Opdracht: - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Opdracht: - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Opdracht:

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

19 Augustus 2011 | Verenigde Staten, New York

De opdracht luidt:
Schrijf een verhaal met daarin de volgende woorden;
Hair, rij 1, castmember, on stage, loterij, $27.
Phoe hey, moeilijk, maar ik ga het proberen:

Het was op een zonnige donderdag middag. Ik had net de meest lekkere hamburger ooit op, zo rond de klok van 5 uur. Ik besloot (na 20 blokken wandelen) dat ik de overige 24 blokken ook nog wel kon wandelen. De dag daarvoor had ik al besloten om naar HAIR te gaan. Een paar anderen van EF waren daar gisteren geweest en hadden maar $37 betaald, en ik vind dat ik die musical gezien MOET hebben. Dus ik begaf mij richting 44th street. Daar aangekomen werd mij verteld dat ik voor deze musical mee kon doen met de loterij. Dit betekent dat je een briefje met je naam moet inleveren en dan om 6 uur worden er 25 eerste rangs kaartjes verloot waar je dat maar $27 voor hoeft te betalen. (normaal zijn die $199. Dus ik dacht; weet je wat, ik doe gewoon mee, wordt dat niks dan koop ik alsnog dat kaartje van $37. In eerste instantie waren er niet eens 25 deelnemers dus ik dacht; kat in het bakkie, maar helaas vlak voor zessen kwamen er heel wat. Ik zei nog tegen een man dat ie ipv 1 kaartje maar 2 kaartjes moest invullen want als ie won kon ik dat kaartje wel overnemen. Die vlieger ging helaasniet op. Nou om 6 uur werden de namen uit de hoge hoed getrokken, en je raadt het al: ik won niet. (vinden jullie dat ook een verrassende wending in het verhaal??)
een jongen die voor 1 kaartje had ingeschreven hoorde waar ik vandaan kwam en vond het allemaal heel interresant en bleek castmember te zijn en probeerde voor zijn vader een kaartje te winnen. Hij had in eerste instantie 1 kaartje ingeschreven maar toen zijn naam uit de emmer werd getrokken zei ie dat ie wel 2 kaartjes wilde. Toen alle kaartjes vergeven waren kwam ie naar me toe en vertelde dat 1 van zijn kaartjes voor mij was (A). ik snapte hem in eerste instantie niet, want nu kon hij, of zijn vader de show niet zien, Dat was geen probleem zei ie, want hij zat in de show en wilde graag dat ik kwam kijken. Heel tijd met hem staan praten over mijn opvoering van hair en had de foto's nog op mijn toestel staan dus die wilde ie maar al te graag zien. ik heb hem zooooo hard bedankt. Toen hij de kaartjes ophaalde vertelde hij dat het rij 2 zou zijn, dus ik sprong alweer een gat in de lucht, Het leuke was dat ik de 'date' van zijn vader (lees; 70 jaar) was en toen we in de zaal kwamen bleek het rij 1 te zijn. Echt super. Nee, ik ga dit keer het lange verhaal niet korter maken, want de opdracht is om alle woorden te gebruiken en dat is me nog niet gelukt, dus ik schrijf nog even door.
De show kwam in grote lijnen overeen met de show die we met PURPLE gedaan hebben.Hier en daar wat kleine verschillen en de interactie met het publiek was nog vele malen groter, Ik heb claude op schoot gehad en Berger was jaloers op mijn haar. Kortom, fantastisch. Aan het einde van de show werden een aantal mensen op het podium getrokken, waaronder ik, hebben we met de cast (OP EEN ECHT BROADWAY PODIUM dus ON STAGE) Let the sunshine gezongen. Echt een magisch moment.
Ben ik geslaagd met de opdracht? Het leuke ervan is dat er dus helemaal NIKS verzonnen is. Mag dit wel even een magisch moment noemen (A)
Oh en toen we uitgezongen waren, hoorde keihard mijn naam door de zaal schreeuwen, was Lucia, een meisje uit mijn klas, die was daar toevallig ook. Gelukkig had die een fototoestel in de aanslag en snel een foto van haar en mij gemaakt, dus dievolgt nog.

Hmm nu ik het teruglees merk ik dat het heel moeilijk is om het gevoel wat ik daar had op papier te krijgen. Ik hoop dat het een beetje is overgekomen, voor nu ga ik proberen te slapen door de donder en bliksem heen. Het is even noodweer :(

  • 19 Augustus 2011 - 06:47

    Ilona:

    WOW wat super dat je dit mocht meemaken:) ben benieuwd naar je foto:)!! Veel plezier met Marjolein!!

    -x-

  • 19 Augustus 2011 - 07:13

    Toos:

    Wow Syl, a dream came true:-)

    Ik lees trouwesn al je verhalen hoor. Echt superleuk!
    X

  • 19 Augustus 2011 - 07:54

    Nico En Tini Breg:

    Jeetje Sylvia wat een spannend verhaal. Met een heel happy end!!!!

    groetjes Tini

  • 19 Augustus 2011 - 09:17

    Mam En Pap:

    leve schat hoe krijg je het weer voor mekaar wat fantastisch
    was je daar alleen naar toe gegaan?
    ik ga nu boodschappen halen voor de verjaardag van papa . groetjes

  • 19 Augustus 2011 - 20:13

    San:

    Lieve syl!
    GAAF, GEWELDIG, SUPER, COOL, MEGA TOF, STOER, er zijn eigenlijk geen woorden voor wat jij op dat moment op dat mega podium voelde!!!
    Straks word je nog ontdekt daar!??

    Je hebt nog máár een weekje te gaan,
    Geniet er nog even super van samen met marjolein!!
    Dikke xx je nichtje (die ook wel een beetje trots op je is hoor!)


  • 19 Augustus 2011 - 20:48

    Riet:

    jeetje sylvia wat beleef jij een avonturen leuk om te lezen! gr tante riet.

  • 20 Augustus 2011 - 09:20

    Mas:

    He Syl,

    Kan je het nog opbrengen om voor het 'gepeupel' te schrijven na dit optreden hihihi.
    Het is echt leuk om elke keer je stukjes te lezen wat een creabea.
    Hier alles lekker nog steeds druk aan het schilderen (oke vandaag niet....even een day off en we moeten zo op verjaardag bij Simone).
    see you xxx

  • 20 Augustus 2011 - 11:23

    Karina:

    Geweldig syl! Volgende keer een date met een iets jongere vent ;-)

  • 20 Augustus 2011 - 20:38

    Nel Visser :

    Vanmiddag sprak ik je moeder en vroeg hoe het met je ging in de VS.Gewldig zei ze en vertelde het een en ander. Ook gaf ze je www.adres.
    Dus gelijk gekeken, nou dat ziet er allemaal heel spectaculair uithoor.
    Nog een mooie laatste week en de groeten van Nel Visser

  • 20 Augustus 2011 - 20:45

    Nel:

    Hoi Sylvia,
    Ik denk dat dit reisje wel een staartje zal krijgen.... Al je"verborgen" talenten komen nu naar buiten, of zagen wij die hier ook al af en toe??
    Je gaat natuurlijk al met je nieuwe job beginnen in het nieuwe schooljaar, maar wie weet wat je allemaal nog meer te wachten staat na dit prachtige avontuur! Vanaf de andere kant van de grote plas , van harte gefeliciteerd met je vader's verjaardag enne dat feestje...dat vier jij daar ook vast wel. Nog een mooi weekje toegewenst en tot ziens, groetjes van Ko en Nel

  • 24 Augustus 2011 - 10:13

    Désirée:

    Jeetje Syl wat onwijs gaaf moet dat geweest zijn. Ben net terug van vakantie (ja nu al het was een korte -zo kort dat je boek gewoon hier in Purmerend wordt uitgelezen- maar onwijs leuke vakantie) en lees nu alle verhalen met terugwerkende kracht. Dit is natuurlijk wel helemaal top, de rest van je verhalen ook hoor. Volgens mij krijg ik volgend jaar mei nog steeds naast me te horen: weet je toen ik in Amerika was......Maar dat geeft niets hoor als je maar zingt wat je moet zingen. Geniet nog even van de laatste dagen. Tot snel XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 87096

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: