Van Kirkjurbaerklaustur naar Reykholt - Reisverslag uit Reykholt, IJsland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Van Kirkjurbaerklaustur naar Reykholt - Reisverslag uit Reykholt, IJsland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Van Kirkjurbaerklaustur naar Reykholt

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

12 Augustus 2023 | IJsland, Reykholt

Reisdag 11

Vandaag een rustig dagje.

Vlakbij het hotel waren wat kleine bezienswaardigheden die we nog wilde bezoeken.

1 van de dingen die we wilden doen was een wandeling op een heuvel waar volgens de overlevering 2 nonnen begraven liggen.

Bij het bezoekerscentrum info gevraagd en daar werd de wandeling afgedaan als een walk in the park. Nou dat was het niet. Eerst zeer steil omhoog en na een winderige wandeling op de berg samen met wat schapen weer steil naar beneden. Het was me het hike-je wel. Daarna snel nog even een kloof bezoeken want ook weer een flinke beklimming was. Maar zeer de moeite waard.

We vonden dat we daarna (naast lekker lunchen en chocola eten) best wel toe waren aan een middag en avond vrij. De afgelopen dagen waren zeer intensief. We zijn van 9.00 tot 21.00 op pad en in de weer. Wat super leuk is maar we waren echt even toe aan rust.

Dus op de hotelkamer een spelletje gedaan en daarna gedineerd in het hotel.(er was in de weide omgeving geen ander alternatief.)

Reisdag 12

Vandaag was de eerste dag dat we het zonder zonnetje moesten doen. Gelukkig stonden er vooral korte stops op het programma. We merken ook dat dit deel van IJsland (het zuid-westen) een stuk drukker is dan de rest van de plekken waar we geweest zijn. Voor een waterval moet je al betaald parkeren en als je een kloof wilt zien staan er veel auto's.

Dat geeft niks wat de hoogtepunten worden er niet minder door.

Vooral rond Vik hebben we een paar mooie stops gemaakt. Aan de kust weer een zwart strand bezocht met prachtige kliffen en we zijn op het meest Zuidelijkste puntje van IJsland geweest , waar we weer Puffins (papegaaiduikers) gespot hebben.

Morgen staat de Golden Circle op het programma, maar omdat we eerst gaan snorkelen tussen 2 tektonische platen vrezen we dat we niet alle hoogtepunten kunnen zien, dus zijn we vandaag na een heerlijke pizza alvast naar de Geysir en Gullfoss geweest. Zeer indrukwekkend om te zien.

Wij genieten nog steeds met volle teugen en als je nog twijfelt over een vakantie bestemming; twijfel niet langer, bezoek IJsland.

Onze laatste dagen gaan in en dat vinden wij ontzettend jammer ,maar we nemen alle indrukken zeker mee naar huis.

• 13 Augustus 2023 - 07:33

Lida Mijnders :

• 13 Augustus 2023 - 07:36

Lida Mijnders :

Lieve meiden wat fijn dat jullie zo genieten van IJsland weer een belevenis . Maak er nog wat van de laatste dagen dikke kus voor jullie [e-1f970]

• 13 Augustus 2023 - 08:42

Tini:

Kijk het zijn papegaaiduikers!! Leer ik ook weer wat van de juf[e-1f603] Veel plezier verder[e-1f618]groetjes

• 13 Augustus 2023 - 09:52

Lia:

Jammer meiden dat het bijna afgelopen is.Maar jullie hebben ons genieten van de mooie reis

Geniet nog van de laatste dagen.

• 13 Augustus 2023 - 12:19

Moniek Sanders:

Heerlijk Sylvia! Een prachtige reis om weer op terug te kijken straks!

• 13 Augustus 2023 - 15:56

Suzanne Huibers:

Leuk Syl om al jullie verhalen weer te lezen! Geniet nog van jullie laatste dagen. Groetjes Suzanne