o.k. Where to begin - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu o.k. Where to begin - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

o.k. Where to begin

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

22 Augustus 2011 | Verenigde Staten, New York

Laat ik maar beginnen met waar ikben geeindigd. Donderdag avond; Geslapen. Oke en toen? Vrijdag morgen opgestaan... Logisch en toen?
Oke, even gewoon verder.
Vrijdag kwam Marjolein aan en ik zou haar wel even van het vliegveld oppikken. Nou stond er op een kaartje dat ik met de metro het vliegveld kon bereiken.
Ik moest dan wel op een lijn overstappen die niet langs centraal kwam dus dacht ik ga vroeg heen even een stukje wandelen (de SVU opnamens lagen nml op die route (A) ) dus maar even eenommetje gemaakt. Loop ik zo Mariska Hargitay tegen het lijf... Voor de insiders: Dat is detective Benson, de Lead role .. Nou, IK vind het wel leuk:p
Daarna was ik dus iets te vroeg (ietsjes maar hoor) op het vliegveld. Mar zou rond 16.45 landen en dat was ook het geval. Ik was daar rond 3uur. Maar omdat de mensen van de douane (Mar treft natuurlijk helemaal geen blaam:P) Het verschil tussen een 0 en een o niet goed weten(Toos, had jij dat ook niet eens?) Moest ze bij Costums apart worden genomen en duurde het al met al 2 uur langer voordat mar de gate doorkwam.
Met de bus, in de stromende regen, richting Mangattan (Ik weet het,het is Manhatten, maar mijn roommate spreekt het zo geweldig uit. heb er inmiddels een sport van gemaakt om haar het woord Manhatten zo vaak mogelijk te laten uitspreken, ze trapt er nog in ook) Nadat we vanaf Grand central toch maar met de metro en het laatste stukje met detaxi naar het hotel van Mar zijn gereden hebben we bij een Mexicaan Burito's gegeten. Toen werd het voor Mar echt tijd om naar bed te gaan, lang leve deJet lag:)
Zaterdag het afscheidsritueel weer opnieuw gedaan.Lottie en Jos en Yuko namen afscheid :( eerst met zijn allen nog gebrunched en toen met zijn allen de taxi in, althans dat was het idee, iedereen had iedereen gevraagd om mee te rijden met de taxi, zo werd het natuurlijk alleen maar goedkoper, maar ja, 5 mensen en 7 koffers in een taxi gata lastig worden. Dus het werden er alsnog 2. Wel weer jammer dat er afscheid genomen moet worden, maar ja, het hoort erbij.
Na het afscheid met Anouk en Gwen samen op de trein gestapt richting NYC. Daar had ik met mar afgesproken op times square. Kaartjes voor RENT gekocht, Daarna naar Top of the Rocks geweest, jaja, daar was ik al eensgeweest maar dankzij de City pas van Katharina kon ik gratis naar binnen en ik wilde het geheel nou ook wel eens bij zonlicht zien.Daarna rondgelopen en langs central Park gezeten, smoothies gedronken, bij applebees gegeten (nee, geen shrimps dit keer) en 's avonds naar de OFF broadway show. was echt gaaf We zaten oprij 6 ofzo en het theater was lekker knus dus we konden alles supergoed zien. Echt genoten. Daarna richting huis, want de volgende ochtend had ik om half 8 een skype date met papa, want die was jarig. (allemaal even zingen) Ik hoop dat het weer een beetje goed was, want ze wilden met de hele bubs gaan bbq-en. Ik lees wel wat daarvan geworden is)
Veel te vroeg mijn bed uitgegaan dus. Maar daarna gelijk de stad in om weer op times square te belanden. Eigenlijk is dat wel een gevaarlijke plek om af te spreken, maar ja, het ligt nou eenmaal op de route naar het Guggenheim museum. Daar zijn we dus naar toe geweest, wat ik er van vond? Eh, tsja, laat ik het op het volgende houden; Modern art; I don;t get it. We waren daar dat ook snel weer uit,hier kon ik gelukkig met studentenkorting naar binnenen kon mar weer met korting van Katharina's citypas naar binnen. Hierna met de ferry naar Staten Island geweest (heb opde terugweg heerlijk geslapen (A) en daarna met een cruise half rond manhatten gevaren. We snapten er niets van maar op de een of andere duistere manier zijn we via de citypass van Katharina alletwee gratis geweest (het was volgens het papiertje; in betalen 1 gratis, maar omdat ik het niet optijd had gezegd en mar al eerst een kaartje had gekocht werd dat teruggeboekt). Ik realiseer me dat het een vaag verhaal is maar het komt hier op neer; Katharina, vielen Dank für die CityPass!!!
Op de boot begon het helaas weer te regen waardoor we uiteindelijk zeiknat waren. Toen de airco bus in, megakoud en uiteindelijke op Times square in de MC beland. Bij thuiskomst werd Mijn yas maar weer eens op blikjes bier gecontroleerd, waar zien ze me voor aan zeg:(
Als troost maar weer even Yankees tickets voorwoensdag geboekt, Mar wil een foamie finger, nou, dan kan ze die krijgen ook!
Ik ga nu slapen, het verslag is alweer veel te lang.
Trusten!
morgen weer een 'gewone'schooldag...

  • 22 Augustus 2011 - 07:00

    Suzanne:


    Hé Syl, net terug van vakantie en heerlijk jouw verslagen aan het doorlezen! Tjonge wat heb je het druk :-) En je hebt ook nog steeds je portemonnee haha. Genieten jullie nog maar even lekker van je laatste week, het is leuk om zo op de hoogte te blijven! Liefs Suzanne

  • 22 Augustus 2011 - 09:12

    Mama:

    silvia wat een er verhaal weer. als je thuis bent moet je een boek schrijven van je belevenissen. pap zn
    verjaardag is goed verlopen het was erg gezellig.hetweer hielp ook erg mee af en toe dreigde de lucht wel maar het bleef droog. nou meid ik zie uit naar je vogende verhaal groetjes van papa die is weer aan het werk

  • 22 Augustus 2011 - 11:28

    San:

    Hey syllie!!!
    Hier even een berichtje van je katerige liefste nicht!
    Nou ja kater??? Dat valt eigenlijk best wel mee hahha...
    Was gister erg gezellig!
    Ik ga weer richting de lekker koude gele rakkers!!
    Succes vandaag op je "zware" schooldag!
    Dikke xxxxxx

  • 22 Augustus 2011 - 12:15

    Karien:

    Hey, ik vind SVU ook leuk hoor :) Kon je niet ff snel een fotootje maken???
    Jammer dat je steeds afscheid moet nemen van medestudenten, maar wel leuk dat je ook steeds weer nieuwe mensen ontmoet.

  • 22 Augustus 2011 - 15:15

    Mas:

    Haai bil,

    Zo te lezen nog steeds alle dagen druk :). Wij zijn vandaag even naar Utrecht geweest en hebben een snelronde Ikea Amsterdam gedaan (we moesten een kastje maar vonden niet wat we zochten....) ben nog nooit zo snel weer buiten geweest haha.
    Have fun nog de laatste week.
    xx

  • 22 Augustus 2011 - 15:42

    Peter:

    Zo Sylvia ben zelf net terug uit Ierland en neem even de tijd om je verslagen te lezen. Je hebt het naar de zin lees ik en veel meegemaakt. Ik denk wel dat wij wat meer regen hebben gehad.
    Looking forward to hear more and to speak with you again. For now enjoy and see you.
    Greetings from Ally too.

  • 22 Augustus 2011 - 18:25

    Myran:

    he Byl, Alles nog steeds goed zo te lezen! Ik ben ook weer heelhuids aangekomen met ons gezin uit italie! Was erg leuk op de camping in de caravan, maar ook fijn om weer thuis te zijn! He, heb je mijn kaartje nog ontvangen? Ik hoor het wel, groetjes Myran

  • 23 Augustus 2011 - 22:52

    Nel:

    Hoi Sylvia, wéér een ervaring erbij? aardbeving? Nou die kan je er ook weer op je lijstje van indrukwekkende gebeurtenissen , in dit grote avontuur, bij schrijven.
    Je zal wel behoorlijk geschrokken zijn... we wensen je vanuit Blokker nog een fantastisch weekje en tot ziens . Groetjes van Ko en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 87077

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: