Van Los Angeles naar yosemite - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Van Los Angeles naar yosemite - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Van Los Angeles naar yosemite

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

10 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Naar Monterey

Vandaag de langste busrit van de reis. We mochten uitslapen tot 8 uur en moesten om 9 uur in de lobby staan. we zijn gaan ontbijten bij de IHOP waar ik een chocolade pannenkoek nam. mijn hemel, wat lekker maar veel te veel. Daar heb ik voor het eerst van mijn leven om een doggybag gevraagd. had ik gelijk genoeg voor de lumch.
We moeten iets van 8 uur in de auto zitten om in Monterey aan te komen. Na een uurtje of 2 rijden kwamen we in Santa Barbara aan waar we aan zee lekker gepicknickt hebben. Het was daar spanish day, een belangrijke feestdag dus er was nogal veel te zien. Iets met confetti en gekleurde eieren. We zijn door santa Barbara gereden, wat een mooie stad is. Daarna het hele stuk verder gereden. Groot gedeelte van de tijd het spel back-up gespeeld. Nog even liggen slapen en onderweg nog even gestopt bij een benzine station waar Dan een powernap nam en wij geturnd en opgedrukt hebben, gewoon omdat het kon. We werden wel een beetje raar aangekeken, maar ja, die mensen zouden we toch niet meer tegenkomen in ons leven.
Om 21.15 uur kwamen we bij Danny,s aan waar we uitgebreid hebben zitten eten. Pas om 23.00 uur kwamen we op de camping aan. Nou ja, camping, er stonden allemaal huisjes en het leek wel alsof we in de achtertuin van een of andere villa kampeerden.
Het was al zo laat dat we van Dan de haringen niet meer in de grond mochten slaan. Prima, dan duwen we ze er toch in. Gelukkig was het een zacht grondje. Monterey staat bekend om zijn koude nachten. Nou dat heb ik gemerkt hoor. Richard, Ton en Niels wilden nog wel even naar de kroeg. Ik heb die nacht in Richards slaapzak geslapen. En hij heeft het heel koud gehad. Ik heb gewoon echt een te koude slaapzak meegenomen. De komende nachten zou het nog zo koud blijven. Ik zie er nu al tegen op.
De volgende ochtend om half 8 ontbeten om daarna richting Monterey (het centrum) te gaan. Een gedeelte van de groep is gaan wandelen door de stad. En ik ben met een groepje maar het aquarium te gaan. Ik was een beetje bang dat het een soort van dolfinarium was, maar het was echt prachtig. Vooral de kwallencollectie. Echt super leuk. Sunita en ik zijn echt tot half 3 precies bezig geweest om het hele aquarium te zien. Daarna zijn we de rest van de groep weer gaan opzoeken. Die zijn aan het wandelen geweest en hebben zeehonden zeesterren en ander wildlife gezien. Dan had nog een leuke plek waar hij een kleine wandeling naar een waterval. Onderweg zijn we zo ongeveer 5 keer gestopt omdat we hele mooie uitkijkpunten tegenkwamen.
De hele reis zijn we ontzettend veel Turkey vultures tegengekomen waardoor we iedere volge nu deze naam geven. Maar toen we wederom een grote vogel uitscholden voor Turkey vulture bleek dat dus een condor te zijn. Gelukkig had Dan 2 verrekijkers mee en konden we ze van dichtbij bekijken. Daarna doorgereden naar waterval waar Fenna met blote verrekijker ogen een walvis spotte. Waarna Marrit beweerde dat zij hem als eerste zag. Deze discussie zou de rest van de vakantie de groep verdelen. Marrit citeert : "hier hoeven wij de rest van net haar niet meer over te praten." (Hihi)
We hebben daar wel een uur gestaan. Walvissen gezien en ontzettend veel dolfijnen.
Op de terugweg zijn we met een groep naar de walmart gegaan. HEMEL. Alles is daar echt zo goedkoop. Eindelijk een warme fleecedeken gekocht die ik in mijn slaapzak kon doen zodat ik het niet meer koud zou hebben. In de walmart hebben we ook inkopen gedaan voor het diner.
Pannenkoeken. Richard en ik hebben voor 13 man pannenkoeken met bacon kaas en banaan gebakken. Groot succes. Na afloop nog een paar potjes geweerwolfd. Wederom hilarisch.
De nacht heerlijk doorgekomen omdat ik lekker in mijn fleeceslaapzak en gewone slaapzak heb geslapen.

Volgende dag om 8 uur ontbeten en richting San Francisco gegaan waar we rond half 1 in pataluma aankwamen. Volgens mensen op de camping stonden onze tenten binnen 5 seconden. We maken progressie. :)
Daarna geluncht en direct richting SF gegaan waar we fietsen gingen huren om de golden gate bridge over te fietsen. Eerst nog even gestopt voor de brug om foto's te maken. Mijn camera waaide bijna uit mijn handen. En koud dat het was. Dan vertelde dat het in de stad zelf een stuk warmer zou zijn. Nou dat viel zwaar tegen. Na 10 ,minuten op de fiets ben ik afgestapt om een dikke trui te kopen, want het dunne vest dat ik in mijn tas had gedaan voldeed niet. Daarna heerlijk gefietst naar de brug en met straffe zijwind de brug over. We konden met de Ferry terug maar dat hebben we niet gedaan want we wilden ook weer terug fietsen. Daarna nog even door een of andere militaire basis gereden waarvan mij het doel nogal onduidelijk was. De anderen wilden ook nog even truien kopen want het werd met het uur kouder. OOk moesten we nog even langs diezelfde winkel om de zonnebril van Fenna op te halen die had ze laten liggen. Grapje van Fenna.
Toen iedereen een trui had gekocht zijn we naar de appelbees gegaan waar we heerlijk gegeten hebben. Ik heb daar ook een ballonnen lieveheersbeestje laten maken. Een hoop lol gehad om helemaal niks. Daarna nog even een drankje gedaan in het hardrode café.
Om half 11 hebben we met de groep bij de bus afgesproken en als we daar Dan en Caroline tegen het lijf lopen gaan we moe maar voldaan terug naar de camping.

Volgende dag was een beetje spannend omdat er een staking dreigde bij het personeel van het openbaar vervoer. Met als gevolg dat het heel erg druk zou worden tijdens de spits. We gingen daarom om half 8 ontbijten zodat we achter de spits aan zouden rijden volgens Dan.
's Ochtends bleek dat er een overeenkomst gesloten was waardoor de ophanden zijnde staking niet door ging en wij binnen 3 kwartier in hartje SF stonden. We zijn eerst lekker gaan lopen in de stad en het hoogste punt opgezocht. Een mooi uitzicht over de stad. Daarna naar de levi's winkel Inc het museum geweest, was interessant. Daarna doorgelopen naar pier 39 van wishermans wharf. Want daar vertrok de boot richting alcatraz. Een paar weken voor vertrek hadden we al contact met de groep gehad over een bezoek aan alcatraz. We hadden gelezen dat je ruim van te voren een kaartje moest bestellen via internet. Dat hadden w dan ook gedaan, maar het grootste gedeelte van de groep kaartjes voor de boot van 12 uur, Richard en ik voor half 1 en Niels voor 1 uur. We hadden afgesproken na afloop op elkaar te wachten. Niels probeerde nog met onze boot mee te gaan maar toen hij bijna door de eerste controle heen was werd hij jammergenoeg tegengehouden.. Toen de boot op het punt stond om weg te gaan kwam daar toch Niels nog aanlopen. Whoehoe. Hij had gewoon een gratis kaartje gekregen van iemand waarvan niet de gehele groep kwam opdagen.
Aangekomen op alcatraz stond daar de hele groep ons nog op te wachten. Konden we gezellig met zijn allen. Eerst de audiotour opgehaald om daarna helemaal te verzinken in alle gevangenis verhalen. De tour duurde dik een uur en was echt heel mooi. Verhalen van oud gevangenen, cipiers, maar ook van mensen die op het eiland hebben gewoond. Na de tour nog even een rondje over het eiland gedaan en toen een broodje op de boot gegeten. Dat leek net gevangenis voer, zo droog, ik stikte er bijna in. Had liever water en brood gehad.
Na alcatraz wilden we graag met the cable car naar Union square. Dat behoort iedere toerist te doen, dus wij ook. we hadden de tip gekregen niet op een begin punt te staan van the car omdat het daar zo druk zou zijn,dus maar een eindje gaan lopen. Marrit, Fenna, Laura en Bianca niet lopen en hebben de bus gepakt.
Wij zijn verder gaan lopen naar het cable car museum en vanaf door konden we met zijn allen de cable car pakken.. Duur, 6 dollar voor 2 stops, maar wel een hoop lol gehad. Union square viel best wat tegen en toen we marketing street afgelopen hadden kwamen we de and groep weer tegen. Ik ben met hun verder gegaan omdat Laura me de abarcrombie and Fitch aangewezen had. WARNING: Het volgende stukje kun je beter niet lezen als je een zwakke maag hebt.
Toen we op een gegeven moment bij een stoplicht stonden riep Laura. "Gadverdamme kijk nou." Zat er dus een man midden op straat te poepen. Stond op en veegde zijn kont af om weer fluitend verder te gaan. Echt een van de smerigste dingen die ik ooit meegemaakt heb.
's Avonds op een of ander Justin bieder plein afgesproken om met de hele groep te gaan eten bij een Chinees vlakbij chinatown. We zaten met zijn allen rond een ronde tafel en hadden het menu van de kok. Heerlijk met vis en eend en kip. Erge gezellige avond gehad. Daarna weer 3 kwartier in de bus richting de camping.

Vandaag direct na het ontbijt richting yosemite gegaan. We konden de ochtend nog in SF besteden maar omdat het daar en op de camping zo ontzettend koud was. En we geen gebruik konden maken van de go- cars besloten we lekker vroeg te vertrekken zodat we een vrije middag in yosemite zouden hebben. We vertrokken richting SF om daar over de baybridgetunnel de stad te verlaten. Een leuke stad, maar o zo koud.
Rond 3uur kwamen we op de camping (Indian flat trail) aan waar we eerst de tenten opgezet hebben en daarna geluncht. Caroline ging op onderzoek uit waar we konden zwemmen en kwam terug met het verhaal dat er rond de camping een beer met 3 kleintjes zou rond lopen. Ook zouden we moeten oppassen voor ratelslangen. Later bleek daar niets van waar te zijn, want er was al maanden geen beer gesignaleerd in een gebied rond de camping.
Met Tessa, Niels,Laura en Sietske richting de rivier gelopen waar we na een gevaarlijke (nou ja, dat viel ook wel weer mee) afdaling in heerlijk helder water hebben gezwommen. Schraapte me nog wel aan een grote kei, maar dat kon de pret niet drukken.
Daarna nog even een duik genomen in het zwembad om daarna heerlijk in het zonnetje te liggen, want hier was het wel warm.
Rond 6 uur onder de douche gesprongen want we wilden met een groep op berenjacht.
dan zou om half 7 met de bus richting het park gaan. Niet iedereen wilde mee, maar gelukkig stapte Fenna nog op het laatste moment in, want die heeft de beste wildlife ogen.
Na wat chipmunks en hertjes kwam er een te blije Amerikaanse wielrenner aangefietst me de boodschap dat hij de grootste beer ever had gezien. Hier heel vlakbij. Dus wij met zijn achten zo soepel en zo snel als dat gaat weer het busje ingedoken.. Bij de plek aangekomen stond een ranger bij een hutje met de mededeling dat we niet verder mochten omdat er een beer in de boom zat die te bang was om er uit te komen. Ook vroeg ze de te blije Amerikaan aardig doch dwingend te stoppen met het brengen van groepen naar deze plek. Toen we terugliepen zagen we links in het bos nog een ranger staan. Sietske en ik brutaal naar toe gelopen en hij vertelde waar de beer zat. We konden hem gewoon zien zitten in de boom. Jammergenoeg heb ik niet hele goede foto' s kunnen maken omdat het nogal donker was. Na een paar minuten begon de beer en daardoor ook de boom te bewegen en zagen we hem dan ook uit de boom springen. Hoppa, de derde beer deze vakantie. Bij thuiskomst hadden de meiden al aardappels opgezet zodat we snel konden eten. Zuurkool. Goed, ehm, 30 graden en wat eten we: zuurkool. Ach ja, de salade was erg lekker. Daarna was het alweer tijd om naar bed te gaan. Het zou koud worden 's nachts. Ik geloofde het niet want het was aardig warm, maar toen ik het om 3 uur best koud kreeg ben ik maar in mijn slaapzak gaan liggen.

De volgende ochtend werden we vroeg gewekt door de buren die om 6 uur al aan het conversen waren alsof ze in een kroeg stonden te praten.
Vroeg op pad om eerst naar de mooiste Sequoia bomen van dit gebied te gaan. Die bomen zijn heel oud en daardoor heel hoog en breed. Een prachtige wandeling gemaakt langs de mooiste bomen die ik ooit gezien heb.
Daarna doorgereden naar glacier point waar de groep zich weer zou opsplitsen. Niels, tessa, Sietske, Ton, Richard en ik gingen hiken em. De rest ging een wandeling langs de rim maken.
We begonnen bovenaan op een berg en moesten iets van 13 km lopen met een afdaling van 975 meter in hoogte. Een flinke afdeling met hier en daar ook nog wat bergen omhoog. Echt een super mooie hike. We hebben watervallen gezien, meertjes, tunneltjes, bruggen, kortom echt een hele mooie hike, ik denk dat het de mooiste is die ik tot nu toe gedaan heb.
Na het hiken hadden we afgesproken om bij een pizzatent in curryville de groep weer compleet te maken. Met de shuttle teruggereden en daar zat de rest van de groep al op ons te wachten. Dan was in the van even wat slaap in te halen om daarna bij een shabby la place koud eten te nuttigen. Daarna terug naar de camping gereden waar we eigenlijk met zijn allen tegelijk moesten gaan douchen.. Maar aangezien we op een grote camping stonden met maar 1 douche voor iedereen besloten Sietske en ik naar het overdekte zwembad te gaan. Daar zouden we met onze vieze lijven(we zagen echt zwart van het stof) onder de douche springen en het bubbelbad in duiken. Maar ja, als ze bij het zwembad geen douches plaatsen en er toch al mensen met spijkerbroeken in dat bad zitten was het voor ons niet heel moeilijk om met onze vieze lichamen het bubbelbad te gaan bevuilen. Nog een in het ijskoude water gedoken en toen waren we weer schoon (het bubbelbad daarentegen niet).
Na het bubbelbad avontuur nog een bij de tent gezeten waarna Caroline met een uber enthousiast verhaal kwam over een filmset waar ze in beland was met Dev Pattel. Toen tandenpoetsen en naar bed.
De volgende ochtend mochten we eigenlijk uitslapen, maar de begeleiding van de groep naast ons had nog nooit van uitslapen gehoord en converseerde wederom alsof ze midden in een popconcert iets heel belangrijks te vertellen hadden. Toen ze om half 7 met een lepel op een pan begonnen te slaan heb ik mijn hoofd uit de tent gestoken om mijn boze juffenblik ten toon te spreiden. Het hielp niet, helaas, toen maar vroeg uit bed om te douchen en de tent nette gooien. Ontbijten en op weg naar bishop.
Onderweg nog even gestopt bij een mooi uitkijkpunt en daarna op een mooie hike locatie.
Tessa, Niels, Sietske en Richard zijn nog gaan hiken. Ton en ik vonden het iets te veel van het goede. Het was een kale berg op en af, leek me niet zo leuk als die prachtige hike van gister.
Met de rest zijn we naar een mooie picknick locatie gegaan waar we heerlijk en mooi hebben zitten lunchen. Vooral gelachen. We hebben de afgelopen 3 weken steeds Nederlandse gezegdes vertaald in het Engels. Make that the cat wise, hold your sister for the crazy, Dicking out of your Neck, getting a point head en zo maar door. Fenna heeft van al die uitspraken foto's gemaakt. Typisch Eem gevalletje, je had er bij moeten zijn. Daarna verder gereden naar bishop waar ik nu eindelijk weer helemaal gelijk loop met mijn verslagen.
Jullie vroegen je af of Richard het ook zo naar zijn zin heeft. Absoluut. Hij geniet ook met volle teugen en de verhalen die ik schrijf, schrijf ik ook uit zijn naam 90% van wat we doen is hetzelfde dus ik denk dat ik ook wel uit zijn naam nog schrijven.
Ilona vroeg of de bandjes een beetje helpen, absoluut, ik zit de verslagen zelfs in de auto te typen, had nooit gedacht dat ik dat ooit zou kunnen. Ben nog geen enkele keer misselijk geweest terwijl we toch echt wel wat bergpassen over zijn gegaan. Ik raad ze dus echt aan (it is an amazing Discovery).
De reis zit er al bijna op, de laatste dagen gaan in. Ik vind het echt jammer want geniet nog met volle teugen. Ben een beetje bang voor het zwarte gat vanaf maandag. We hebben een hele leuke groep waarvan ik nu al weet dat we contact zullen blijven houden.
Gelukkig mag ik alweer snel aan het werk, dan zal dat zwarte gat wel meevallen ook :)


  • 10 Augustus 2013 - 11:04

    Karina:

    Jeetje Syl wat een verhalen! (ik liep een beetje achter met lezen)
    Je maakt weer heel wat mee, leuk hoor. Ben benieuwd naar de rest van de foto's.
    Nog ff genieten en dan weer naar huis.
    Veel plezier nog.

    xxx

  • 10 Augustus 2013 - 11:30

    Tini:

    Sylvia en Richard, bedankt voor jullie mooie verhalen die jullie met ons wilde delen.
    Hele goede terugreis toegewenst.

    tot ziens
    Nico en Tini

  • 10 Augustus 2013 - 12:32

    Papa En Mama:

    Richard en Sylvia wat weer een mooi verhaal maar we zijn blij dat jullie weer thuis komen .Zo als opa altijd zou zeggen het heeft nu wel lang geduurd.We hebben elkaar al 6 weken niet gezien.Maar we hebben ontzettend genoten van jullie verhalen.Tot morgenvroeg op Schiphol. Groet van ons uit hoogkarspel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Amerika deel 2

Rondreis door het westen van de VS

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2013

De laatste dagen

10 Augustus 2013

Van Los Angeles naar yosemite

02 Augustus 2013

De weg naar LA

30 Juli 2013

De afgelopen dagen

23 Juli 2013

Zion
Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 87074

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: