Koningsdag pffff wat warm en duiken - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Koningsdag pffff wat warm en duiken - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Koningsdag pffff wat warm en duiken

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

29 April 2016 | Curaçao, Jan Thiel

Ik kreeg van verschillende kanalen te horen dat Koningsdag vooral koud en nat was is Nederland. Uit piëteit zal ik met geen woord reppen over het weer op onze Koningsdag.
We zijn Koningsdag dit jaar niet begonnen met oranje soezen, want die waren nergens te krijgen.
We zijn wel met de auto naar otra Banda gereden om daar te parkeren.
Grappig om te zien: je zit duizenden kilometers verderop , maar ook hier loop je over een vrijmarkt en maakt iedereen er een enorme bende van.
Doorgelopen maar de pontjes brug waar we goed en wel op liepen toen hij ging varen.
Aan de overkant van de brug zag het zwart van het volk. Ehm nou eerder oranje. Ik denk dat het drukker was dan in Amsterdam. Soms kwam je gewoon bijna niet vooruit. Wat op zich niet zo heel erg was, want dan bleef je gewoon even voor een winkel met airco staan. (Nee dit gaat niet over het weer!)
Na een lange wandeling en een heerlijk broodje kroket (wat passen wij ons toch goed aan aan de cultuur!) zijn we in Pietermaai in de schaduw van een party tent wat gaan drinken. (Je mag zelf bedenken waarom in de schaduw!)
Een leuke bijkomstigheid van Koningsdag op Curaçao is de muziek. Hier hoor je geen Hazes, Beense, Joling, en wat voor meuk nog meer. Hier wordt alleen maar de zonnige Caribische muziek gespeeld. Heerlijk!
Toen we het gehad hadden (lees: we bijna oververhit raakten) zijn we lekker naar huis gegaan waar we heerlijk hebben gezwommen.
Na het zwemmen uit eten gegaan bij restaurant Mei Mei, om de hoek bij Richard, waar we heerlijke gepofte aardappel vlees en een brownie met ijs hebben gegeten.
Op tijd maar bed vanwege mijn eerste duik van morgen (en helemaal niet vanwege de jetlag hoor!!)
Gisteren mocht ik mijn eerste duik maken. De duik school waar ik dit doe zit vlakbij Richard. Op ongeveer 20 min lopen. Richard had gisteren een afspraak staan waardoor hij me niet weg kon brengen. Ja, denken jullie nu, het is toch praktisch om de hoek? Klopt, maar hier op Curaçao wordt werkelijk niks met de benenwagen gedaan. Alles gaat daarentegen met de auto. Maar ja, die had ik niet. Dus samen met mijn vader gaan lopen.
Na iets langer dan een kwartier kwamen we bij de duik school aan. Daar werden we voor gek verklaard door Hans, mijn duik instructeur.
Hij had me wel op kunnen halen zei ie achteraf. Dat die hij nml ook voor Wouter. De KLM-piloot waarmee ik zou duiken.
Na een instructie van hoe ik mijn trimvest,duikfles, ademautomaat etc moest klaarmaken gingen we met zijn 3en richting de baai bij tugboat. Daar schijnt het leuk en mooi duiken te zijn.
Nou dat was het!!
Eerst moest ik onder water op ongeveer 5 meter allemaal oefeningen doen. Het was Wouter zijn 2e les en Hans zei dat we dat wel konden combineren. Die oefeningen die ik moest doen kon hij herhalen en als ik het goed deed kon ik gelijk de andere oefenen ook doen.
Nou die oefeningen waren niet van de lucht.(nee echt soms had ik geen lucht)
Onderwater je masker vol laten lopen en legen, je trimvest Inc uitdoen en weer aan. Je loodgordel afdoen en weer om. Je ademautomaat uitgooien en de reserve van je buddy pakken om weer te kunnen ademen. Het moeilijkste vond ik zwemmen zonder masker en dan je masker weer opzetten en klaren. Ik heb nogal wat haar waar het masker overheen moet dus dat ging niet makkelijk. Schijnbaar waren we vrij dicht aan de oppervlakte, want Hans wilde eigenlijk naar boven gaan omdat het wat moeizaam ging maar
Omdat ik niet wist dat we zo hoog zaten dacht ik dat ik het moest oplossen onder water. Dat lukte en daardoor was de oefening wel geslaagd. Kon ik afstrepen. Na de oefeningen konden we gewoon 30 minuten duiken en zijn we op 15 meter diepte geweest. Fenomenaal!!
Toen onze flessen halverwege waren zijn we omgedraaid en langs de tugboat teruggegaan. Wat is deuken leuk!!!!
Gelukkig was het nog niet over. We zijn terug gegaan naar de school waar we even gegeten hebben, de flessen hebben omgewisseld en we mochten nog een keer. Whoehoeeee.
Volgens Hans pikte ik het snel op en mocht ik de oefeningen samen met Wouter vervolgen. Dit betekende dat ik de oefeningen nu dieper moest doen en Hans deed ze niet meer voor.
Na alle oefeningen zijn we weer verder gaan zwemmen en zijn we nu wel 17 meter diep geweest. Het was echt fantastisch. Hans heeft onder water foto's gemaakt dus die hoop ik binnenkort te krijgen.
Na het duiken kwamen mijn vader
En moeder en Richard mij weer ophalen en zijn we 's middags naar een landhuis gegaan waar
Blue Curaçao gemaakt wordt. Jummie
Later nog langs mambo beach en de boulevard gegaan.
Heerlijke dagen gehad.
Mesjee; van harte!!
Ilona; ik ben bij jouw resort geweest. Zag er super leuk uit!!

  • 29 April 2016 - 14:23

    Ilona:

    Morena? Ow.... Heerlijk! Heimwee

  • 29 April 2016 - 15:07

    Bep Bhagwandin:

    Hallo Sylvia.
    Geniet er maar lekker van en zeker van het weer.
    Wel voorzichtig doen he met duiken.Hier ook een gezellige Koningsdag en gelukkig droog maar wel koud.


  • 29 April 2016 - 16:07

    Els:

    Gaaf Sylvia! Knap hoor dat duiken, ik denk dat ik in paniek zou raken met die oefeningen. Maar het lijkt me wel prachtig. Veel plezier nog!

  • 30 April 2016 - 13:31

    Tini Breg:

    weer een ervaring rijker Sylvia en een nieuwe hobby ontdekt??
    je kan hier in ons kikkerlandje ook duiken in de modder poeltjes hahaha

    we zijn helemaal niet jaloers!!
    groetjes Tini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 87016

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: