We gaan weer vrolijk verder. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu We gaan weer vrolijk verder. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

We gaan weer vrolijk verder.

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

29 Augustus 2011 | Verenigde Staten, New York

De afgelopen uren heb ik enorm veel berichtjes gehad via allerlei kanalen, echt super lief.
Gisteren hebben we de hele dag in spanning gezeten om Irene, wat zou er gebeuren, we moeten binnen blijven, niet alleen op de kamer slapen, eten inkopen, alle elektrische apparaten opladen want stel dat we zonder stroom komen te zitten. etc etc.

Ik ben bij Anouk, Gwen en Eriko op de kamer gaan slapen. Wilde dit feest niet in mijn eentje vieren. Gwen had het idee om om 3.00 uur even op te staan om het begin van de Orkaan mee te krijgen, Vond ik ook wel leuk. Dus wij om 3 uur ons bed uit: het code woord was kroket (ik vertelde Gwen dat je me daar midden in de nacht mee wakker kon maken, en toen ze Syl Kroket zei, was ik idd gelijk wakker)
Om 3 uur 's nachts weinig spectaculaire dingen. Het regende nog steeds erg hard, maar meer ook niet.
Om 6.00 uur onze volgende poging. Gwen weer de wekker zetten, maar ze heeft me niet eens wakker gemaakt want nog steeds weiinig veranderingen. Om 8 uur maar weer ons bed uit en er was idd wat meer wind, maar daar bleef het dan wel bij. Daarna nog even doorgeslapen en om 11 uur snel naar de brunch. De voorspellingen waren nu dat het rond 12.00 uur zou spoken en we wilden tegen die tijd wel terug zijn op onze kamer. Maar ook om 12 uur nog geen spoor van Irene te vinden. We zijn na het eten dan maar een filmpje gaan kijken, want je weet nooit wat er nog zou komen. Daarna even een tijdje nutteloze dingen gedaan. Op de campus waren wel wat takken uit bomen gewaaid en er was 1 boom helemaal omgewaaid.We snapten niet echt van welke wind.Na het avond eten begon het echter wel wat meer te waaien, behoorlijk wat kracht, maar de regen bleef uit.
Ik heb begrepen dat het in NYC uiteindelijk ook heel erg meegevallen is en dat er alleen in de wat lager gelegen gebieden wateroverlast is.
Ja,sorry, spannender kan ik het verhaal ook niet maken.
Ik heb ondertussen wel zekerheid over mijn vlucht, ik kom dinsdag 6 september om 12.20 aan op schiphol. Ik heb nog wel even contact opgenomen met de Nederlandse Ambassade met de vraag wat zij nog voor mij kunnen betekenen., daar krijg ik morgen nog bericht van, maar ik ga er vanuit dat dit definitief is. Dus ik zal me hier echt nog dik een week moeten gaan vermaken. Suggesties hoor ik graag.

  • 29 Augustus 2011 - 08:21

    Nel Veeken:

    hoi Sylvia,
    Op je reisstatus staat dat je thuis bent! Dat betekent toch niet dat NY je thuis geworden is??? ;-)
    Nou hopelijk kun je jezelf daar nog een week vermaken en wat het weer betreft...hier regent het ook heel erg veel, wat dat betreft kun je jezelf thuis wanen....
    groetjes van Ko en Nel

  • 29 Augustus 2011 - 09:58

    Nico En Tini Breg:

    Hoi Sylvia,

    Gelukkig is het erg meegevallen met Irene. Maak er nog maar een mooi weekje van. Misschien heb je nog wel een paar plekjes in New York die je nog niet gezien hebt.

    groetjes Tini

  • 29 Augustus 2011 - 16:50

    San:

    Wie weet kan je echt een koppie doen met je nichtje, neefje en hun metgezellen!!
    Dat zou wel apart zijn zeg!!
    Ik heb wel veel aan je gedacht gister!!!
    Was dan ook blij dat ik 'savonds op teletekst las dat het uiteindelijk meegevallen was met irene!!
    (was naar mblik een biertje doen)
    xxxxxx

  • 29 Augustus 2011 - 17:43

    Karina:

    Orkaan??? Klinkt als gewoon Hollands weer ;) Geniet nog maar lekker van je extra weekje vrij, anders had je deze week moeten beginnen :) Heb eigenlijk geen suggesties wat je moet gaan doen in die week. Ik zou lekker uitslapen, als het lukt.

  • 29 Augustus 2011 - 18:45

    Hieke:

    Heb geen suggesties voor de komende week...zou in ieder geval proberen om er maar gewoon van te genieten...pak nog een musical, film of zoiets...ben je weer een dag verder....

  • 29 Augustus 2011 - 21:18

    Arjan:

    aardige tegenvaller dat het pas 6 september wordt he:)
    maar je zal je wel vermaken denk ik zomaar. beetje lol trappen en plezier maken in een binnengesneekte klas:)

    succes en genietse nog even:)

    gr arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 87104

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: