PADI gehaald, klein Curaçao en snorkelen - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu PADI gehaald, klein Curaçao en snorkelen - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

PADI gehaald, klein Curaçao en snorkelen

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

04 Mei 2016 | Curaçao, Jan Thiel

Maandag mocht ik weer duiken. Mijn 2 laatste duiken voor mijn PADI en Richard wilde wel mee. Aangekomen met de duikschool was het druk. Er ging nog een hele groep ergens anders duiken. De eerste duik stond in het teken van navigatie. Ik kreeg kompas en moest in een rechte lijn heen en terug. Daarna gingen we een langs het rif duiken en moest ik de weg terug navigeren. Best gek onder water maar het is gelukt. We kwamen weer op het juiste plekje boven. Daarna nog wat oefenen en toen terug naar de duikschool. Daar mijn logboek ingevuld. Wat een gedoe met rest-druk en een duikcomputer uitlezen. Maar het was gelukt. Na een tijdje hangen gingen we naar een nieuwe plek. (Alle duiken die ik tot nu toe gedaan had waren rond tugboat.) Nu gingen we met zijn 4en richting directors bay. Gerard, een duikinstructeur uit Nederland dook vandaag ook mee. We gingen een drift duik maken. Je gaat dan ergens het water in en mag met de stroom meezwemmen en komt er ergens anders weer uit. Hand had zijn soort van harpoen mee en ging op lionfish jagen. 4 knoeperts van vissen gevangen. Na afloop mocht ik mijn PADI in ontvangst nemen. TROTS :)
Maandagmiddag richting het werk van Richard gegaan. Imposant om te zien hoe het ziekenhuis gebouwd wordt. Wel warm op de bouwplaats. 's avonds op het strand gegeten bij piraten bay. Heerlijk met je voeten op het strand aan de saté.
Dinsdag vroeg uit de veren en met de mermaid naar klein Curaçao. We zijn door verschillende mensen gewaarschuwd dat de boot misselijkmakend is. Dus; reispillen gekocht. Je kunt er van denken wat je wilt, maar verschillende mensen zaten kotsend op de boot, behalve de familie Bos. Klein bijwerkinkje van de pil is dat je er behoorlijk duf van wordt. We hebben dus alleen maar liggen slapen. Nee hoor, ook wat van het eiland gezien. Alleen snorkelen daar viel wel wat tegen. Weinig rif waardoor je weinig vissen zag. Papa en Richard hebben nog wel schildpadden gezien, maar ik vond de golven te hoog. Raakte gewoon zeeziek tijdens het snorkelen.
Aangekomen bij vandaag. De laatste dag :( morgen alweer richting huis. Niet leuk!!
Vandaag eerst nog even Willemstad ingedoken. Ik moest even een USB -stick halen voor mijn 300 duikfoto's :)
Daarna naar een mega winkelcentrum gereden waar geen kip te bekennen was. Snel aangeschoven bij een snek. Dit vergt enige uitleg. Op het hele eiland vind je aftandse gebouwtjes waar Snack/snek op staat. Bij alle tentjes zitten er tralies voor de ramen waardoor het lijkt alsof je uit een ruif staat te eten. Maar we moesten daar van Richard een keer wat eten. Vandaag dus gedaan. Was goed te doen en niet duur.
Daarna doorgereden naar playa lagunen waar we heerlijk gesnorkeld hebben. Super mooie vissen gezien, maar kwam er wel achter dat ik duiken leuker vind.
Als afsluiter weer heerlijk op het strand van bleu bay gegeten en morgenochtend koffers inpakken en naar huis. De tijd is veel te snel gegaan. ik weet zeker dat ik hier terug ga komen want wil mijn PADI advanced ook gaan halen en waar is dat beter te doen dan in water van 28•C :)

  • 05 Mei 2016 - 11:41

    San:

    Hee bossies!
    Natuurlijk worden jullie niet ziek op zo'n boothe
    Wat een " beetje" schommelt ;-) jullie zijn van een zeer sterk geslacht kijk maar naar
    (O) pa bos die was ook nooit ziek haha!
    Heeft Richard ook z'n duik diploma waar jij graag voor terug wilt komen?
    Ik ben benieuwd naar jullie vele foto's!
    Goede terug reis! Xx San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 87362

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: