alle kinderen in hun eigen buurt naar school moeten. Ongeacht handicap, aandoening of leerachterstand. Dinsdag en donderdag zullen we in de prachtijk zien hoe dat in zijn werk gaat.
Om kwart voor 3 was het programma afgelopen en werden we los gelaten in de stad. Tiago wilde heel graag de IPHONE X kopen, dus wij richting de Apple-store die vlak achter ons hotel ligt. Helaas krijgen ze hier per dag ook maar een beperkt aantal toestellen binnen en moet je hem online (vanaf iedere ochtend 6 uur,) voor die dag bestellen.. Dat gaat hij morgen dan ook proberen, en as ik om 5 voor 6 wakker ben al ik ook virtueel in de rij gaan liggen. Voor een IPhone voor Tiago hoor, niet voor mezelf....
Daarna weer lekker wat stappen op de stappenteller weten te krijgen door een lekkere wandeling naar de CN tower. Met Ally en Tiago de hoogste toren van de wereld beklommen...eh, met de lift natuurlijk. Het kwam precies zo uit dat we rond half 5 boven waren. Het wordt hier rond 5 uur donker, dus we zagen de stad eerst bij daglicht en even later in het pikkedonker. Echt leuk!
Daarna weer rustig terug gelopen naar het hotel, waar we Jacqueline weer oppikten om lekker te gaan eten bij een restaurant waar we weer 25 minuten moesten wachten om plaat te kunnen nemen. Dat hebben we dus even niet gedaan. Stukje verder bij een of ander sportcafé gegeten waar ze gewoon brood niet van glutenvrij konden onderscheiden, maar verder wel oké was.
Morgen maar weer eens kijken of de Falls nog vallen. 6 uur de wekker, half 7 ontbijten. Ik ga snel mijn tas pakken en te bed......

• 12 November 2017 - 08:21

San :

Weet je zeker dat je vanaf de 21e verdieping geen hoogte vrees hebt? Brrr ik zou het best eng vinden!! Maar mischurn ook wel heel mooi? Genuet ervan! Dikke XXX

• 12 November 2017 - 15:01

Ingrid:

Hoi Sylvia en Ally, heerlijk Syl- verslag weer. Geniet van de week en laat ons lekker meegenieten met je dagelijkse blog.

• 12 November 2017 - 16:07

Hewy:

Leuk weer Syl! Klinkt als een chique bedoening dat hotel. Wat leuk dat je een werkbezoekje ook kan combineren met plezier!