De afgelopen 3 dagen. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu De afgelopen 3 dagen. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

De afgelopen 3 dagen.

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

15 Augustus 2011 | Verenigde Staten, New York

Hmm ik realiseerde me net dat ik de afgelopen 3 dagen niks geschreven heb, dat werd wel weer eens tijd. Ik krijg hele leuke reacties van mensen die deze blog lezen, dus ik mag jullie natuurlijk niet verwaarlozen.

Ik probeer het weer even in de welbekende chronologische volgorde te doen.

Vrijdag: Nog een beetje moe van de Boston trip probeerde ik uit te slapen. Ik zou het ontbijt skippen, maar toen ik thuis kwam lag er een briefje van Ine op de mat, we hadden afgesproken om naar het visitors centre van 911 te gaan, Ze had tot 9.20 uur les en zou daarna bij mij komen en zouden we gaan. Toen ik de volgende ochtend wakker werd en me snel aankleedde klopte ine al op de deur met de vraag of ze nog een uurtje mocht slapen,ikke blij want nu kon ik nog even snel ontbijten. Om 11 uur afgesproken.Helaas versliep Ine zich en gingen we iets later weg, maar daar aangekomen was het wel echt indrukwekkend. Er hingen allemaal verslagen van oggetuigen en allemaal posters van mensen die vermist waren. 's Middags nog een rondleiding gehad van 2 ooggetuigen, een rondleiding over het hele world trade centre. De vrouw had ontzettend mooie,indrukwekkende, hartverscheurende verhalen. 's Avonds met de boot langs Manhattan gevaren, was ook weer erg mooi. we begonnen bij daglicht en eindigden in het pikkedonker, heel indrukwekkend om Manhattan bij nacht te zien.
Wel jammer was het feit dat ik eigenlijk zou dineren met Katharina, omdat het haar laatste avond was, maar het contact via WIFI verliep erg slecht in de stad dus we konden haar niet bereiken.Ine en ik zijn toen naar Applebees gegaan waar we Pasta met broccoli en garnalen hebben gegeten. Toen we later op times square liepen kreeg Ine overal bultjes. Waarschijnlijk een allergische reactie op de garnalen. Wij snel naar Walgreens, een supermarkt met daarin een pharmacy, om allergie medicijnen te halen, De vrouw was gelukkig erg klantvriendelijk NOT!! en hielp ons niet eens. Uitendelijk een andere vrouw gevraagd en die vertelde dat ze alleen zalf hadden. Toen we een uur in de rij hadden gestaan zagen we bij de kassa pilletjes per 2 stuks verpakt hangen, die ook gelijk maar gekocht. Gelukkig gingen de bultjes na het innemen van de pilletjes en het zalfje gelijk weg. Daarna was de lol er snel vanaf en zijn we huiswaards gekeerd.

Zaterdag
De volgende ochtend stonden Ine en Katharina al weer vroeg op de stoep, want die moesten om 9 uur uitchecken en wilden graag hun koffers bij mij op de kamer stallen. No Problem.
Ben er zaterdag ook achtergekomen dat ik afscheid nemen op zijn zachtst gezegd behoorlijk vervelend vind. Ik ben met Katharina mee naar de stad gegaan waar zij een bus nam richting vliegveld. Daarna ben ik nog naar high line park geweest, dat is een park wat voorheen een spoorlijn was. een spoorlijn wat gevaarlijke stoffen boven manhatten vervoerde, erg indrukwekkend en een mooie manier om deze oude weg een nieuwe bestemming te geven. Daarna ben ik naar Wasghington square gegaan. mooi hoor, maar in je uppie is daar weinig aan. Was dus eigenlijk een beetje mijn eerste baaldag. Maar wist al snel dat ik er mee moest dealen, Heb nog 2 weken te gaan en ik moet er volop van genieten. dus ik maakte gelijk plannen voor de zondag, eerst met pap, mam en richard skypen en dan richting ellis eiland.
Maar volgens mij heb ik al eens eerder verteld dat je heel veel kunt plannen maar dat het soms wat anders gaat dan gepland.

Zondag
Bij het wakker worden hoorde ik het al: Regen, regen regen en laat ik niet vergeten te noemen: regen...en als het hier regent, dan regent het hier goed. Weinig nut om dus naar Ellis Eiland te gaan vandaag, dus dan maar naar het Gugenheim museum, dat is lekker binnen. En je raadt het al, ook dit plan ging niet door. Bij het ontbijten schoof eerst Lottie aan, daarna de hele NEderlandse delegatie: Jos, Anouk en Gwen. Anouk en Gwen zouden naar de welbekende overdekte Mall gaan. Want:Regen. Jos zou naar woodburry;s gaan (ook een winkelcentrummet fixe kortingen op de hele dure merken als Armani etc.) en lottie wilde gaan wandelen door Manhattan...Leuk in de regen. Kortom, we belandden met zijn allen in de taxi richting de overdekte mall, waar van alles te doen was, Eerst geshopt (natuurlijk) en daarna geld verdiend, ik werd nml aangesproken of ik mee wilde doen met een onderzoek, ik kon $10 verdienen, Daar zeg ik geen nee tegen.Dus na een half uurtje vragen te hebben beantwoord over een bodylotion was ik $10,- rijker. Daarna met zijn allen in deMcDonalds (het was echt mijn eerste keer bij de mac in the VS) Na het eten naar de Bios gegaan, Ja ja, in het winkelcentrum waren 2 bioscopen, 3 starbuck' een ijsbaan, ehm en nog veeel meer, (om een beetje een beeld te geven..) Door de weeks is er echt geen kip te zien, maar vandaag was het er echt heel druk, kwam ook wel een beetje door het weer denk ik.
Maar wij wilden naar de IMAX bios, maar door een storing was die gesloten, dus zijn we naar de andere gegaan. En nu niet lachen; we zijn naar The smurfs 3D gegaan.Het is echt een aanrader, Neil patrick Harris speelt naast de smurfen een hoofdrol net als Emma uit Glee, Het was echt een hele leuke film en we hebben enorm gelachen. (het is wel echt een gevalletje; daarhad je bij moeten zijn! :))
We hebben daarna van ieder werkwoord; smurfen gemaakt en dat is echt ubergrappig,,,, juist, idd, je had er bij moeten zijn.

Zo zie je maar weer, de ene dag baal je doordat mensen vertrekken, en de andere dag word je geadopteerd door een stel (te) gekke Nederlanders:P

Goed, tijd om te gaan slapen, morgen alweer les om 14.30, maar de trouwe lezers weten al wat ik gamorgen ochtend ga doen:P

  • 15 Augustus 2011 - 03:40

    Sylvia Bos:

    Ik vergeet helemaal te vertellen dat die ene foto een advertentie is die hier in de metro hangt. Moest er erg om lachen, vooral ook omdat ik het deze week over bitterballen heb gehad:p

  • 15 Augustus 2011 - 07:50

    Nicoen Tini Breg:

    Hoi Sylvia,

    mooie verhalen weer geschreven. We genieten er van hoor.
    Vandaag is het lappendag in Hoorn en het ziet er naar uit dat het mooi weer word vandaag. Ik denk dat we toch nog een beetje zomer word van de week, en dat het met de wervershover Kermis en met je vaders verjaardag ook mooi weer is.
    groetjes Tini

  • 15 Augustus 2011 - 07:53

    Jacqueline:

    Hey Syl

    Jij nog twee weken aftellen, ik ook. Leuk om te lezen dat je naar je zin hebt, wij hebben er onwijs veel zin in. Welke dingen raad je echt aan om te zien?
    Wij zijn in New York zelf maar 3 dagen..
    Daarna vliegen we door naar san fransico.
    Nou veel plezier en succes verder!

    X Jac


  • 15 Augustus 2011 - 08:40

    Hieke:

    geweldig, die foto van de advertentie. Heb hier ook zitten lachen.
    Hoode net dat er 19 cm regen is gevallen en de beelden erbij waren ook behoorlijk...nat.
    Jij lekker nog 2 weken daar...ik nog 1 dag werken en dan op 1 dag na 3 weken vakantie.
    Ziet eruit dat het weer hier wat beter gaat worden, dus hoop op lekker 2 weken op de boot.
    xxx

  • 15 Augustus 2011 - 17:25

    San:

    Ik miste je al!!!!
    Ik begon bijna te denken dat je ons aan het vergeten was... (uit het oog uit het hart zeg maar...)
    Wat gaat het snel zeg, dat je nog "maar" 2 weken daar bent!
    Was zeker wel effe leuk om te skypen met je ouders en richard??

    Wel gaaf dat je een rondleiding kreeg van iemand die er echt bij was!!
    (of had je dit gepland?)
    Tot snel weer!!

    Liefs je LIEFSTE NICHTJE!!

  • 16 Augustus 2011 - 12:43

    Kim:

    Hoi Syllie,

    Ben je ondertussen niet verzopen? Las op teletekst dat er wel erg veel regen was gevallen in NYC. Geniet van je laatste weekjes daar en ik blijf je volgen hoor.

    groetjes Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 87031

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: