De weg naar LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu De weg naar LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

De weg naar LA

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Zouden we de meiden nog gevonden hebben?
Toen ze niet op de plek waren waar Dan dacht afgesproken te hebben zijn we naar het uitkijkpunt gereden waar Tessa en Richard gezocht hebben. Nee hoor. Geen groep Hollanders. Daarna terug gereden naar het Visitors centre. Op de plek waar de bus stond gekeken, was niemand (bedenk hierbij dat het dus al pikkedonker was hè.)
Tessa en Richard weer uitgestapt, kijken bij de bushalte, wij in spanning in het busje wachten.
Gelukkig, daar kwamen ze.. Bleek achteraf dat ze net aankwamen toen wij wegreden en dat Laura nog achter het busje aan had gerend, maar helaas. Te laat. Gelukkig met de hele groep nu naar de camping waar al een aantal tenten stond, maar die van ons nog opgezet moest worden. Snel eten gekookt. Spaghetti bolognese. Was heerlijk. Na het eten smoors (?) gemaakt.. Marshmallows in het vuur, dan chocolade op een cracker, slappe marshmallow op de chocolade, hopla. Heerlijke traktatie.
Leuke was nog dat het vuur lekker soepel aanging NOT. Richard en Niels hadden de grote moeite om het vuur brandende te houden, het hout was nat volgens hun. (Tuurlijk mannen. )
Hele gezellige avond gehad, alleen een beetje jammer dat we echt op en achenebbis camping zaten. Wc verstopt. Douches ranzig, kortom niet echt iets om over naar huis te schrijven.
De volgende ochtend mochten we gelukkig snel weg, maar niet voordat we de tent weer afgebroken hadden. Tent was nat want het had flink geregend, dus huisje nat de zak in, niet ideaal. Na het ontbijt gingen wij met Tessa, Sietske, Ton, en Niels de angels trail lopen. Dat is Een afdaling de grand Canyon in. Wij met z'n 6en de shuttle vanaf de camping, maar omdat we geen ticket hadden deed de chauffeur nogal moeilijk, maar na lang beraad met het hoofdkantoor mochten we mee. We gingen er vanuit dat we de trail niet zouden uitlopen omdat we terwijl 4 uur weer bij de camping moesten staan zodat Dan ons kon ophalen.we hadden berekend: we starten om 9 uur. Dan dalen we 2 uur af, dan rekenen we 4 uur omhoog dan zijn we om 3 uur uiterlijk weer boven. Goede berekening volgens mij, maar dacht ik, ik ga als Eem speer naar beneden, maar van deze groep ga ik het allerlangzaamst omhoog, misschien is het een idee als ik alvast iets eerder omhoog ga. Zo gezegd zo gedaan. Bij het 3 mile punt was het half 11 en besloot ik weer naar boven te gaan. Mijn motto was; alles wat ik naar beneden loop moet ik ook weer omhoog, nou dat heb ik geweten. Hemelse angels zeg, want een klim. Het was allemaal nog niet zo erg, totdat de weer goden ineens besloten dat ze het altijd zo zonnige gebiedje eens wat ander weer wilden brengen. Eerst slagregens en toen ik dacht dat er steentjes van de bergen op mijn hoofd vielen bleken dat dus hagelstenen te zijn, nee echt, ze waren zo groot als knikkers. Snel mijn poncho aangedaan, maar die hielp niet tegen die stenen, nog even geschuild, samen met de 2 Amerikanen waarmee ik de berg op liep, maar al snel doorgelopen, want ik werd zeik nat:( de grand Canyon was veranderd in de Niagra falls een grote stroom. Toen Ik eindelijk na veel inspanning de top bereikte ben ik eerst naar de wc gegaan om mijn natte helmpjes uit te trekken en vervolgens in een winkeltje te schuilen. Ik had het op zijn zachts gezegd best koud.
Ongeveer een uur op de rest gewacht, ook zij keken niet zo blij. Hadden het ook zwaar. Het was nog maar twee uur en daarom tijd genoeg om met de shuttle bus richting winkel te gaan.
Een eens nieuw sd kaartje kopen (die het inmiddels al niet meer doet) en daarna met natte sokken en schoenen terug naar de camping waar Dan stipt om 4 uur aan kwam rijden.op weg naar Laughlin.
Deze reis zo ongeveer 3 uur duren. Een mooie route met zelfs nog een stukje route 66. Ergens op de route zou een super leuke diner zitten waar we hamburgers zouden gaan eten. We weten inmiddels dat als Dan the men with the van een plan heeft er 1 ding vast staat: plans are there to be changed. En dat gebeurde dus ook. Na een slinger weggetje door een pas kwamen we bij 1 of andere ghost town aan waar niks meer open was. Zelfs niet onze burger tent. Jammer de bammer.
Wij doorrijden naar Laughlin waar we uiteindelijk om 10 uur eindelijk aan het diner konden beginnen. Bij Danny's lekker fish and chips gegeten. We wilden eigenlijk bij een of ander berenjongen eten, maar die ging dicht vanwege het reinigen van het tapijt (?).
Bij het hotel aangekomen bleken we in een casino hotel te zitten, aquarius. Laughlin ligt in Nevada en daar mag je gokken. Het leek dus gewoon Las Vegas. Nadat we alle spullen naar de kamer gebracht hadden zijn we nog in het cove café een cocktail gaan drinken, het was happy hour dus extra goedkoop. Daarna wilden we natuurlijk wel even gokken. Met Laura en Sietske aan een soort van fruit automaat gezeten. Gooide er $1 in en had al snel $2 gewonnen. Dus crashen. Helaas verloren de andere meiden snel $ 3 waardoor de lol er snel van af is. Later nog even $10 gewonnen had in totaal €7 winst dus een zeer productieve avond. Pas rond 2 uur naar bed. Geslaagde dag geweest.
D volgende ochtend mochten we uitslapen. We hadden om half 10 in het zwembad afgesproken. Maar eerst ontbijt. Met Niels, Sietske, Laura en Ton afgesproken om rond half 9 aan het ontbijt te zitten. ONTBIJT het was echt niet te geloven wat we allemaal konden pakken, loempia's spareribs, taarten, hamburgers, noem het maar op, en we kregen champagne, wat een verwennerij en dat na een week kamperen, dan verdien je dit wel even hoor :)
Rond half 10 waren we allemaal bij het zwembad om de komende dagen door te spreken. Druk maar leuk programma, ik zal het niet verklappen ( ik heb het intussen al gedeeltelijk gedaan, maar omdat ik achter loop met verslagen schrijven weet ik wat er allemaal al gebeurd is maar schrijf ik het later pas op) We hebben zulke drukke dagen dat ik nu echt al 4 dagen achter loop, ik hoop terwijl ik dit schrijf dat ik over een uurtje bij ben.
Na de bespreking richting San Diego vertrokken, daar kwamen we aan op een camping.... Bella italia is er niks mee, zo groot en druk, en de mensen mogen daar allemaal vuurtjes stoken waardoor het er chronisch stinkt. De tenten opgezet, ik hoefde vandaag gelukkig niet zelf mijn luchtbedje op te pompen omdat Sunita een weddenschap van me had verloren. Prima toch? Eerder die week had zij een weddenschap met Niels afgesloten die zij had gewonnen waardoor Niels haar tentje op moest zetten. Ze dacht dat dat nog wel eens zou lukken. Toen de buurman haar een elektrische pomp aanbood heb ik het verhaal maar even uitgelegd. Hij vond ons maar rare mensen.
We waren laat aangekomen op de camping en dus wilden we de stad in om te eten.
Dan bracht ons met de Van en ging zelf boodschappen doen. Na een stukje gelopen te hebben zijn we bij een vagen pizza tent gaan zitten waar free wifi was, jippie, heel gezellig hoor, iedereen met zijn telefoon.
Daarna nog een in een gare kroeg gepoold met Sietske, Caroline en Fenna. Sietske en ik wonnen het potje. (Dik)
Daarna heerlijke geslapen op mijn lekker niet zelfs opgepompte luchtbedje.

San Diego dag 2
's Ochtends vroeg aan het ontbijt, want we hadden de hele dag om door de stad te lopen. Eerst naar old town, maar omdat dat nog niet en was zijn we eerst nog maar wat vogels gaan spotten, handig zo'n bioloog als tourguide. Daarna een wandeling gemaakt door de old toen, leuk ,aar eigenlijk hadden we gewoon te kort tijd. Het werd prachtig weer waardoor iedereen graag op tijd naar het strand wilde. Iedereen behalve...? En ik was tot overmaat van ramp ook nog eens mijn handdoek vergeten. Kortom grrrrr.
Er ging er groep winkelen en ik zat met een groepje op het strand, iedereen wilde zwemmen, ik ben gaan liggen met zand overal, want het waaide nogal. Wat wel super leuk was is dat we dolfijnen hebben zien zwemmen, helemaal niet zo ver van de kust. Heel indrukwekkend. Na een tijdje nog even een rondje gelopen over de boulevard. Daar zagen we nagemaakte golven waar surfers om konden oefenen, zeer spectaculair. Daarna een lekkere bagel gehaald bij een tentje waar we in eerste instantie zwaar genegeerd werden, maar ze waren wel erg lekker.
Na nog een uurtje pijn lijden (hihi nee hoor, zo erg was het niet) op het strand werden we weer door Dan opgehaald die ons vervolgens afzette op een mooi stukje van de stad: het shoppingcenter. Heel lang bij de Starbucks gezeten, maar daarna toch maar iets bij victoria's secret gekocht. Gelukkig deden Tessa, Bianca en Laura ook mee waardoor we allemaal met de prachtige roze tas de groep tegemoet liepen. Een voldaan gevoel.
's avonds heerlijk bij de Mexicaan gegeten, onder begeleiding van live muziek.
Rond 10 uur door Dan weer opgehaald en toen voor het eerst deze vakantie weerwolven van wakkerdam gespeeld. Heerlijk gelachen. Het spel was niet direct voor iedereen duidelijk, maar na een paar rondes werden de tactieken wel goed zichtbaar.
Wederom heerlijk geslapen op mijn niet zelf opgepompte luchtbedje.

Naar Los Angeles
Na het beraad in Laughlin werd al snel duidelijk dat niet iedereen naar disneyworld wilde. Er was eigenlijk niemand die dat echt super graag wilde, daarom besloten om vroeg op pad richting LA er gaan zodat we daar 2 volle dagen te benutten hadden.
Eerst de spullen gedumpt bij het hotel en daarna doorgereden naar Hollywood waar we over de stad uit hebben gekeken, en een heleboel foto's gemaakt die ik late kwijt was omdat mijn nieuwe sd kaartje er ineens mee stopte, jammer, nu maar weer met het oude kaartje aan de slag gegaan. Daarna naar downtown LA gegaan waar het super druk was maar wel heel mooi. Radslagen gedaan in een fontein met Sietske, ijsje gegeten van Coldstone met Niels, Ton, Sietske, Richard en Dan om daarna weer de bus in te gaan en richting Beverly hills te rijden.
Wat een kasten van huizen staan er op sunset boulevard. Helemaal doorgereden naar Malibu Beach. Even staan kijken en vervolgens naar venice Beach aangekomen. Daar op de pier de zonsondergang gezien. Echt prachtig en toen over de boulevard gelopen naar en restaurant waar r in eerste instantie niet binnen konden zitten. W mochten ons drankje o het terras drinken en na 15 ,minuten konden we naar binnen en hebben we ons eten besteld. Heerlijk, weer fish en chips. Voorlopig de laatste keer. Toen terug naar het hotel waar e nog even snel een was gedaan hebben. (Iets met lekkende wasmiddeltubes, te lang en oninteressant verhaal om verder over in te wijden). Rond 1 uur slapen want..........

Dag 2 in LA
Vanmorgen vroeg ons bed uit want een druk programma (goh, waar heb ik dit vaker gelezen)
Eerst naar downtown LA om een authentiek Amerikaans ontbijt te nuttigen, a Dutch baby. Een pannenkoek met opstaande rand met appel en kaneel. Met een donut nutella on the Side. Was wel lekker, niet heel bijzonder. Daarna vlug de auto in want we gaan naar Universal studio's Hollywood. Weet niet wat ik me er bij voor moet stellen, maar ik hoorde goede verhalen.
We wilden daar om 10 uur zijn, maar door wat vertragen kwamen we om 12 uur aan. Blijkt het gewoon een pretpark te zijn.. Eerst naar de studio tour. Zijn we langs allemaal sets geweest van series en films. En met een 3 d film nog in de tijd van de dino's gekomen, overstromingen meegemaakt, jaws zien zwemmen. Weel heel spectaculair. Omdat we niet allemaal dezelfde attracties in wilden zijn we opgesplitst, maar omdat we in eerste instantie om 4 uur bij de ingang afgesproken hadden en het inmiddels al 2 uur was moesten we snel beslissen. De wachttijden van de meeste attracties liepen al op tot een uur (volgens de borden dan.)
Sietske, Ton Niels Richard en ik wilden wel naar jurassic Park. Daar aangekomen bleek er zoiets te bestaan als een single rides lane. Dat betekent dat je in een hele korte rij staat maar dat je niet bij of naast elkaar in het karretje komt.. Nou boeien, ik spreek je na de ride wel weer. Dus ipv een wachttijd van 50 min ging dat ook zo bij the mummie. 6 ipv 60 en de allermooiste was transformers. 10 ipv 80 min. Wat een uitvinding zeg. Ik snap echt niet waarom er niet meer mensen gebruik maakten van deze optie. Zo hebben we dus in veel meer attracties gezeten dan we eerst durfden te hopen. Transformers was echt briljant. In ren karretje langs een soort filmdoek met ee 3D bril een 4d film, ik weet gewoon niet hoe ik het uit moet leggen. Maar duidelijk was wel dat ik misselijk was na afloop.
Daarna nog ik het spookhuis met levende spoken. Tsjaa laat ik dit zeggen. De tas van Richard heeft het behoorlijk moeten ontgelden, die kneep ik echt stuk van angst. Ok Sietske had het te kwaad. Om half 5 het park verlaten om naar een baseball game te gaan:) jaaaaaaaa eindelijk weer. The LA angels tegen de Toronto blue j's. Echt hier ook super leuk om mee te maken.natuurlijk weer een petje gekocht. Ik kan bijna een verzameling beginnen. The angels wonnen met iets van 10 tegen 2, dus spannend was het niet, maar en heerlijk Chinees gegeten. Nu lig k op mij bed in het hotel en ben ik eindelijk bij met de verslagen,dat zal niet lang meer duren want morgen beginnen we weer met een camping week. Morgen eerst een lange busrit waarin ik hoop weer een wedje te kunnen leggen met iemand en waarin we omgekeerd wie ben ik zullen gaan spelen.

• 02 Augustus 2013 - 11:12

Hieke:

Yeahhh, kan weer reageren.
    Is maar goed dat ik een vrije dag heb vandaag anders had ik dit epistel nooit in 1x kunnen lezen.hahaha
    Nou vind ik spareribs en loempia's wel lekker, maar om daar nou je dag mee te beginnen vind ik iets te veel van het goede hoor.
    Als ik dit allemaal zo lees heb je weer vakantie nodig als je terug bent zo druk, maar wel super leuk wat je allemaal ziet en doet.
    Groetjes xx

• 02 Augustus 2013 - 13:02

Tini:

Wat weer een prachtig verslag, we hebben het gevoel mee op reis te zijn met jullie!!
    Tip; stuur straks wat naar de lonely planet die kunnen zo de reis verslagen plaatsen haha
    enne.... vind Richard het ook leuk allemaal?

geniet verder
    groeten Nico en Tini

• 02 Augustus 2013 - 14:18

Ilona:

Syl wat een verhalen weer!!! Ik ben erg benieuwd naar al je foto's straks! Ik vroeg me nog af of je bandjes werken in de bus??

Geniet lekker verder!

Xx

• 02 Augustus 2013 - 18:27

San:

Hey syl en rich!

Echt top jullie verhalen!
    En idd wat tini ook zegt hoe vind rich de reis?
    Vast ook top!!??

Veel plezier van een super blije en (oude?) jarige JOB XXX!!

• 02 Augustus 2013 - 22:15

Suzanne:

Leuk.... dat kamperen haha, maar wel gaaf, zo midden in een nationaal park. Veel sterkte en plezier deze tweede kampeerweek, enne daarna komt het eind alweer in zicht?? Jammer, jammer, je verhalen zijn te leuk!
    Liefs Suus

• 03 Augustus 2013 - 01:31

Frans En Lia Bos:

Hoi Sylvia en Richard wat heb je weer en mooi verslag Sylvia .Zo te lezen vinden jullie het heel leuk.Alleen ik wil wel meer foto zien hoor.Die paar foto's die er op zet vind ik maar summier hoor. Groetjes papa en mama.o