Washington en meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Washington en meer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Washington en meer

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

07 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdag

Jeetje, wat vliegen de dagen hier snel voorbij zeg. Vrijdag zou eigenlijk een niksdoe dagje worden. Ik was een beetje kapot van de drukke week. Aangezien het slapen hier niet zo gaat als thuis (ander bed, 's nachts bloedheet, te vroeg wakker. etc etc). Heb vrijdag eerst afscheid genomen van Sue, dat gaat de eerste worden, het blijft gek hoor, 2 weken lang leef je op elkaars lip en vervolgens gaat die gene weg en realiseer je je dat je die persoon waarschijnlijk nooit meer zit. Oke, we hebben afgesproken dat we ZEKER bij elkaar langs gaan komen...maar ik denk niet dat dat er van zal gaan komen. Dat is anders dan bijvoorbeeld een Ine en een Karharina (die woont gewoon maar 2 uur en 15 minuten bij mij vandaan. Ik heb vrienden die verderweg hebben gewoond:P
Na het afscheid van Sue een extra les gevolgd, en wat kies je dan?? Juistem, handvaardighed. leek me wel leuk, ben samen met een Japanse aan het origamien geweest, was leuk. Daarna nog even met Katharina gaan zwemmen. Het bad is niet echt schoon, maar ik kan er lekker mijn baantjes trekken. We wilden na het eten naar de film. Iedere dag wordt er een film vertoond hier on campus, maar dat begint al om 7.30, dat redden we gewoon niet met het eten, dus ook vrijdag mislukte het weer, was al de tweede poging. Toen maar een busticket voor wasghington geboekt, jammergenoeg had ik van Ine begrepen dat zij ook zaterdag zou gaan, maar dat was dus zondag dus alleen met Katharina, ook erg gezellig hoor. Probleem was dat we om 6 am in de taxi moesten zitten naar station, dus 5 uur de wekker. Conclusie, vrijdag avond vroeg naar bed. Jammer genoeg was ik de enige die daar over dacht want het was echt mega lawaaierig. heb 2 uurtjes geslapen ofzo.

Zaterdag
aangezien het 6 am was en katharina mij om 5.55 zou oppikken ben ik maar naar haar kamer gegaan. Die lag dus nog in bed te ronken. CHIPS.. gelukkig deed ze mee aan het wereldkampioenschap opstaan, want met 4 minuten stond ze buiten, waardoor we snel de taxi in konden duiken en we optijd voor de trein waren. we hadden wat speling. de bus zou om 8 am vertrekken dus genoeg tijd. (dachten we) De metrolijn die naar de plaats van besteming gaat was dit weekend uitgeschakeld.Lang verhaal kort. Stipt 8 uur kwamen we bij de bus aan. Was de bus er nog niet eens:( 30 minuten staan wachten. wij maar klagen, we haddden dus 30 minuten langer in ons bed kunnen blijven.
De rit van 4 uur en 15 minuten was voorteffelijk, althans dat denk ik want ik heb echt de hele weg geslapen:) Heerlijk.
In washington zelf de hop-on hop-of bus genomen, want op die manier zie je alles binnen een redelijke tijd. We hadden maar tot 7 pm.
De dag begon met prachtig weer. ben dan ook best verbrand. We hebben iets van 180 memorioals for the freedom gezien. Echt hoor, de VS slaat daarin echt een beetje door. voor iedere gebeurtenis, scheet, nies, wordt een monument gebouwd. we hebben er echt heel veel gezien. We zijn lang niet bij alles uitgestapt, want daar hadden we gewoonweg de tijd niet voor. Natuurlijk wel bij het Capitool en the white house, we hebben nog een rondvaart gemaakt. Beetje jammer want daar begon het keihard te plenzen waardoor we niet verder konden met de bus, een half uur staanwachten waardoor ons plan om naar het pentagon te gaan in het water viel:( de bus die we daar voor moesten hebben reed voor onze neus weg, wij er nog achteraan, maar doordat het zo glad was gleed ik uit de bosjes in. Ik vond dat zo grappig dat ik niet meer kon rennen van het lachen. De volgende bus zou pas 30 minuten laten komen (ja want in washington doen ze wel aan regelmaat) dus besloten we dat we zo zoetjes aan weer terug zouden gaan. Nog even uitgestapt bij Lincoln memorial (als je er dan toch 1 van dachtbij moet zien....dan deze maar.) toen een megasalade gekocht voor in de bus en vertrokken we om 7.30 pm weer richting NYC. in de rij voor de bus nog een meisje uit oosternijk ontmoet die ook voor een dagje heen was. leuk mee zitten kletsen. Helaas duurde terugreis wat langer ivm een chauffers wissel (30 minuten voor aankomst:( ) hierdoor niet de express trein kunnen pakken en weer de laatste trein (het boemeltje) genomen. Laat thuis. Helaas nogg niet naar bed, want katharina was haar kamersleutel vergeten en haar roommate vertrok ook gister waardoor ze dus niet haar kamer in kon.Gelukkig barst het hier van de security en die belde een soort van Hagrid, de sleutelbewaarder, en die kwam met een ring met werkelijk 1000 sleutels. Leuk zou je denken,maar de sleutels waren nogal ongenummerd waardoor hij ze gewoon moest proberen. Wonder boven wonder was het denk ik bij sleutel 10 raak en kon ze naar bed. Ze had gelukkig anders op onze kamer kunnen slapen want sue was natuurlijk al weg en als we een nieuwe roommate krijgen komt die vandaag. dus er was een bedje vrij.
Oh vergeet helemaal te vertellen dat we vrijdag ook nog kaarten hebben geboekt voor een Yankees game...ZIN IN!!
vandaag lekker een lui dagje, als het goed is gaan we vanmiddag lekker naar de markt, ik hoop dat het droog blijft.
Hoe is het verder bij jullie??

• 07 Augustus 2011 - 15:34

San:

Hey syl!

Ik moest erg lachen dat je in de bosjes was gevallen!!
    Had ook een stunt voor mij kunnen zijn!!!! hahahaha.....

Wel gaaf hoor wat je allemaal ziet en doet!
    Ben jij een van de laatste daar die weggaat?
    en waar wonen Ine en Karharina precies??
    Dikke knuffel en xxxxxx

• 07 Augustus 2011 - 15:56

Marjo:

Geen tijd en te slecht internet om al je verhalen uitgebreid te lezen...maar volgens mij heb je het leuk ;)
    Ben ook hard aan het aftellen!
    Inmiddels met de fam in een megamooi huis in de Toscaanse heuvels, helemaal genieten. Dinsdag weer naar huis helaas!
    Ga je nou al heel snel zien :)

xx

• 07 Augustus 2011 - 17:35

Nel Veeken:

Hoi Sylvia,
    Gaat de klok in Amerika langzamer als bij ons? Wat jij allemaal in 24 uur weet te proppen...ongelooflijk!
    Ik merk aan je verslagen dat dit DE reis van je leven aan het worden is en je ontmoet uit alle windstreken mensen. Heel erg leuk om je op deze manier te volgen en te lezen hoe jij geniet van deze weken (wordt er ook nog gestudeerd??) Nog heel veel plezier daar aan de andere kant van de oceaan en ik blijf je met veel plezier volgen Groetjes van je tante

• 07 Augustus 2011 - 17:35

Nel Veeken:

Hoi Sylvia,

• 07 Augustus 2011 - 18:40

Nico En Tini:

Hallo Sylvia,

leuk dat je vraagt hoe het bij ons is.
    Gaat goed hoor in dit kikkerland! We beginnen een beetje medelijden te krijgen met de mensen die vakantie houden in eigen land. Af en toe valt het een daggie mee maar echt zomer wil het hier niet worden. Maar......... Wervershover Kermis komt er aan en dan verwachten we toch wel dat het heeeeel mooi weer word!!!!
    Nog een weekje en dan komen je ouders wer thuis en kunne we weer gezellig klaverjassen. Verder hebben we de bollen gerooid en gepeld dus hard gewerkt!!
    Tot zover ben je weer op de hoogte!
    Niet zo spectaculair als in NY, maar het is ook wel heel speciaal wat jij daar allemaal ziet en beleeft en ons daarvan ook zulke mooie verhalen stuurt.
    Als je thuis komt heb je vast vakantie nodig om bij te komen!! haha
    groetjes Nico en Tini

• 07 Augustus 2011 - 18:59

Denise:

Hi Syl,
    Leuk dat je in Washington was. Heb net vandaag 'het verloren symbool' van Dan Brown uit, wat zich helemaal in Washington afspeeld (vrijmetselaars, geheime symbolen, spannend, enz.)
    Ik denk dat jij terugkomt met een hele grote mega ervaring rijker. Wauw, je maakt zo veel mee.....
    Groetjes,
    Denise

• 07 Augustus 2011 - 22:18

T. Marian:

Nou Sylvia, afgezien van de bezichtigingen, is het hier wat het weer betreft veel spannender dan bij jou hoor. Je denkt dat je een mooie dag krijgt, en dan is het weer pet!! Heel af en toe de zon. maar dan weer wolken en of regen. Nee vakantieweer is het niet echt hoor. Dan is je wasautomaat weer stuk ( nieuwtje!!) Maar ik heb een lieve schoonzus en daar mag ik dan weer wassen :) Gelukkig tref jij het beter. Ik hoop dat de rest van je vakantie/studie???
    zo leuk, mooi, gezellig blijft. groetjes x

• 08 Augustus 2011 - 17:09

San:

Zeg syllie,
    Ik moet nu wel héééél erg lachen hoor, want iedereen begint zich zo langzamerhand af te vragen of je eigenlijk wel studeert?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
    HAHAHAHAHAHA................. (dat was toch de insteek van deze reis???)
    Dikke kus sannie..

• 08 Augustus 2011 - 21:51

Hieke:

HAGRID?????
    Leek hij er ook op????
    Maar zo te lezen komt er niet veel van studeren....maakt ook niet uit toch, zolang je maar een geweldige tijd hebt daar en dat lukt zo te lezen wel.
    Hier alles oké...helaas nog steeds geen zomer, veel regen en vandaag maar 18 graden.
    Ik ben ook aan het aftellen...nog 6 dagen werken en dan weer vakantie...hopelijk is het dan wel lekker weer...zo, nu op naar je verhaal over de markt.xx

• 17 Augustus 2011 - 19:31

Massiiiieee:

Hee billie,

Ze ist er weer hoor, bruin en uitgerust (en terugwillend naar dat heerlijke zonnige eiland...).
    Shit ben je er 8 dagen niet en dan zie je je mailbox vol staan met sylbos mailtjes. Vanavond dus Syl marathon!
    Ga weer ff verder lezen.
    O groetjes van Paultje.
    xxx