Een beamer, Wat is dat ding dan? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Een beamer, Wat is dat ding dan? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Een beamer, Wat is dat ding dan?

Door: sylbos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

09 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Voordat iedereen denkt dat dit een leuk snoepreisje is zal ik vandaag maar eens even iets vertellen over mijn studie, want ik ben echt heel hard aan het studeren hoor!! ik houd spreekbeurt na spreekbeurt en die moet ik allemaal voorbereiden. Ja echt waar!!
Zo had ik vandaag weer les van Julia Harbo, zij is mijn general English teacher en van haar krijg ik de meeste lessen. Leuke lerares, iets jonger dan dat ik ben, wat best vreemd is, ik vind het zoiezo vreemd om op deze manier (zoals op de middelbare school) in de schoolbanken te zitten, maar het werkt best oke. De lessen zitten vrij duidelijk in elkaar. Je begint maandag met een onderwerp en daar werk je dan de hele week (een week loopt bij mij van maandag tot woensdag) aan. In de tussentijd moet je kleine presentaties houden, Zo heb ik al een onderzoekje over Hoorn gedaan en daar over gepresenteerd, de rechtzaak van Joran van der sloot. En ik ben vandaag aan mijn hoogtepunt begonnen. Dat begon zo:
We hadden het vandaag in de klas over eten. Discussie gevoerd, meningen gedeeld en uiteindelijk kregen we huiswerk op; Neem een gerecht uit jouw land, waar jouw land bekend om is en presenteer dat morgen aan de groep.
Nu kijk ik al de hele week tegen een beamer aan en vooral mijn collega's snappen wel hoe ik me voel als zo'n beamer daar hangt maar niet gebruikt wordt. Dus ik vraag aan Julia of die beamer werkt. Ze keek me met grote ogen aan en vertelde me dat dat ding er ineens hing en dat ze geen idee had wat het was. It started to grow, waren letterlijk haar woorden. Ze had echt geen idee wat het was.
Dus ik vroeg of ik eraan mocht komen, en ze antwoordde: Ja graag, als jij weet hoe het werkt? moest een beetje lachen en haar verteld wat mijn dagelijkse werk is. Ze vroeg of ze me hiervoor moest betalen en ik vertelde dat de rekening met de tijd wel zou komen.
Met 1 druk op de knop was de beamer aan, en Julia maakte een gilletje van opwinding! Dus als ik hier een laptop op aansluit kan ik alles wat ik wil projecteren??? DUH!! Oke, lang verhaal kort: Ik ben nu al 2 uur bezig met een powerpoint presentatie over de KROKET!! Om morgen aan de klas te presenteren. Heb er zelf nog wat van opgestoken:
Quizvraag: (de winnaar=de eerste die met het antwoord op de proppen komt krijgt een broodje kroket van me)
Wie wordt gezien als de uitvinder van de kroket?
Nu ga ik slapen want begin trek in kroketten te krijgen en die zijn hier met geen mogelijkheid te verkrijgen....

  • 09 Augustus 2011 - 05:21

    Cindy:

    Was dat niet de kok van Lodewijk XIV, meneer François Massialot schreef hierover in 1705 in het tijdschrift Le cuisinier royal et bourgeois?
    Klopt dit?????

  • 09 Augustus 2011 - 06:23

    Hester:

    Geniaal Syl!
    Er gaat straks een wereld open daar joh ;)
    Maar even over die kroket: werden de eerste kroketten niet in reuzel gefrituurd?
    Kan je die powerpoint ook uploaden in je WaarBenJij.nu? Ben wel nieuwsgierig geworden!
    Vergeet niet over de McKroket te vertellen hè, met die lekkere saus erop?
    X

  • 09 Augustus 2011 - 07:06

    Karina:

    Blij te horen dat je ook nog echt aan het studeren bent! Succes met je presentatie en natuurlijk met de beamer. Je bent weer goed bezig ;)

  • 09 Augustus 2011 - 08:41

    T. Marian:

    opa Bos!!

  • 09 Augustus 2011 - 08:45

    Désirée:

    Nou Syl eerlijk gezegd dacht ook ik dat je er een beetje met je pet naar begon te gooien, je studie dus, wat niet echt verwonderlijk is als je omgeven bent door zoveel dingen die gezien MOETEN worden! Maar de trouwe echte leerling is nog steeds in jou aanwezig. Geinig de Kroket, vraag mij dus wel af of dit wel een van origine Nederlands product is maar in deze tijd is het de snack aan de Costa's dus is het Nederlands. Vandaag hier bewolkt maar droog met een herfstachtige storm! Worden niet echt vrolijkhier van het weer....Maar voor mij gloort de vakantie a.s. zaterdag dus mij hart is zonnig. Boek ligt ook te trillen van opwinding op de boekenplank, eindelijk actie!! De letters springen zowat van de bladzijden af...Ik zal dus wel minder trouw je verslagen kunnen volgen maar tussen het lezen, bergen beklimmen, canoying en bier drinken door zal ik tijd vinden om je verslagen te lezen. Succes met de kroket presentatie (kon je ze daar vinden om te serveren). Liefs Dees

  • 09 Augustus 2011 - 09:02

    Hieke:

    Bij het begin dacht ik aan snert of stamppot boerenkool, had echt nooit aan de kroket gedacht.....echt geweldig dat Julia vroeg of ze je moest betalen...ahahahaha...heb je toch een vakantiebaantje gevonden...

  • 09 Augustus 2011 - 14:45

    Denise:

    hahaha, die Cindy! Lange leve Wikipedia hè.......
    Wel weer een mooi verhaal Syl (wizkid :-)

  • 09 Augustus 2011 - 16:04

    Sylvia:

    Hahaha we hebben een winnaar hoor. Cindy was de eerste maar tante marian verdient de orginaliteits prijs :) opa was op zich best een beetje de uitvinder van de kroket. De broodjes komen jullie kant op zo snel als ik kan :)

  • 09 Augustus 2011 - 17:15

    Arjan:

    klinkt allemaal erg leuk weer:)

    had wel een beetje de asperge, ham, ei en lam verwacht:) maar de kroket is idd ook iets wat ze verweg niet kennen.
    hard aan het werk dus weer deze week. top!

    gr arjan

  • 09 Augustus 2011 - 18:15

    San:

    Goh ze zijn daar nog dommer dan je eigen nichtje die dus WEL weet wat een beamer is!!! (en waarvoor deze bestemd, of gebruikt wordt)
    Hahaha...
    Dat je niet eerder hebt gevraagd om er mee te werken bij je vorige spreekbeurten???
    Straks vragen ze je nog te blijven
    als lerares in techniek!!!!!
    Paps en mams komen bijna thuis, Wil ze wel weer eens zien!!
    Net lekker bij zussie gegeten, noortje kan al bijna zonder zijwieltjes fietsen, trots dat ze is! Tja maar finn kan al echt zonder zijwieltjes fietsen tante sandra!! (Ach noorie dat kan jij toch ook al bijna??)
    Tot je volgende blog..
    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sylvia

West-Amerika, Yellowstone NP 2013

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 87058

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2023 - 15 Augustus 2023

Rondje IJsland

26 April 2023 - 06 Mei 2023

Wandelen in Schotland

28 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Rondreis Cuba

16 April 2022 - 08 Mei 2022

Nepal, Mount Everest basecamp

10 Juli 2020 - 25 Juli 2020

Kroatië

24 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Sri Lanka oh nee toch Maleisië

27 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Rondreis door Thailand

10 November 2017 - 18 November 2017

Studiereis Canada

26 Juli 2017 - 22 Augustus 2017

Oostkust Vs en Curacao

26 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Trans-siberie en trans-mongolie Express

25 April 2016 - 06 Mei 2016

Curacao

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Zuid-Afrika

14 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Amerika deel 2

03 Augustus 2012 - 17 Augustus 2012

Rondreis door Marokko

24 Juli 2011 - 04 September 2011

New York

Landen bezocht: