De afgelopen dagen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

30 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Van zion naar bryce
De tweede nacht in Zion was een nog groter succes als de eerste nacht. 2 uur bij de wc's doorgebracht en dus weer geen oog dicht gedaan en zien en misselijk. Hmm dat eten hier is dus niet goed voor me.
De rest is gaan ontbijten maar ik ben nog even naar bed gegaan maar kon niet slapen. De drie yogamatjes helpen al niet mee, maar de misselijkheid al helemaal niet.
In de loop van de ochtend vertrokken vanaf pandarose in zion naar Ruby's in bryce. Ik kon gelukkig voorin zitten en het was maar 2 uur rijden. De rest van de groep ging paardrijden of hiken en ik ben gaan slapen, want 2 nachten zonder slaap redt Sylvia niet. Ik lag lekker in de buitenlucht te doezelen toen ik opeens wakker werd door het geluid van een chipmunk. Die was niet blij met mijn aanwezigheid en liet dat vanaf 20 cm goed merken. Tijd om mijn tent in te gaan, maar omdat het nog vrij warm was ben ik op Een bankje gaan liggen en toen ik op 10 cm na geraakt werd door een dennenappel besloot ik toch maar naar binnen te gaan. Vette onweersbui met keiharde knallen.
Gelukkig wel heerlijk kunnen bijslapen en tegen het einde van de middag was ik gelukkig redelijk opgeknapt. Toen de hele groep weer bij elkaar was zijn we met z'n allen gaan koken. Dan (Daniël onze reisleider) houdt wel de touwtjes in handen en delegeerde er lekker op los. Heerlijk gegeten met zijn allen.
' s Middags besloot Laura een luchtbed in het kamp winkeltje te kopen. Ik zag dat ook wel zitten en na overleg met Richard hebben we een tweepersoons gekocht. Duurde even om hem op te pompen, maar dan heb je wel wat. Althans dat dachten we. Toen we om half 10 even keken was het hele bed weer plat. Gelukkig was de receptie nog open en mocht ik het bed ruilen en kon ik weer van voor af aan beginnen. Maar het was het echter waard.. Heerlijk gelegen maar wel een paar keer wakker geworden van de kou want op Ruby's inn zaten we vrij hoog waardoor het 's avonds best koud werd. Vannacht ga ik er van uit dat ik beter slaap.
Vanmorgen vroeg om 6 uur zijn we richting Bryce park gereden om de zonsopkomst te zien. Het duurde even want het was waf bewolkt maar het was zeker de moeite waard.
Daarna hebben we het kamp opgeruimd. Toen zijn we op weg gegaan naar arches national park gereden en onderweg zijn we nog even bij frutha uitgestapt waar we eerst een heerlijke picknick gehouden hebben. Daarna is een gedeelte van de groep naar een of andere schooltje gegaan en pethroglives ( een soort hiërogliefen) bekeken. Scheen niet spectaculair te zijn. Wij zijn met een hike gaan maken door een soort bedding van een rivier. Leuke hike waarbij we op een gegeven moment niet meer verder konden behalve als we in een of ander shrek swamp sprongen van 2 meter hoogte. Zagen we niet zo zitten. Gelukkig was Niels zo slim om even een rots op te klimmen en zag aan de overkant een pad. Even een klimmetje en we konden weer verder. Daarna weer in de bus gestapt en de lange busrit voort gezet. Bij aankomst op de camping Portal RV was er niemand meer om ons te ontvangen. Snel maar ergens de tenten neergezet (helaas vlakbij een wespennest) en naar Moab gereden om 18 inch pizza's te eten. Ik kan je zeggen die zijn niet klein. We hoefden ze gelukkig niet pp op te eten want dan had ik hier niet meer gezeten, gewoon alles eerlijk gedeeld. Na het eten nog gekeezt met Niels en Richard. (Dik verloren) en daarna wilde ik gaan slapen, maar toen kwam Sunita met de mededeling dat ze een slang gesignaleerd had. Ik verstijfde van paniek. Durfde mijn tent niet meer uit en heb gelijk al mijn spullen in de binnenrent getrokken.. Na een onrustige nacht 's ochtends Sunita gesproken en die dacht toch dat het iets anders was dan een slang, nml de sprinklerinstallatie. Duzzzzz gelukkig om niets slecht geslapen :(
' s ochtends vroeg zijn we met de bus richting Moab en arches gereden en daar werd het een soort hop on hop of uitje. Het was nml zo ontzettend warm dat we liever in de bus zaten dan dat we de bogen gingen bekijken. Bij de landschapsboog nog even een wandeling gemaakt maar het was veel te heet. Toen geluncht onder een boom in de schaduw. En daarna snel terug naar de camping eerst nog een heerlijke chocolade milkshake gedronken, waar we eindelijk een 'vrije' middag hadden.. Lekker in het 'zwembad' beter bekend als de vijver, gepoedeld en daarna met een paar man een heerlijke pasta salade gemaakt, want Dan had bedacht dat we in arches naar de zonsondergang moesten gaan kijken. Het was echt een super zware wandeling naar boven, maar op de top aangekomen was het echt de mooiste locatie waar ik ooit gegeten heb. Mensen om ons heen keken ook echt heel jaloers.. Grappige was nog dat er een Fransman stond die een foto van de arch wilde maken van veraf maar er kwamen iedere keer mensen in de arch staan voor een foto, riep ie keihard: MOVE, MOVE, ,en dan iets on get. Frans. De sfeer weg. toen de arch eindelijk leeg was kwamen er 3 vogels op zitten en ik MOVE begon te roepen verscheen er eindelijk een lach op zijn gezicht. Daarna in het schemerduister de afdaling begonnen. Een heerlijke wandeling nu de zon weg was. Teruggekomen op de camping nog even gezeten met Niels, ries, Sietske, ton, fenna. Marrit Caroline en Dan ( die weer sterkte verhalen aan het vertellen was) daarna naar bed, een heerlijke nacht gemaakt,
's Ochtends met 9 man gaan raften en kajakken. Omdat we van Dan hoorde dat het raften een 1 of 2 niveau had besloten Richard, Ton, Tessa en ik te gaan kajakken, want dan doen we nog iets actiefs. We hebben wel gelachen, maar niet omdat we bijna omsloegen uit de boot. Richard besloot dat we op de bakker Duin sloot ook we een raft traject konden begonnen. Halverwege zijn we nog even gaan wisselen van boot, maar toen werd het wel wat spannender dus na een paar minuten hebben we de kajaks weer geënterd en hebben we nog 2 stroomversnellinkjes kunnen pakken.
Veel te laat en zeiknat kwam Dan ons bij het bedrijf weer ophalen. Wij de natte bus in, we zouden nml gaan picknicken in een park waar we ons wel konden douchen. We waren dan wel niet omgevallen tijdens het waren op de Colorado rivier, maar wel vrijwillig gaan zwemmen, en ik kan je zeggen, schoon is dat water niet.
Helaas konden we in het park niet douchen en hebben we gewoon wat schone kleren aangetrokken en zijn we richting monument valley gereden. Daar hebben we een fantastische tocht gemaakt in een truck met een Navajo Indiaan. We hebben alle snelheidslimieten in het reservaat verbroken, want hij scheurde er over. Daardoor hebben we alles nog kunnen zien en op het laatst viel er nog een hele tree water van de truck af. Kortom, lachen.
Daarna doorgereden naar camping gouldings waar we in de zware storm onze tent opgezet hebben. Na het eten (iets wat ondefinieerbaar was) nog even EHBO verleend aan iemand van een internationale groep die zich aan een steen had gestoten, kezel!
Heerlijk geslapen. s ' Ochtends weer ontbeten: yoghurt, cereal, fruit. Dan zorgt goed voor ons. Tijdens het ontbijt hadden we nogal last van zwerfdieren, een kat, die maar rond bleef hangen rond mijn benen en een heel lief hondje.
Lunchpakketten klaargemaakt en terwijl ik dit schrijf zitten we in de bus naaaaaaar: the grand Canyon. Hoop dat daar wifi is om het verslag te plaatsen.

Grand Canyon
Halverwege de dag kwamen we bij de grand Canyon aan. Eerst naar het visitor center en daarna lunchen met uitzicht op de Canyon, leuk maar heel anders dan dat ik verwacht had.
Na een uurtje weer in de auto gestapt op weg naar de andere kant waar we uit de auto werden gegooid.
We moesten maar zien hoe we terug kwamen. Nee hoor dat viel wel mee. We hadden om 7 uur afgesproken op een plek om de zonsondergang te kijken. De 5 meiden waren eerst naar de camping en zouden dan met Dan ook die kant op komen. Eerst even de rim afgelopen waar het enorm begon te regenen. Zijn we onder een boom gaan staan waar we een stel tegenkwamen die het erg gezellig met ons vond. Poncho's aangetrokken en doorgelopen. aangekomen bij het afgesproken punt hebben we 380 foto's van de zonsondergang gemaakt en heel erg gelachen. Dan onze gids vond iedere minuut weet uitzicht mooier worden, dat was ook wel zo maar hij was helemaal in extase. De anderen waren niet naar dit punt gekomen omdat het weer ging regenen en Dan met ze afgesproken het bij het Visitors centre.
Kort verhaal lang. We waren de 5 meiden kwijt, dus wij naar een ander punt rijden, niet te vinden......hoe zou dat aflopen???

• 30 Juli 2013 - 13:16

Tini:

Gelukkig horen we weer iets van jullie.
    Maar geen bericht is meestal goed bericht toch?? minder is dat je ziek bent geweest maar gelukkig ben je er weer bovenop!!
    intensieve reis tot nog toe hoor, voor ins (50+) wel heftig denk ik zo maar.
    Geniet verder samen!

groeten Tini en Nico

• 30 Juli 2013 - 19:54

San:

Hey wereldreizigers!!

Goed om te horen dat je nu wel lekker slaapt op een 2 persoons luchtbed!!
    Echt leuk om jullie belevenissen te lezen!!
    En natuurlijk ook dat je weer de oude bent!!
    Ik kijk er weer naar jullie verhalen uit!!

Dikke xxx

• 07 Augustus 2013 - 12:08

Mascha:

He Syl,

Wat een feest weer om te lezen je hebt toch je roeping gemist had toch schrijfster moeten worden.
    Heb enorm gelachen om dat stukje met die beer erg leuk allemaal!
    Onze vakantie in Duitsland was ook heerlijk lekker weer en een prachtige locatie met uitzicht op het Moeseldal!
    Ook nog goed nieuws op vakantie ons huis is onder voorbehoud verkocht dus Grootebroek here we come joehoeee! Morgen horen we hoe de zaken er definitief voor staan!
    Nou geniet nog ff lekker en tot spreeks.

xxx Mas