Aan alles komt een einde - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Aan alles komt een einde - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een einde

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

14 Augustus 2023 | IJsland, Reykjavik

Reisdag 13

Vandaag startte weer met een zonnetje. Beter gezegd, met een strakblauwe lucht en 18gr (pas later op de dag, want we beginnen altijd met net onder de 10gr).

We mochten eindelijk snorkelen. De activiteit waar we de hele vakantie op gewacht hebben. Snorkelen tussen 2 tektonische platen.

En dan denk je misschien: ach, duikbrilletje op, pijpje in je mond en gaan...

Dat is dus niet het geval...

Stap 1: optijd komen. Dat was al een opgave, want we hadden ons even verkeken op de tijd die we nodig hadden voor het ontbijt. Gelukkig konden we stevig doorrijden (nee pap en mam, we reden echt niet onvelig). En was stap 1 voltooid.

Stap 2: onderpak aan. (Vegelijkbaar met pak dat we aan hadden op de sneeuwscooter). Over je eigen kleding.

Stap 3: uitleg over het snorkel gebied.

Stap 4: droogpak aan. Nou dat was me toch een bevalling. En het zat me een partij strak. Ademen was echt bijna onmogelijk. En dan werd je daarna nog met bandjes dichtgesnoerd. En als je denkt dat het niet meer strakker kan, gaat er nog een rits op je rug dicht. (Met 2 man sterk). Bewegen was onmogelijk. Celine kreeg ook nog een choker om haar nek.

Stap 5: masker op en snorkel in.

Stap 6: het water in.

Stap 1t/m5 neemt ongeveer 1 uur in beslag, het snorkelen ong. 45 minuten.

Ik was even vergeten te melden waarom we die droogpakken aanmoeten: het water in Silfra is 2 tot 4 graden. Iets te koud om zomaar in te springen.

Nu was het gelukkig prachtig weer en raakten alleen mijn lippen onderkoeld, maar bij Céline hadden ze het pak niet goed afgesnoerd waardoor haar hele linker arm nat werd. En dus koud.

Als excuus daarvoor kregen we de foto's van de trip gratis. Thanks Céline.

Het snorkelen zelf was weer een unieke ervaring. Vooral omdat je door dat pak goed je best moet doen om onder water te komen. Je hebt een mega goed drijfvermogen.

De rest van de dag de andere hoogtepunten van de Golden Circle bezocht. Eigenlijk is de Golden Circle IJsland in het klein. Je ziet een mooie waterval, je bekijkt een mooie kloof en je daalt een indrukwekkende krater af.

Rijdt je door heel IJsland, dan zie je eigenlijk de hele wereld. De Canyons uit de VS, de Fjorden uit Noorwegen, de Alpen, de wei uit Nederland, het glooiende landschap uit Duitsland en de rotsen uit de Ardennen.

De Golden circle is ook echt mega toeristisch. We zijn de hele vakantie nog nooit zoveel mensen tegengekomen.

Na een hike naar een waterval (waarbij de muggen weer en grote getalen aanwezig waren en onze bugnetten natuurlijk op de hotelkamer lagen) kortte we ons padje in. We vonden de klim naar the Hot rivier echt te ver.

Nog even een bezoek aan de 2 watervallen die we gisteren met bewolking gezien hadden. (We wilden ze ook in het zonnetje zien.)

Na ons zelfgemaakte dinertje nog even lekker in de hottub.

Reisdag 14

Vandaag hebben we ons rondje rond gemaakt. We zijn weer in Reykjavik.

Eerst na het ontbijt nog even het binnenland ingereden om een mooie waterval te bezoeken.

Goed dat we dat gedaan hadden want hierdoor zagen we nog veel meer van de bergen en gletsjers dan eergisteren( toen was het mistig en daardoor zagen we niets van de omgeving).

De waterval en de omgeving was adembenemend.

Nog even een fotoshoot gedaan en daarna door naar de grote stad.

Een wandeling door Reykjavik gemaakt en bezoek gebracht aan Perlan. Een planetarium met veel info over gletsjers en vulkanen. Een mooie beleving. We eindigden met een salade in het winkelcentrum om daarna de tocht terug naar het hotel te ondernemen.

Toch nog 9km gelopen vandaag.

Nog even en Céline krijgt ook last van het hike-virus.

En dan zit het er op.

Morgen vroeg richting het vliegveld, auto afleveren en naar huis.

Wat hebben we een prachtige reis gehad.

Ik weet dat deze verslagen echt maar een deel bedekken van onze ervaringen. Het is echt niet in woorden te beschrijven hoe mooie dit land is.

Als je niet weet wat je volgende reis-bestemming wordt, neem IJsland mee in gedachten. En ik benadruk het woord REIS nog even, want na deze prachtige reis, zijn we nu wel aan vakantie toe.

Voor wie weer meegelezen heeft en gereageerd heeft! Dank jullie wel. Het motiveert echt om iedere reis weer een blog bij te houden.

Tot de volgende!

• 14 Augustus 2023 - 22:38

Tini:

Hele goede reis terug naar huis.

Bedankt dat je ons hebt meegenomen naar IJsland met je mooie verslagen.

• 14 Augustus 2023 - 22:45

Sylvia:

U bent snel haha. Veel plezier met de bbq morgen. :)

• 14 Augustus 2023 - 22:46

Dianne Hoffer :

Ooooh ja, dat snorkelpak! Bad memories, middenin de winter. Kreeg natte handschoenen aangedaan en binnen 10 seconden jodelen van de pijn in mn vingers, zó koud. Maar onvergetelijk! Goede reis morgen meiden, op naar het uitrusten in de zon.

• 15 Augustus 2023 - 08:43

Moniek:

Was reisfag 13 werkelijk maar 1 dag? Nog even activiteiten voor 3 dagen! Dank voor het kleurrijke verhaal! Nu lekkee opwarmen in Nederland... En terufkijken op die prachtige reis! Goeie terugreis gewenst!

• 15 Augustus 2023 - 08:59

Lia:

Wat een mooie reis meiden en wat hebben jullie ons mooi meegenomen op jullie reis .

we hebben er erg van genoten.

Een hele goede reis terug naar huis.

• 15 Augustus 2023 - 14:50

Ron Leliveld :

Mooi land Bianca en ik hebben het hele rondje in 2004 gedaan ook met een hittegolf daar [e-1f609][e-1f31e][e-1f31e][e-1f31e]

• 15 Augustus 2023 - 18:21

Toos:

Hey Syl,

Heb het meeste meegelezen hoor. Krijg helemaal zin om erheen te gaan, klinkt super!

• 15 Augustus 2023 - 19:31

Karin De Roo-Blauwhof:

Good memories aan Ijsland. Maar ook veel wat we gemist hebben in februari door het slechte weer. Toch nog een keer terug……

leuk meegeleefd te hebben.

Goede reis terug!

• 15 Augustus 2023 - 20:38

Moniek:

Ps Mijn typevaardigheden zijn er niet op vooruit gegaan deze weken. Neem me vooral niet kwalijk [e-1f914]. Maar een heerlijk verslag weer om te lezen. Benieuwd naar de mondelinge vertellingen! Jou kennende zijn die nog kleurrijker dan deze op papier!

• 15 Augustus 2023 - 21:31

Jennifer :

• 15 Augustus 2023 - 21:32

Jennifer :

Af en toe meegelezen! Maar heel leuk om mee te lezen. Staat ook op mijn lijstje. Goeie terugreis!