Over spierpijn en vroeg wakker. - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Over spierpijn en vroeg wakker. - Reisverslag uit Imlil, Marokko van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Over spierpijn en vroeg wakker.

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

16 Augustus 2012 | Marokko, Imlil

De afgelopen 2 dagen weer zonder wifi gezeten dus geen verslagen van mijn kant. Maar vandaag gaan we weer richting Marrakech waar ik weer een verslag kan plaatsen dus schrijf ik om 6.51 uur dit verslag. De hele kamer (marise, Anouk, Yvonne, danique, en ik) zijn al wakker omdat we errug veel spierpijn hebben. Gisteren hebben we de zwaarste hike van de vakantie gelopen. Dat kwam zo; eergisteren zijn we richting imlil gereden waar we met moeite omhoog kwamen. De bus van rachid (the best driver ever) kwam de berg al niet op waardoor we uit moesten stappen. Kortom hilarisch. Aangekomen bij het hoogste punt waar de bussen konden komen werd onze bagage overgezet in andere bussen en zijn wij aan en hikeje begonnen van amper een uur. Lekker klimmen en klauteren langs beekjes en watervallen. Boven aangekomen stond onze bagage er al en hebben we thee gedronken en gedineerd. Toen werden de plannen voor de volgende dag besproken. De big hike zat er aan te komen en je kon zelf beslissen of je meeging. De klim omhoog zou ongeveer 3 uur duren dan Zouden we daar lunch krijgen en dan weer naar beneden. 5 uur wandelen in de bergen. De wandeling zou zwaarder worden dan de todra klim. Hmm moeilijke beslissing want die heb ik niet helemaal afgemaakt. Bij twijfel moest je eigenlijk maar niet meegaan. Maar juist omdat ik die wandeling niet afgemaakt had wilde ik hier juist wel de top bereiken. Ui besloot om het wel te gaan doen en daarom die avond maar vroeg naar bed te gaan. Omdat we de kamers moesten delen zijn we met de dames die de klim gingen doen op 1 kamer gaan liggen zodat de anderen lekker konden uitslapen. De nacht voor de klim heb ik de gele wandeling al 3 Kerr gelopen. Ik vond het best wel spannend. 's Ochtends om 7 uur vol goede moed mijn bed uit gesprongen. En rond half 8 zijn we met de helft van de groep vertrokken. Het begin was een eitje. We moesten eerst een stukje afdalen om bij de voet van de berg te komen. Afdalen is echt mijn favoriet. Na een half uurtje een asfalt weggetje omhoog. Dacht nog even; hmm als dit 3 uur gaat duren kan ik brancard nu alvast bestellen, maar al snel gingen we echt de berrug om en liepen we heerlijk door een dorpje en bossen omhoog. Fluitend wel te verstaan. Wat een super mooie wandeling. En net op het moment dat ik dacht, hmm het begint wat zwaarder te worden (na een uurtje of 2) riep Gonny; zo, jullie lopen flink sneller dan dan vorige groep; over 5 minuten zijn we bij de top. 
Dat viel me dus echt super mee. Op de top heerlijk gezeten. Met hondjes gespeeld en thee gedronken. We konden al om 11 uur lunchen en na een evaluatie gesprek op de top van de berg  zijn we gaan afdalen. Dat was echt super leuk. Bij het hotel aangekomen zat de rest van de groep net aan de lunch en kregen we applaus. We hebben gelijk de slippertjes in de tassen gedaan en een handdoek gepakt om de afdaling voort te zetten richting waterval. Gonny dacht dat we nog niet genoeg geleden hadden en zocht een heerlijke route richting beneden uit. Langs afgronden en door water. Topper. 's avonds weer gepuzzeld en vroeg naar bed. Nu dus vroeg wakker met redelijk wat spierpijn :( zometeen richting Marrakech om de reis af te ronden. 

  • 16 Augustus 2012 - 18:24

    San:

    Leuk te lezen dat je wandelen toch nog leuk begint te vinden! Volgend jaar samen de 4 daagse?? hahaha...
    Goeie reis terug en ben benieuwd naar al je leuke, mooie foto's en verhalen natuurlijk!!
    Tot gauw syllie!! Dikke xxx

  • 16 Augustus 2012 - 21:15

    Karin:

    Een bus die niet verder omhoog kan, en klimmen en klauteren langs beekjes en watervallen .... Als ik dat zo lees ben ik blij dat je nog helemaal heel bent. :)
    Maar leuk dat je je zo goed vermaakt syl!
    X Karin

  • 16 Augustus 2012 - 21:22

    Hieke:

    Wat een super ervaring moet dat zijn geweest, zo'n "wandeling".
    Morgen zelf met vakantie, maar zal in heel de vakantie niet zoveel lopen als jij op 1 dag hebt gedaan...lol
    We moeten na mijn vakantie echt weer eens even bijkletsen. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 87626

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: