De laatste uren hier - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu De laatste uren hier - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

De laatste uren hier

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

03 September 2011 | Verenigde Staten, New York

Ja ja, ik schrijf dit verslagje 3 uur voordat we opgehaald worden door de taxi om naar JFK te rijden. Tot op heden gaan onze vluchten nog gewoon door. Laten we er maar van uitgaan dan dat vanavond ook nog zo is.
Maar eerst nog even een verslagje van de afgelopen 2 dagen.
Donderdag zijn we wederom naar het UN(verenigde naties) gebouw geweest en hebben daar een rondleiding gekregen. Het was echt indrukwekkend. Natuurlijk moest je eerst weer binnenstebuiten gekeerd worden om uberhaupt in de buurt van het gebouw te mogen komen, maar we werden goedgekeurd. De rondleiding was zeker de moeite waard. Ik ben daarna terug naar de campus gegaan om daar de laatste maaltijd te eten. En lekker was het. De studenten op de campus waren zo aan het klagen over het slechte eten. Was het daar niet echt mee eens.We konden zeker iedere dag uit 3 gerechten kiezen en zelfs als je daar niks van lustte was er nog altijd pizza. Mijn laatste maal daar bestond uit lasagna, pasta en broccoli dus echt wel lekker :)
Daarna met Irene, David (spanje) en Ken (Japan) weer gewiid, en heb serieus nog stijve armen (2 dagen later he...)'s avonds werd ik een beetje ongerust omdat mij zelfgeadopteerde jap nog niet thuis was om half 2. Toen ik bijna in slaap viel hoorde ik in de verte een geluidje (die jaapanners zijn werkelijk muisstil) Was ze gezellig naar de Lion King geweest. Hebben we 's nachts om 2 uur nog staan zingen (het gebouw waar ik slaap was toch helemaal leeg omdat het gerenoveerd wordt, dus niemand had last van ons hoor)
Vrijdag ochtend met een hele groep Japanners en spanjaarden voor de laatste keer van ons ontbijt genoten en daarna afscheid genomen. Ik ben nml de laatste nacht naar het hotel van Mar gegaan. A is dat heel gezellig natuurlijk en B ook vrij praktisch want nu kunnen we de taxi naar het vliegveld delen.
Dus in het begin van de middag mijn spullen in het hotel gedumpt. (oh heb natuurlijk mijn koffer nog even gewogen. :) Ik geloofde het niet maar het klopte echt; Ik kwam met 17.7 kg (karin was mijn getuige) en ik heb op dit moment: 18,7:) Ik denk dat dat een Campus record is...Toch Gwen en Anouk??":P:P )
Ik heb dus nog wat dingetjes van nijn rugzak in mijn koffer gestopt want ik mag 23 KG meenemen, Zou gek zijn om dat op mijn rug mee te sjouwen.
's Middags naar The Met geweest.(metropolitain museum)Waar je voor een euro naar binnen mag. Men wat is dat groot zeg, We hebben ook echt niet alles kunnen zien. Er was op dit moment wel een tentoonstelling van Frans Hals, die hebben we natuurlijk wel bekeken net zoals de collectie inheemse kunst en Egypte, maar 1 dag is veel te kort om alles te kunnen bekijken. Wie weet nog eens terug:P
's avonds in het hotel gegeten (nou ja, een reataurant onder het hotel en daarna op de kamer spelletjes gedaan. (lees: scrabble)
Nu is het dus zaterdag ochtend en gaan we bijna naar huis. Het gevoel van Jippie heeft op dit moment de overhand, niet omdat ik het hier niet naar mijn zin heb gehad want dat is absoluut niet waar. maar gewoon vanwege het feit dat ik me een week terug al ingesteld had om naar huis te gaan. Begrijp me niet verkeerd, zelfs de laatste week was top, we hebben nog heel veel gezien en gedaan, maar ik koos er niet voor niks voor om 'maar' 5 weken te gaan. Dus; een super mooie vakantie gehad! Dit is nog niet mijn laatste verslag. Als ik zondag thuiskom doe ik even een afsluitend geheel en nog wat foto's natuurlijk:)

  • 03 September 2011 - 15:03

    Marjo:

    Opeens komt hetzelfde liedje als vorige week in mijn hoofd...en we gaan jog niet naar huis...hehe!
    Nee hoor, hoe fantastisch het ook was, tijd om naar huis te gaan (bovendien is het geld op ;))!
    Wel ff meteen de foto's doorsturen hè??

  • 03 September 2011 - 15:47

    Marielle:

    Syl en mar goede vlucht naar huis en succes met de jetlag

  • 03 September 2011 - 19:17

    Karina:

    Een hele goede vlucht naar huis Syl!!!

  • 03 September 2011 - 22:02

    Hieke:

    Nou, jij zit nu lekker hoog en droog en ik kan niet slapen in mijn eigen bed...mis denk ik het deinen een beetje...fijne vlucht en we lezen wel als je weer thuis bent..xx

  • 03 September 2011 - 23:36

    Arjan:

    je zal nu maar in het vliegtuig zitten:) vlieg nog even voorzichtig, en heb genoten van je verslagen!!

  • 04 September 2011 - 08:32

    Nico En Tini Breg:

    nog een paar uurtjes en dan ben je eindelijk thuis! Hoop dat je een goede vlucht hebt gehad.
    Sylvia bedankt voor je mooie verslagen .
    groeten Tini

  • 04 September 2011 - 18:47

    San:

    Je bent nu EINDELIJK HEERLIJK THUIS!!!!!!!!!!!!
    En morgen begint gelijk het zware leven weer, helaas dus geen tijd om je jetlag uit te slapen....

    Lieverd ik vond het leuk, gezellig, mooi, top, fantastisch, super indrukwekkend om al je belevenissen te lezen!!!!!

    dikke xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 87528

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: