Busy day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Busy day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Busy day

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

05 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zoals jullie misschien al wel begrepen hadden was het gisteren weer een drukke dag. Was om 2.30 uur thuis en had geen puf meer om een verslagje te schrijven, vandaar het verlate verslagje.
Gisteren om 9.30 uur richting station gegaan en hopen op een trein. (het is altijd maar de vraag wanneer er een trein komt, want aan regelmatigheid doen ze hier niet en ik ben te lui om het spoorboekje op te zoeken) Ik liep de trap af bij het station en kon gelijk instappen en het was nog eens de express trein ook! :) (scheelt gewoon 15 min)
Op grand central de metro gepakt naar chambers street want daar waren de opnamens voor Law and Order Svu. Ik herkende gelijk het courthouse en zag wel wat acteurs, maar de rest van de cast was binnen aan het filmen dus kon weinig zien.(heb wel even een foto toegevoegd van het Courthouse.) Om half 2 naar Moma (museum of mordern art) gegaan om Katharina te ontmoeten. Ben op met studenten korting binnengekomen (scheelde gewoon $8,-) We zijn eerst naar de bovenste verdieping gegaan om schilderijen te bekijken van oa, Andy Warhol, Monet, Matize, picasso en natuurlijk Van Gogh. Zie foto's. We hebben daar tot laat rondgelopen, echt een enorme hoeveelheid aan kunst. Leuke exposities. Na Moma even wat gaan eten en dat valt niet mee in New York want op de een of andere manier heb ik het idee dat er een of andere memo rondgegaan is bij alle heroce gelegenheden dat ze moeten sluiten als Katharina en ik ook maar in de buurt dreigen te komen van een eetgelegeheid. Uiteindelijk in rockefeller centre soep en een sanndwich gedaan, was heerlijk. Daarna nog even geshoped (ik weet het, dat stond niet in de planning, maar je kunt moeilijk al die winkels voorbij lopen zonder naar binnen te gaan.) Toen rond 22.30 het Empire state building bereikt. waar we dik een uur later de top bereikten. Maar it was totally worth it!!! Zie foto's.
Uitendelijk de laatste trein richting Tarrytown gepakt en doodmoe met geen benen meer over mijn bed ingedoken.
Plannen voor de komende tijd:
Vandaag afscheid nemen van Sue....NIET LEUK!!!
Morgen naar Washington DC (gaat weer een lange zit worden in de bus :() en dindag naar een YANKEES game.....yeahhh ik wil een foamy finger (A)

Mas ik hoop dat het schilderen een beetje vordert en dat de regen een beetje wegblijft:S
En Hieke: Had met Mar Wicked ook al in Londen gezien en het is echt PRACHTIG! zeker kaarten kopen in NL. veel plezier bij wwry.
Reinier: helemaal top dat je laptopje werkt. Hoop dat je veel wifi punten zult tegen en natuurlijk heel veel plezier in het land van de Maple sirup and Icewine!!
Oh en Karina, jij moet hier echt naar toe!! Heb 2 kleding merken ontdekt die jij super zult vinden: holister en Aeroprtale. Misschien zijn ze in Nl wel te vinden. Geen idee.
Sannie: school??? wat is dat??:P leuke verjaardag gehad? Dit was het voor nu ga zo maar eens ontbijten....

• 05 Augustus 2011 - 14:12

Marielle:

Hey syl,
    Heb net al je blogs gelezen, Echt super verhalen wat je daar allemaal doet en mee maakt! ben jaloers:P. veel plezier nog met alles wat je gaat doen. wanneer komt mar naar jou toe?

• 05 Augustus 2011 - 17:17

San:

Ja dat dacht ik al!!

Maar je wordt nog eens shop verslaafd!!??
    Ik zal je ouders binnenkort ff uitgebreid verslag doen en dan met name dat je dus veel shopt en weinig op school uitvreet! (je lijkt wel een puber van 15...) hahha
    xxx

• 05 Augustus 2011 - 17:53

Verslagen:

Hey Sylvia,

Het blijft erg leuk je verslagen te lezen. Wat een ervaringen!!! Ik vind vooral die nachtfoto van de stad erg mooi. Doe je nog wel wat aan die opleiding...heb het idee dat die een beetje op de tweede plank is beland of niet?:)
    Geniet en we houden contact! Lukt het slapen trouwens nu een beetje?

Groetjes,

Bart

• 05 Augustus 2011 - 18:00

Karina:

Ga zo ff googelen op de kledingmerken.
    Leuk om de foto's te zien. Cool het SVU courthouse, ga vanavond weer een aflevering kijken.

• 06 Augustus 2011 - 12:48

Mas:

Hai Syl,

Nog een dagje en vannacht vliegen we naar de zon!!! Mallorca here we come.
    Glas is allemaal vervangen gister en het schilderwerk vordert al dus tijd voor vakantie. Klinkt allemaal weer top meid wat je hebt gedaan, ben blij dat je het zo naar je zin hebt!!

Dikke kus van een straks bruine en uitgeruste mas

• 07 Augustus 2011 - 11:31

Bart De Beurs:

Hey Sylvia, wat leuk al die verslagen.
    Je moet wel de dicipline opbrengen om dit te doen, zeker na zo'n drukke dag.
    Wel leuk dat je al je reisverslagen opschrijft, leuk voor je dagboek!
    Ik geloof zeker wel dat the USA een grote indruk op je maakt zeker als je dit vergelijkt met ons nietig landje.
    Hier klagen we al als de trein 1 minuut vertraging heeft maar dat ga je dus op de bonne fooi een treintje pakken.
    Ik zie aan de foto's dat je met volle teugen geniet en ik ga me afvragen of je Amerika je hart gestolen heeft. Zelf ben ik een ras chauvenist, en ben gek op ons eigen landje. Zoals je weet zijn wij Zwitserland geweest en dat is werkelijk een prachtig land en SCHOON.
    Maar elke keer ben ik blij om weer thuis te zijn. Maar geniet jij nog van al het moois wat je ziet en succes met al je reistijden.
    Groetjes!!