Even een kleine update vanuit de bus - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Even een kleine update vanuit de bus - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Even een kleine update vanuit de bus

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Boston

Zit nu dus in de bus terug van Boston. Wilde daar echt heel graag naar toe om Harvard te zien. En het was het echt waard. Het verhaal begint aan het begin van deze week. Ik verteld Katharina dat ik alleen nog Boston op mijn lijstje har staan en dat ik daar van het weekend naar toe wilde. Helaas (dikke snik) gaat ze zaterdag weg en wilde ze graag mee. Aangezien ik donderdag en vrijdag vrij ben wilde ik ook wel op 1 van deze dagen. Dus zo prikten we donderdag. Op de campus nog even rondgevraagd of er nog meer mensen mee wilden en Jos en Juuko wilden ook graag mee en hadden daar we een dagje spijbelen voor over. (zij wel ;p) gister dus snel nog even kaartjes geboekt. Een retourtje Boston met de bus (4.30 uur rijden) kost hier $26 dollar pp. Wat dus echt geen geld is. Ik hoorde vandaag dat als je 2 weken van te voren boekt dat zo'n busreis maar $1 is. Ben van plan op ooit eens heel Amerika op drze manier te doorkruisen. Goed, om weer even terug op het verhaal te komen: we hadden 1 nadeeltje: de bus vertrok vanmorgen om 6.50. Vanaf dezelfde plek als waar de bus naar Washington vertrok. Zaterdag hebben we 2 uur nodig gehad om bij die parkeerplaats te komen. Dus je kunt wel raden hoe vroeg wij moesten vertrekken..... Nou dus lekker ff niet hè. We wilden om 5.30 uur de taxi vanaf de campus nemen. Let op: WILDEN. Nee, deze keer versliep niemand zich. We hadden een ander small probleembje. Er was geen taxi :(. Toen security een taxibedrijf belde nam er dus ook nog eens niemand op. Dikke pech; we moesten dus gaan lopen naar het station. Gevolg; ipv de trein van 5.39 werd het de trein van 5.58. Gevolg; trein kwam pas om 6.35 op grand central aan. Not a chance dat we die bus dus gingen halen. De vorige keer hebben we een uur boog gehad om van grand central naar de parkeerplaats te komen omdat die metro lijn in het weekend niet reed. We hebben het niet eens met de metro geprobeerd. We zijn gelijk een taxi ingedoken en die bracht ons binnen een kwartier naar de parkeerplaats. Daar waren alle mensen voor bestemming Boston al ingestapt en was heg THE last call. We hadden hem gehaald. Over goede timing gesproken.
De heenweg niet geslapen, maar zitten kletsen en aangekomen in Boston zijn we eerst naar de........gegaan (de quizvraag van vandaag: waar zijn we als eerste naar toe gegaan??) hint; ik ben echt (geloof het of niet) mijn hele verblijf nog niet bij de McDonald's geweest. Daarna zijn we opgesplitst. Katharina en juuko wilden heel graag het science museum zien en Jos en ik zijn naar HARVARD geweest. Dat was echt super. Eerst zelf rond gelopen en daarna een tour van een studente gekregen. Ik had al gehoord dat dat erg leuk zou zijn. Nou dat was absoluut het geval. Een ubergrappige studente die hier nu 3 jaar was en alle ins en outs wist te vertellen. De kamer van Matt Demon, van JF Kennedy en nog veel meer. Kon het natuurlijk niet laten om een t-shirt te kopen. Daarna in een kroegje een biertje gedaan met Jos ennom 3 uur aan het begin van tje freedomtrail gewacht op de andere 2. Lekker de rest van de middag door Boston gelopen en heel veel gezien. Aan het eind van de middag typisch bostoneze gerechten gegeten: Clamb showder (hihi zoek maar op) en lobster. De foto's volgen nog want staan niet op foon. Daarna weer met de bus terug waarmee ik nu dus in het heden ben beland.
About the baseball game; mijn favoriet is absoluut granderson. :) die gast heeft echt humor. Het spel leent zich ervoor om tijdens het spelen gewoon te sjansen met de camera. Heb ontzettend om hem moeten lachen. Verder was Derek Jeter wel de publiekslieveling. Was leuk om zijn naam door het stadion te schreeuwen.
Zo dat was het denk ik voor vandaag. Zit mijn vingers hier blauw te typen. Had ik al gezegd dat die Amerikanen voor geen meter sporen? Ik weet dat ik
Niet mag zeuren want het zal bij jullie nog wel veel kouder zijn, maar in de bus vriest op dit moment mijn topje van mijn neus af dus schrik niet als ik er ineens een beetje gek uitzie:). Ga nu dus snel stoppen want het topje van mijn neus kan ik wel missen (doe ik verder toch weinig nuttige dingen mee) maar mijn vingers zijn me best dierbaar.
Dikke kus en ik hoop op beter weer voor jullie daar.

  • 12 Augustus 2011 - 04:37

    Reinier:

    Straks raak je nog verknocht aan het openbaar vervoer en ga je leke dag met de bus en de trein naar Purmerend
    Ben ik blij dat we hier alles met de auto kunnen doen.
    Is het de bedoeling dat je over een paar jaar ook naar Harvard gaat om je volgende 'master' te halen?
    Hier genieten we van de natuur. Van de week al zwarte beren, grizzly's, wolven en elken gezien.

  • 12 Augustus 2011 - 09:27

    Karina:

    Gaaf hoor dat je naar Harvard bent geweest. Heb nog gekeken naar die geweldige kledingmerken, maar er is geen winkel in NL :( Je had idd gelijk het merk hollister is helemaal geweldig!
    Ben nu aan het werk en moet t/m dinsdag aan de bak. Tis lekker druk, dus de dagen gaan wel snel. Nog drie weken en dan lekker vakantie!!

  • 12 Augustus 2011 - 16:14

    Mama:

    hoi syltje hier een reactie van je mama ik moet nog heel veel van je ver slag lezen maar volgens mij geniet je erg ik heb je proberen te bellen via skyp maar kreeg geen contact ik gaan vanavond verder met lezen groetjes van ons

  • 13 Augustus 2011 - 21:49

    T. Marian:

    Hey Sylvia. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat de originaliteits prijs helaas aan mijn neus voorbij gaat. Ome Nico kwam nl. op het idee van opa. jammer!!!
    Wij zijn twee nachtjes naar een hotel in Wolfheze geweest met ome Dik en tante Aal. Wij waren alle twee ziek en het weer was en is nog steeds niks. maar klagen doen we niet hoor. (Dat doet heel nederland al.)
    have fun en de groetjes van ome Nico x

  • 14 Augustus 2011 - 20:43

    Lia:

    hoi sylvia het was maar een kort gesprekje ik moest nog de groeten van tini en nico doen ze vinden je reis verhalen geweldig nou meid tot woensdag kus mama

  • 14 Augustus 2011 - 20:59

    Nicoline:

    Hoi silvia, zie wel dat je het ontzettend naar je zin hebt en al genoeg ziet en leert.Nou geniet er nog maar van want voor je het weet zit je weer in Purmerend en weer op de Ploegschaar.
    Groetjes uit drente

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 87002

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: