Eindelijk weer een verslagje. - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verslagje. - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verslagje.

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

11 Augustus 2012 | Marokko, Agadir

Na een kort verslagje de vorige keer zal ik nu weer even wat meer uitgebreid vertellen wat er de laatste dagen allemaal gebeurd is. Vanuit Marrakech zijn we dus vertrokken naar een super leuke riad vandaar uit door naar de todra kloof waar we een prachtige maar super zware hike gedaan hebben. We sliepen in een grot of op een dakterras. De eerste nacht hebben er heerlijk in de grot geslapen en we zouden de 2e nacht op het terras slapen om de sterren te bekijken. Jammergenoeg (het heeft serieus in maanden niet geregend in de todra kloof.) was het zwaar bewolkt en geen ster te zien. Toen we alle spullen naar boven hadden gesjouwd begon het zelfs te spetteren en toen er uiteindelijk dikke druppels op onze dekens terecht kwamen besloten we ons maar weer terug te trekken in de grot. Jammer maar helaas. Die dag zijn we ook nog wezen eten bij locale mensen die super lekker gekookt hadden. Leuk was dat we na de lunch met de kinderen en de lokale bevolking gingen voetballen. Super warm maar wel super leuk. Eigenlijk viel het nog steeds wel mee met de hitte. We konden alles doen. Na de tweede dag grot slapen Zijn we doorgereden naar ons woestijn hotel. Vanuit dat hotel zijn we in dr namiddag op de kameel gestapt om naar de bivak in de woestijn te hobbelen. Wat een super mooie reis. De zon ging onder tijdens het hobbelen en overal waar we keken was:................zand!! Heerlijk. Na anderhalf uur kwamen we bij een luxe bivak aan. Waar we gingen eten en daarna de bedden werden klaargelegd om naar de sterren te kijken en vervolgens te slapen. Maar daar kwam weinig van. We zijn ver van de bivak sterren wezen kijken en hebben gespeeld :p in het zand. Ik zat helemaal onder (ja ja. Ikke met mijn zandfobie. ) toen iedereen ging slapen zijn gonny(reisleidster) Niels Maurice en ik een super hoge berg opgeklommen met een prachtig uitzicht over de woestijn. Een zeer zware klim maar echt de moeite waard. We hebben op de top met duitsers gesproken over onze gestolen fietsen en woorden die we gingen ruilen. Je had er weer bij moeten zijn. Daarna gewacht tot de zonsopkomst prachtig gezicht. Na het woestijn ontbijt zijn we weer op de kameel gestapt om in het hotel te kunnen zwemmen of douchen. Heb me echt nog nooit zo vies gevoeld. Omg het zand zat in alle hoeken en gaten. Zelfs in mijn oor en dat is er nog steeds niet uit. Volgende week maar even langs de dokter. Omdat we zeer vroeg opgestaan waren konden we om 9 uur de busjes in om naar het overnachtings hotel in zagora te gaan. Daar gezwommen en gegeten en vroeg naar bed gegaan. De volgende ochtend vroeg op om een lange autorit naar agadir te maken. Helaas had de reisleidster zich verslapen. Kan gebeuren. :) in agadir zitten we nu in een super luxe hotel. Gister naar een foute club geweest waar je je ogen uitkeek daar de diversiteit aan mensen. Vandaag aan het stand gelegen maar 's middags wordt het dus echt te heet om buiten te zijn dus maar naar het super grote zwembad van het hotel gegaan. Ben ik nu bij punt nu aangekomen. Zo meteen uit eten en dan naar een karaoke bar. Nog een paar mooie dagen te goed.

• 12 Augustus 2012 - 14:47

San:

Hee syllie!!

Dat lijkt mij ook wel super gaaf hoor het uitzicht op alleen maar zand,zand, zand, nog meer zand en nog meer zand bij nachtlicht!! Wat hadden jullie eigenlijk als ontbijt Zand koekjes hahaha ;-) Geniet nog ff lekker van je laatste dagen! Ben je trouwens nog verbrand? Ik hoop het natuurlijk niet voor je!! Liefs xx San

• 12 Augustus 2012 - 15:36

Désirée:

Ja zo ken ik je weer Syl. Heerlijk om te lezen hoor. Wentelen in het zand I love it!!
    Klinkt allemaal super leuk en lekker (eten, zwembaden, nachtwandelingen, kamelen) XD

• 13 Augustus 2012 - 10:14

Mascha:

Hai Syl,

Klinkt weer top allemaal, je maakt toch wat mee he met zo'n reis!
    Alleen de foto's moeten we nog maar een keer goed bekijken want die zijn niet heel scherp...:)
    Het verbaasd me dat je zo goed om gaat met het zand verhaal maar ja als je naar Marokko gaat dan
    weet je dat er veeeel zand is daar.
    Hier alles lekker mijn laatste week vakantie alweer.... is hier al dagen heerlijk weer dus de bbq volgen af en
    aan, zelfs zaterdag thuis gebbqd!
    Geniet nog lekker daar!
    xx mas

• 13 Augustus 2012 - 11:44

Hieke:

Zo, ben nu helemaal bij...liep echt achter, maar heb nu meteen alles gelezen.
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin met hier en daar een flauwvallend persoon en overal zand, maar dat kan je ook wel verwachten daar, het zand dan natuurlijk.
    Ben nu toch wel heel benieuwd naar wat jij allemaal gezongen hebt iin die karaoke bar, maar neem aan dat dat wel in je volgende verhaal zal staan.
    Ik nog 2 dagen werken en dan heerlijk vakantie.
    Hoop dat het weer een beetje zo blijft zoals nu, lekker zonnetje en niet te warm, want h et wordt uiteraard weer Fryslân voor ons.
    Nog een fijne tijd daar en ik lees het wel weer.

• 13 Augustus 2012 - 12:04

Suzanne :

Hé Skatties ;-)

Hoe is het in "the Sandy land"? Ik lees dat jullie het fantastisch hebben, heerlijk! Ook fijn dat er water en airco bestaat hé? Weer een ervaring rijker in ieder geval.
    Na jullie vakantie nog even afspreken? Ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Voor mij zit het er al weer op. Twee weken Woudenberg met zon en regen, tja meer kunnen we er niet van maken, maar wel lekker gehad :-)

Succes nog verder, ik hoop dat jullie nog een paar mooie dagen tegemoet gaan. Groetjes aan Ilona