echt de stad gezien - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu echt de stad gezien - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

echt de stad gezien

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

29 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag dan eindelijk mijn eerste echte vrije dag, dat mag ook wel na 2 dagen hard blokken:P en wat ga je dan doen? Juistem, de stad in. Ik zat om 10 am al in de trein maar niet voordat ik even mijn tripje naar Canada heb geboekt:=) Morgen ochtend vertrek ik om 11am met de bus richting Niagra Falls en zaterdag naar Toronto. Heb vandaag in de stad maar even een tas gekocht want moest anders een hele grote koffer meesjouwen en daar had ik weinig zin in.
Maar goed, terug naar het begin, 10am trein, ik had de express wat betekende dat ik met 30 min in hartje NYC stond. En toen? dat laat zich makkelijk raden (ja syl, je bent voorspelbaar) als eerste naar Times square, dus ook broadway, ik moest daar alvast (voor de komst van Marjolein) wat orienterende activiteiten verrichten. Het is niet te beschrijven hoe times square op me overkwam, HUGE, FENOMENAL, BIG, en alle superlatieven op een rijtje. Het is echt enorm, maar zo enorm gaaf! Ik ben bij het theater van the book of mormon geweest waar er mensen in de rij zaten om staankaarten voor diezelfde avond te bemachtigen,ik ben in eerste instantie ook gaan zitten maar aangezien er een hele vervelende dame naast me zat en ik het zonde van mijn tijd vond ben ik weggegaan. Ik zou terugkomen voor de loterij, maar in de tussentijd kwam Katharina ookop times square dus hebben we samen wat dingen gedaan.
In chronologische volgorde:
First dus heel lang op de trappen van times square gezeten, Alleen maar mensen kijken. Super leuk
second: m&m store, Toys 'r' us, disney shop, footlocker, champs, en nog meer winkels bezocht.
Third naar de m&m store geweest om te plassen. Plassen is echt een probleem in NYC. Heb dus alleen een wc bij M&M kunnen ontdekken.
Toen de metro richting south ferry gepakt, naar de Ferry naar staten Island genomen, waardoor we vlak langs the statue of liberty zijn gevaren, op staten Island een lekker vruchtenhapje gedaan en toen weer met dezelfde ferry terug.
Fourth, in lower manhattan gewandeld, langs St paul cathedral geweest, Ground zero gezien, langs de haven gelopen, een blues festival bijgewoond, ongeoorloofd door een gebouw gelopen voor een short cut.
fifth, op zoek naar eten gegaan want het was ondertussen 9 uur. Maar aangezien Katharina dinsdags wat verkeerds gegeten had en daardoor al 2 dagen last van haar buik heeft leek het ons niet verstandig om wat zwaars te gaan eten. Heb dus mijn eertse reuze pretzel gegeten. We wilden wat salade, maar alle tentjes op grand central waren al dicht of gingen net sluiten en de bastards wilden ons niet eens meer een broodje verkopen want dat wat over was ging naar the homeless.:( we hebben ze dus een beetje op zijn Nederlands en Duits staan uitschelden daar (maar we bleven vriendelijk lachen hoor...)
Nu is het dus 11.45 pm en ben net thuis, wilde alles even typen anders was ik bang dat ik dingen zou vergeten. Ik ga nu snel douchen want ik moet nog inpakken voor het weekendje weg....Hihi het blijft gek; een weekendje canada....

Oh de foto's volgen...

• 29 Juli 2011 - 06:07

Massie:

Hai Syllie,

Is weer top om te lezen meid, wat gaaf dat je naar Canada gaat wat een belevenis! Heel veel plezier daar en ben benieuwd naar de foto's.BIj ons hangt al een vakantie sfeer want het is de laatste dag werken!
    Joehoe zon here we come.

xxx

• 29 Juli 2011 - 06:52

Karina:

Jeetje, wat een drukke dag! Lekker een weekendje weg in je vakantie. Wat gaat het allemaal snel zeg. De eerste week is al bijna weer voorbij. Veel plezier in Canada!

• 29 Juli 2011 - 07:10

Marsie:

Ben blij voor je dat je het zo geweldig hebt!!!! Zou wel met je willen ruilen, Veel plezier op je weekendje weg.

Marsie ;-)

• 29 Juli 2011 - 07:48

Cindy:

Jeetje wat een drukke dag!!! Maar er is ook zo veel te zien dat je maar door blijft gaan. En wat Gaaf naar Canada en die machtige watervallen. Heel veel plezier en doe voorzichtig. Maar vooral:
    GENIET!!!!!

xxxx

• 29 Juli 2011 - 11:20

Myran:

He Syl, wat een dag, wel enorm leuk allemaal. Veel plezier in Canada he! Groetjes!!

• 30 Juli 2011 - 08:48

Jacqueline:

Leuk hoor Sil om zo je verhalen te lezen!
    Veel plezier in Canada.

X Jac