Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Melaka

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

27 Juli 2019 | Maleisië, Malakka

Zo; even een update van onze zijde.
Eergisteren aangekomen in Istanbul en gelijk een bus is om Istanbul te zien. Het is raar maar waar; als je met Turkish Airlines vliegt en je hebt een overstap van 6 uur of langer, dan mag je gratis een tour door de stad maken inclusief gids EN lunch. Ik moet eerlijk zeggen; het was niet echt bijzonder, maar als je je voorstelt dat het allemaal gratis is waren we alleen maar dankbaar en 6 uur onder de pannen. Kort samengevat: gids was langdradig en 1 van de 7 dwergen, stad was niet bijzonder, vrije tijd hadden we niet. Gelukkig ging onze vervolg vlucht al om 2 uur en hadden we daarom tijd om nog even uitgebreid een pizza te eten. Vlucht verliep best soepel. Ondanks de 10 uur, leek het allemaal best wel mee te vallen.
Gisteren dan toch nog aangekomen in Melaka. Het had even wat voeten in de aarde. (Lees: wij vonden het eigenlijk nog een klein wonder dat we Maleisië wisten te bereiken op de juiste plaats en tijd.) Rond 17.00 uur landden we op het vliegveld van Kuala Lumpur. Daar zou iemand klaar staan om ons op te halen. Eerst heul lang bij de douane moeten wachten, zo lang zelfs dat onze koffers al van de band waren gehaald. Efficiëntie was ver te zoeken. Kwamen we de gate uit, geen bordje te vinden met onze namen. We liepen maar even door en ineens dacht ik mijn naam te horen. Volgens Ilona hoorde ik spoken. Céline liep nog even terug en zag uiteindelijk toch iemand in een hoekje staan met een bordje met onze namen. Hoezee. 2 uur in een busje. Heerlijk, want we hadden nog niet genoeg gezeten en toen eindelijk een hotel en eindelijk een douche en EINDELIJK en bed. Wat heb ik geslapen zeg. Van 22.00 tot 7.30. Wat nou jetlag. De meiden hebben wat minder geslapen. Zijn nog even waker geweest. Ouderdom heeft toch wel zijn voordelen.
Vanmorgen heerlijk ontbeten bij ons IBIS hotel.
Om 8.30 werden we opgehaald voor een fietstocht even buiten Melaka. Wat een super mooie tocht. Onderweg werd er door de gids veel verteld over de landbouw en bron van inkomsten van de plaatselijke bevolking. Vooral rubber staat hier centraal. En ondanks dat we vorig jaar ook al op zo’n plantage waren geweest was dit veel interessanter en leerzamer. Hij kon het leuk vertellen.
Onderweg heel veel fruit bomen gezien en natuurlijk van al het fruit mogen proeven. Gelukkig ontbrak de durian ook niet al hebben we die deze keer lekker aan ons voorbij laten gaan.
De tocht vind vooral door de natuur en het was goed dat we mountainbikes hadden want er waren paadjes bij die redelijk smal en ontoegankelijk waren. Op het punt dat we er wel een beetje klaar mee waren (het werd nml best wel warm) bereikten we het beginpunt bij de fietsenstalling. Een prima rit.
‘s Middags het stadje in na lunch in het hotel. Melaka is ook een tijdje ( bijna 200 jaar) handen geweest van Nederland en dat is vooral te merken aan het “stadthuys” dat hier nog staat. Even als een windmolen. Het museum bezocht en een kerkje.
Toch nog even rustig aan doen zo na zo’n lange reis dus terug richting het hotel om lekker een duik te nemen in het zwembad. Daar waren vooral moslima’s die met alle kleren aan Inc hoofddoek ook een duik maakten. Best een rare gewaarwording als jijzelf daar bijna bloot ligt te dobberen. Na het zwemmen omkleden en richting eettentjes en yonkerstreet. Lekker gegeten en even over een markt gelopen. (Het voelde weet als Thailand).
Opvallend zijn hier de tuk-Tuks. Deze zijn compleet versierd met Pikachu’s en Hello Kitty’s ook nog eens voorzien van een kermis-geluids-installatie. Wat een rare gewaarwording.
Ps. Als je het leuk vindt om ons op de voet te volgen; download dan de polarsteps app en zoek 1 van ons op. Hier staan ook iedere dag foto’s op.

• 27 Juli 2019 - 15:14

Karina:

Heel veel plezier nog meiden!!!

• 29 Juli 2019 - 07:46

Saskia:

Wat leuk om het weer mee te beleven.
    Veel plezier dames!