3 dagen en 300 foto's later - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu 3 dagen en 300 foto's later - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

3 dagen en 300 foto's later

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

01 Augustus 2011 | Canada, Niagara Falls

Ik kreeg al verontrustende berichtjes of ik niet van de aardbodem verdwenen was, maar dat was totaal niet het geval hoor. Heb de afgelopen 3 dagen geen beschikking gehad over WIFI dus dan is bloggen een beetje onhandig. Ik heb wel alles bijgehouden dus het is vandaag alleen nog maar een kwestie van knippen en plakken en als jullie vanomorgen wakker worden kunnen jullie het lezen.
Niagara falls dag 1:
Vanmorgen eerst met het hele zooitje ontbeten. Daarna afscheid genomen van mijn kamergenote Melissa, zij gaat terug naar Brasil. Daarna had iedereen les (gna gna gna,) en heb ik heel rustig aan mijn tas gepakt. Toen de bus ingestapt samen met Ine en Alice, er waren nog 5 anderen van EF dus we zaten ruim in de bus. Athans dat dachten we. De chauffeur vertelde dat we nog even langs Manhatten moesten om daar wat mensen op te halen. Let even op de woorden; even en wat, dat even werd nml 3 uur, we hebben 3 uur door New York gekropen werkelijk omdat de Friday rush vrij extreem was. Op de plaats van bestemming aangekomen stond er in eerste instantie niemand op de afgesproken plek, dus de gids ging op zoek. Ze kwam terug met een weeshuis aan nationaliteiten. Hele bus zat ineens vol :S beetje jammer. Om 2 uur Manhattan uitgereden om vervolgens om 10 uur in het hotel in Canada aan te komen. Wat een rit. Bij immigrations moesten we ook nog iets van een uur wachten, maar we hebben wel kunnen genieten van de Amerikaanse falls, de Canadian Falls en van het vuurwerk dat iedere vrijdag afgeschoten wordt. Na het inchecken in het hotel (wat een luxe vergeleken de campus) nog even naar het centrum gelopen, men wat een toeristen attracties (zie foto’s) Nu lekker douchen en slapen, morgen meer.
Niagara falls Toronto dag 2
Vandaag dus echt naar de Falls. Maar niet voordat we mochten eten bij the award winning Golden griddle, pff wat een ballentent. Allereerst moesten we in de rij wachten om überhaupt plaats te mogen nemen, daarna moesten we bijna een uur op een ontbijtje wachten wat bestond uit 3kleffe pancakes,2 scrambled eggs , 2 stukjes bacon en 6 rosti rondjes. Kortom: helemaal niks!!
Daarna in de bus gestapt om een kwartier later bij de falls weer uit te mogen stappen. Zeer indrukwekkend, maar je moet er geweest zijn om het te kunnen ervaren, kan het hier moeilijk omschrijven, de foto’s zullen veel zeggen, maar het geluid wat je hoort bij het vallende water en de mistdruppels die je voelt zijn niet te beschrijven. Na de Falls maar weer 2 uur in de bus richting Toronto. Heb even heerlijk liggen slapen, daarna hele tour door de stad gedaan (in de bus) en toen de CN tower in, zeer hoog en zeer indrukwekkend, zie foto’s. Hierna hebben we 4 uur rondgelopen in de stad. Mooie stad, zou er zeker in kunnen wonen, het voelt heel dorps aan. Nog even in het park in slaap gevallen en wakker worden met de schrik in lijf: waar ben ik?? Na de lange wandeling. (de meesten weten dat ik erg van omlopen houd:P) terug de bus in en terug naar het hotel in Niagara Falls, snel andere kleren aangetrokken en gegeten bij All you can eat buffet. Nou dat heb ik geweten, men wat hebben we zitten bunkeren. Gelukkig moest ik mijn meerdere herkennen in Ine die zo mogelijk nog meer at dan ik. Leuke was dat er aan de tafel tegenover ons een jongetje zat die begon te dansen toen ik vroeg of ie met me wilde dansen werd ie verlegen maar bleef wel de hele tijd kijken. Op het einde wilde ie met me op de foto en zijn zusje ook nog. Als die mensen op het terras keken met zo’n gezicht van: Welke Celeb is dit?? Was leuk. Daarna naar Clifton hill geweest. Dat moet ik even uitleggen. De Niagara falls bestaan uit 2 watervallen. De kleine aan de Amerikaanse kant en de hoefijzervormige grote aan de kant van Canada. De Amerikanen hebben het (eens een keer niet op zijn Amerikaans) gewoon gelaten zoals het was. Je kunt vanaf een platform naar de waterval kijken. De Canadezen hebben het daarentegen heel anders aangepakt. Aan de kant van Canada is er een soort Las Vegas 2 ontstaan. Een enorm dorp met alleen maar attracties en casino’s en hotels en weet ik wat allemaal nog meer. Het is aan deze kant dus megatoeristisch, Clifton hill is dus een straat een de Falls met alleen maar funhouses en een reuzenrad en zulke dingen allemaal nog meer. Daar zijn we dus vanavond nog even heen geweest, nu snel te bed, want nu 12 uur en morgen om 7 uur weer dag. Trusten…

Niagara falls dag 3
Vanmorgen weer gegeten in het ballenrestaurant, al moet ik ze wel some credits geven, want alles ging vandaag een stuk vlotter. Zelfs mijn tas die ik had laten staan (domme doos) hebben ze keurig voor me achter gehouden.
Na het ontbijt snel tas inpakken en richting bus, met de bus wel 5 minuten, naar de Maid of the Mist. Met de boot richting de Canadese Falls, echt super leuk, werd zeiknat, maar heb hele leuke foto’s kunnen maken. We kregen gelukkig allemaal een poncho die ik natuurlijk als souvenir heb bewaard. Hierna weer de bus in en begon het hele douane circus weer, ik snap echt niet waarom dat allemaal zo omslachtig moet gaan, neem gewoon een voorbeeld aan Europa, daar kunnen we lekker doorrijden. Hier maar weer moeten uitleggen wat ik in de US kom doen en wanneer ik wel niet dacht het land te verlaten. Ik vergeet helemaal het leuke tax free shoppen verhaal. In Canada komt er bij alles wat je koopt nog eens 15% belasting bovenop, wat betekent dat alles dus rete duur is. Maaaar bij de grens mag je Tax free shoppen,waardoor alles nog steeds rete duur is, maar dat was niet de essentie van mijn verhaal. Dat gaat nml over Alcohol. In Canada mag je drinken op je 19e, in Amerika op je 21ste. Wat hebben ze nou bedacht in de grenswinkel van Canada; Je moet kunnen aantonen dat je 21 bent, want anders zijn ze bang dat als die Amerikanen daar komen shoppen om het vervolgens in Amerika op te drinken. Nu staat de provincie Ontario (daar waar wij zaten) bekent om zijn ijswijn. Dus iedereen wilde als souvenir (en om van je Canadese dollars of te komen) ijswijn kopen, maar probleem: niet iedereen was 21. Dus afgesproken dat ik voor 3 mensen wel wijn wilde kopen, geen probleem. De eerste keer ging goed, ik hoefde niet aan te tonen dat ik 21 was. Maar bij de 2e koop vroeg de vrouw om mijn identiteitsbewijs. Ik moest al een beetje lachen, dus ik laat mijn paspoort zien, en vertel haar dat ik al 10 jaar geleden 21 ben geworden. Ze bekeek mijn paspoort nog maar eens goed, en vertelde me dat ik er zo ontzettend jong uitzag…weet niet of ik dat als een compliment moest opvatten:P
Na de grens zijn we naar de Amerikaanse Falls gegaan. In tegenstelling tot het Las Vegas van Canada hebben de Amerikanen het gelaten zoals het was. Een prachtig natuurpark. In dat park kon je met een lift naar beneden om OP de falls te lopen. Het was echt TE GEK. Ondanks dat we ook hier weer gratis in het bezit waren van een poncho was ik helemaal doorweekt. Mijn horloge heeft het begeven en mijn camera onderging ook zware tijden, maar volgens mij zijn de foto’s ontzettend mooi geworden.
Ik laat steeds maar een klein gedeelte van de foto’s zien, want ik moet ze verkleinen om ze op de site te zetten en dat is nogal een werkje.
Na de Wind of the caves (zo heette dat bezoekje) mochten we de bus weer in om 8 uur lang voor je uit te gaan zitten staren. Pff wat een rit. Maar het was zeker de moeite waard. Heb in totaal 20 uur in de bus gezeten dit weekend maar ik zou het voor geen goud willen missen.
Heb gewoon de hele week continu een vest bij me (niet voor buiten maar juist voor als ik ergens naar binnen ga, want dan is het zo ongeveer onder het vriespunt, echt niet gezond) om niet verkouden te worden en je raadt het al, ben vanmorgen snip en snip verkouden wakker geworden, waterige ogen, oren en neus verstopt, keelpijn, kortom: sucking!!! Dus mar: neem je winterjas mee!
Teruggekomen in mijn Dorm hoorde ik van Sue dat we een nieuwe roommate hebben: Silvia. Vond ik wel grappig.
Anyway ik ga nu even wat foto’s plaatsen, douchen en nog even wat drinken.
Fijne dag allemaal :) Ik ga morgen uitslapen, want heb pas om half 3 les:P

• 01 Augustus 2011 - 06:49

Nico En Tini Breg:

Sylvia,

Wat kan je het mooi weergeven wat je hebt gezien en beleefd. Geweldig verhaal!! .
    groetjes Nico en Tini

• 01 Augustus 2011 - 07:10

Marsie:

Dit moet super geweest zijn als ik dit zo lees!!! Ben jaloers op je, whoehahahahahaha.

• 01 Augustus 2011 - 12:35

Hieke:

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen. Ook ik begin lichtelijk jaloers te worden...Daarom ga ik nu maar snel onder de douche en heerlijk 2 dagen naar Fryslân....is hier eindelijk lekker weer geworden en ga daar maar eens goed van genieten.xxxxx

• 01 Augustus 2011 - 13:23

Marrie:

Haaaaaaaaai!!!

klinkt fantastisch! jij blij dat je je hebt over laten halen om te gaan, hihi ;)

Ga zelf (gezien het matige weer) nog ff paar daagjes naar Italie :) Eerst poosje bij Con en daarna met de fam nog even in huisje. Ff paar daagjes bijtanken!
    Gaat de tijd nog sneller. See ya very soon :)

xx

• 01 Augustus 2011 - 14:48

Mas:

Ik dacht even in mijn pauze de blog te lezen van je jeeeeeezus wat ene verhaal zeg, dat red ik niet in een half uur. Dan maar na het werk hihi
    Klinkt allemaal top Syl!
    xxxx

• 01 Augustus 2011 - 20:01

Suzanne:

He Syl, en toen je die tas had laten staan zat je portemonnee er nog gewoon in???? Lucky you :-)

• 01 Augustus 2011 - 23:53

Syl:

Don't tell suzie. But everything was in it. Wallet, phone, passport, iPod. I was very lucky (A)

• 04 Augustus 2011 - 16:58

Je Leukste Nicht!:

Tja je krijgt toch al meer denen trekjes doosje!! hahha
    Maar wel enorm tof om je zo te zien genieten daar!!

Had nog even aan michel (collega) gevraagd waar je moet zijn geweest in toronto maar hij smste ff te laat terug!
    Bedankt nog dat je aan me dacht op 2 aug.!!!!
    Dikke xxx JE LEUKSTE NICHT!

• 05 Augustus 2011 - 04:48

Reinier:

Hoi Sylvia,
    Mooi te lezen wat je allemaal al hebt gedaan.
    Aan de andere kant van het continent vermaken wij ons ook uitstekend. Na drie nachten Vancouver hebbenw e gisteren onze auto opgehaald en zijn nu oostwaarts getrokken. Zitten in nu in Vernon met een dagtemperatuur van 34 graden. Ook hier is ijswijn een specialiteit (met deze temperatuur kan ik me dat niet voorstellen). Ze maken er ook lekkere bonbons van.
    Zoals je begrijpt werkt het laptopje prima.
    Zodra er weer een wifi-verbonding is, kijk ik weer.
    Groet, Miep en Reinier

• 07 Augustus 2011 - 18:52

Denise:

Hi Syl,
    Heerlijk om je verhalen te lezen. Je schrijft net zo grappig als je in het eggie ook bent :-). Na het lezen van je Niagara Falls verhaal heb ik helemaal zin onze vakantie van volgend jaar. Dat wordt ook Canada (o.a. B.C. (Vancouver e.o., ben benieuwd naar Reinier z'n ervaringen daar) en ook Ontario.
    Ga gauw de rest van je blogs lezen.
    Doeiiiii,
    Denise (van Thomas en Ties ;-)