Markt?? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Markt?? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Markt??

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

08 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gister dus naar de markt geweest. Nou ja, Markt? Het was heel lexington Ave, wat best wel lang was. met flink doorstappen had je een uur nodig om aan het einde te komen en dan kon je nog terug, maar om nou te zeggen dat er spectaculaire dingen waren.. Neuh.
Er waren 4 soorten kramen met steeds dezelfde spullen: Telefoonhoesjes, stenen kralen voor kettingen etc, eetstandjes en hier en daar een tassenkraam. Geen wonder dus dat ik NIKS gekocht heb. Toen we halverwege waren hebben we besloten een Starbucks in te duiken (het was nml megawarm (sorry voor de thuisblijvers (A) ) En in de starbuck bestelde ik een smoothie, en die zijn er echt maar in 1 maat: HUGE!!!! gelukkig werd katharina genegeerd en kon die haar bestelling niet doen waardoor we de smoothie konden delen. Slechte marketingtruck van starucks is dat het daar altijd zo'n 3 graden onder nul is. Echt in elk filiaal. Met als gevolg dat wij dus zeker niet voor een 2e kopje blijven zitten. Dus weer verder. St Pauls cathedral was vlakbij, dus als vrome Katholiek op zondag maar even naar de kerk gegaan. De Spaanse mis stond op het punt te beginnen. Verstond er geen woord van, dus na een rondje lopen zijn we richting Central park gegaan. (ik weet het, het is verschrikkelijk, ik ben hier nu ruim 2 weken en heb central park nog niet eens gezien, maar dat komt omdat er zoveel andere dingen te zien en te doen zijn) Het leuke in NYC is dat je veel dingen kunt plannen, maar vaak komt er niks van je planning terecht, zo liepen wij dus richting CP, maar kwamen onderweg oa de beruchte speelgoedwinkel schwartz tegen (die met de big Piano.) en daar moesten wij dus echt wel even naar binnen. We hebben natuurlijk even piano gespeeld, zie foto. En we konden het niet laten om iets te kopen. Het was natuurlijk weer iets veel te duurs en iets wat we totaal niet nodig hadden, maar het was iets heel funs.. Een soort goocheldoos met magische lampjes (ik ga niet verklappen hoe magisch) Toen we eindelijk central park bereikten zijn we gaan zitten en hebben onze goocheldoos uitgepakt. Helaas deed 1 lampje het niet bij mij en zijn we later teruggegaan. Daar vroeg de vrouw of ik een ander wilde of mijn geld terug. Aangezien het een beetje tegenviel heb ik mijn geld maar teruggevraagd. Katharina heeft hem wel gehouden en vooral in de trein terug erg mee gelachen.
Na het CP zijn we naar de Bios gegaan. Lang gelopen (en we waren al zo moe) om uiteindelijk bij een Bios aan te komen wat er van buiten MEGA uit zag, maar de zaal megaklein was. wel Harry Potter gezien, Topper!
Gelukkig eindelijk niet eens met de laatste trein naar huis waardoor we al om 12 uur thuis waren en ik vanmorgen om 9 uur pas wakker werd. Heerlijk geslapen.

Leuk om de verhalen uit Nederland te lezen.
Tante Tini; lekker zeker dat die drukke tijd nu voorbij is?
Tante Marian; hoe kan uw wasmachine nou stuk zijn?? Ik heb er ook nog wel 1 op zolder staan hoor, mag u met alle liede gebruiken!
Denise; doe je even de groeten aan Thomas en Ties?
Tante Nel; ik doe gewoon veel meer dan thuis, thuis heb je verplichtingen, hier heb je een kleine kamer met 4 mensen, waardoor je wel weg wilt, een dag niet weg voelt als een dag verspild, al denk ik dat het de komende tijd iets rustiger gaat worden want heb het meeste al gezien.
San; van de mensen waar ik nu mee omga ben ik idd de laatste die weggaat, maar op zich is dat niet zo heel erg omdat ik de laatste week waarschijnlijk veel de stad in ben met marjo, dus ik zal niet eenzaam zijn en er blijven ook steeds nieuwe mensen komen. Katharina komt uit Duitsland, Kalcar, en Ine uit Belgie, leuven.
Marjo: Nog anderehalve week *spring spring*

Ik vind het superleuk om jullie verhalen ook te lezen hoor, ben vrij nieuwsgierig aangelegd en heb een beetje het gevoel dat ik dingen mis:P Dus, keep them coming.
Zometeen (ja want het is weer maandag wasdag) wassen en dan eten en les, Ja dames en heren, er wordt wel degelijk gestudeerd hoor, ik maak zelfs zo nu en dan wel eens wat huiswerk. (Doet ze anders nooit hoor :P)

  • 08 Augustus 2011 - 15:07

    Riet Deen :

    wat leuk om je verhalen te lezen sylvia je kan wel een boek gaan schrijven als je thuis bent gr tante riet.

  • 08 Augustus 2011 - 15:19

    Hester:

    Jammer Syl, ik had je goocheltruc met die lampjes wel willen zien ;)
    Maar je beleeft nog steeds genoeg lees ik! Fijn om te lezen dat je zoveel leuke mensen om je heen hebt... Knuff

  • 08 Augustus 2011 - 16:49

    Ilona:

    Heerlijk tijdens een regenachtig/stormachtig moment jouw verhaal te lezen. Zo te lezen vermaak je je elke dag weer. En wat vliegt de tijd. Je mag zeker mijn huisje komen bekijken als je terug bent! Gezellig :-)

    Veel plezier weer....
    xxx

  • 08 Augustus 2011 - 16:54

    Marielle:

    Hey syl,
    De verhalen blijven daar maar komen uit de USA. echt super gaaf wat je allemaal ziet en doet, tenminste geen verveling daar in de vakantie. Krijg toch wel zin om ooit als ik geld heb een reisje te gaan plannen naar NY.
    Hier in Nederland zoals je van iedereen wel hoort is het echt but weer, schijnt de zon dan waait en is het koud. Is het warm dan regent het en komt de zon zelden door. eigenlijk typisch Nederlands.
    Wat wel leuk is hier in Nederland in mn nieuwe neefje hij wordt met de dag schattiger, zeker nu hij lekker zn oogjes open heeft en overal naar aan het staren is. Ik denk dat ik alleen met hem me de komende weken nog wel kan vermaken :P

    Nog veel plezier daar in de USA en als je terug bent moeten we maar eens afspreken om foto's te kijken etc.

  • 08 Augustus 2011 - 17:23

    San:

    Syl, ik had je per ongeluk nog een berichtje gestuurd op je vorig verslag, die had dus eigenlijk wel hier gekund.. (moet je nog ff lezen)

    Ik ben eindelijk weer eens op normale tijden thuis, 17.00!!!!!
    Lieverd nog ff en je komt alweer in het koude kikkerlandje!!!
    O ja,
    M'n vriendin Debbie is op mijn verjaardag 'savonds om half 10 bevallen van een zoontje tim...
    Ik had nog zo gezegd NIET OP MIJN VERJAARDAG haha...
    xxxxx tot je volgende nieuws!!
    xxxxx

  • 08 Augustus 2011 - 17:28

    Mo:

    Is mn verslag weg omdat ik mijn naam was vergeten!

    Hi syllie,

    Het is erg leuk om jouw verhalen steeds te lezen. Heel veel plezier nog!!

    Doet de laptop t een beetje

    Kus mo en Tim

  • 08 Augustus 2011 - 21:55

    Hieke:

    GAAAAAAFFFFFF..... die piano....welk liedje heb je gespeeld????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 87876

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: