zien en gezien worden. - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu zien en gezien worden. - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

zien en gezien worden.

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

15 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Miami Beach

Sorry. Het is eigenlijk al te lang geleden dat ik een blog plaatste, dus snel aan de slag.
Van het paradijsje 'the postcard in' door naar Naples.
Waar we eigenlijk de hele reis al kampen met te smalle bedden (vooral de bedden waar Celine en Ilona met zijn 2en in moeten), hebben we in Naples een paleisje:
Een twee kamer appartement. Met: eetkamer, keuken met ALLES erop en eraan, woonkamer (Met opklapbed voor Ilona) en een slaapkamer en een KINGSIZE bed waar Celine en ik met zijn 2en in moesten. Nou echt, Ilona had er bij gepast. Zo breed. Ik kon in de breedte liggen en lag Celine nog niet in de weg.
Helaas hadden we maar 1 nacht geboekt in Naples om vervolgens door te rijden naar Miami.
De weg van Naples naar Miami gaat dwars door de Everglades dus gelijk even genieten van de natuur.
Bij het visitors centre met een boot het water op. Snik heet maar wel erg mooi. We zaten met zijn 5en in de boot en bij het wegvaren zagen we al gelijk een dolfijn. Dat was natuurlijk dol fijn. Daarna keihard gescheurd, dat was minder snikheet en best wel stoer.
De tour ging ook onder een tunnel van mangrove's. Super mooi. Daar viste de gids een krabbetje uit het water wat we konden vasthouden. De jonge dame die bij ons in de boot zat heeft hem de hele trip vastgehouden alsof het een schoothondje was. Beetje sneu.
Aan het einde gelukkig nog wel even een alligator gezien. (Daarom hadden we juist deze tocht gekozen).
Daarna de weg hervat naar Miami.
Bleek dat we een hotel hadden in Miami beach. Poepie chique. De mensen hier zijn kort uitgedrukt, vreemd.
Het is hier echt zien en gezien worden, wat betekent dat je gewoon in je (heel erg hoog) uitgesneden badpakje boodschappen gaat doen. Dus als je je kaas staat uit te kiezen kijk je naar dikke billen van een ander. Want ja, ook hier zijn niet alle mensen even slank.
Ook in het restaurant stappen vrouwen gewoon in hun bikini het terras op.
Wij moeten er erg aan wennen en gaan niet mee in deze hype.
Dag 2 Miami
We wilden ook wat van de omgeving zien (en strand hangen kan straks op Curaçao lang genoeg) dus zijn we met een bus (6.43 uur) naar key west gegaan.
Daar konden we voor veel geld ook weer een snorkel tripje boeken, maar ook hier gold; daar hebben we curacao nog voor.
We hebben daar weer de old trolly hop-on-hop-of tour geboekt. Zijn we even naar een strandje gegaan, maar echt, voor het strand hoef je er echt niet naar toe te gaan.
Ook het plaatsje zelf viel ons niet echt mee. De beroemde key lime pie was gewoon Citroen kwarktaart.
Om 17.30 uur weer met de bus terug. Waar een iets obese man behoorlijk lag te snurken. Was dan wel weer vermakelijk.
Omdat we rond etenstijd in de bus zaten kwam er van diner vrij weinig dus met honger naar bed.
Slecht geslapen want er hangt hier een geluidje wat je tot waanzin drijft. Het is alsof er onder ons raam een bus stationair staat te draaien. En dat de hele nacht lang. Ik kan je zeggen; daar helpt geen oordop tegen hoor :(
Vandaag met de auto door Miami gereden en naar fort Lauderdale gegaan. Een prachtig winkelcentrum van binnen gezien. Daar heb ik maar weer een nieuwe tas/koffer gekocht, want de andere was alweer stuk. Heg begint een wederkerend grapje te worden.
Wat ook grappig was (en dit moet ik van Celine en Ilona vermelden; van mij hoefde het niet) de vrouw achter de kassa (waarschijnlijk gaat ze vandaag of morgen naar een oogarts) vroeg of ik met mijn dochters op stap was..............
Ja, ik viel ook even stil.
Toen ik geschokt "nee" zei vroeg ze of we zusjes waren. Oke die horen we vaker, maar ik had al gegeten en gedronken met haar.
Speechless liepen we de winkel uit. (Oke Celine en Ilona moesten keihard lachen.)
Het laatste dagje in the USA ouderwets afgesloten met een lekkere maaltijd bij de Mac.
Daarna koffers ingepakt en gewogen. 1 van onze koffers was te zwaar. Ik noem *kuch* geen namen *kuch* Celine *kuch*. Dus die mag wat spullen in haar handbagage stoppen.
Of bij Ilona in de tas want die heeft nog kilo's over.
Morgen dus richting curacao.
Voelt toch wel een beetje als het einde van de road-trip. Morgen onze geliefde auto inleveren en het vliegtuig in.
Richard: Here we come.

• 16 Augustus 2017 - 08:54

Kim:

Zo wat gaat dat snel zeg jullie reis! Geniet nog even lekker op Curaçao! Groetjes Kim

• 16 Augustus 2017 - 09:44

Hans:

Leuk hoor! Ooit ook die route gedaan, leuk om weer eens te lezen van een ander. Vooral van jullie! Dus nu met je dochters naar Curaçao.... Hahaha. Sorry, moet ik ook om lachen! ;-)

• 16 Augustus 2017 - 17:23

Arjanne:

Ha meiden, ik ben al een tijdje aan het meelezen en smullen van jullie verhalen! Hoogtijd voor een reactie. Echt een toffe, diverse reis hebben jullie ook dit jaar weer! Fijn ook al dat shoppen. Jammer dat de alligators zich hadden verstopt. Curacao wordt vast een gaaf en chill slot! Geniet nog een maximaal! Leafs, Arjanne

• 16 Augustus 2017 - 17:23

Arjanne:

• 16 Augustus 2017 - 18:31

Maschz:

Zit jullie verhalen dikwijls te citeren aan Paul

• 16 Augustus 2017 - 18:33

Mascha:

Vreemd hij plaats maar een half verhaal... Enfin geniet nog even op Curacao! Liefs Mascha

• 17 Augustus 2017 - 16:06

Hewy:

Mama! Hahahahahahahaha!
    Geniet lekker van Korsou!