Vooral leuke dingen en ziek - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Vooral leuke dingen en ziek - Reisverslag uit Penang, Maleisië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Vooral leuke dingen en ziek

Door: Sylvia Bos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

05 Augustus 2019 | Maleisië, Penang

Zo al een tijdje niet geschreven, maar we hebben niet stilgezeten hoor. Vrijdag nacht was op zijn zachts gezegd geen pretje. Die heerlijke Chinees van het hotel bleek spelbreker te zijn. Ik zal niet in details treden maar zo ziek ben ik echt nog nooit geweest. We moesten wel door naar het volgende hotel maar het was nog te vroeg om in te checken. Dus eerst richting de butterfly Farm. Eigenlijk gewoon een kinderboerderij met cavia’s en slangen. Hmm nee dus ook geen kinderboerderij. Het was met weinig te vergelijken. Na de farm toch maar het nieuwe hotel want het enige was ik nog aan kon was een bed. Gelukkig konden we inchecken en ben ik op bed gaan liggen. De hele dag. *snik* Gelukkig konden Ilona en Céline nog wel lekker met de auto op stap en zijn ze naar een theeplantage, een waterval en bee farm geweest. Lekker getoerd met de auto. De foto’s zagen er goed uit. Helaas heb ik het moeten missen.
In de loop van de avond moest er toch gegeten worden. Nou, ik moest er niet aan denken. 2 happen tomatensoep en een stokbroodje. Meer ging er niet in. Die meiden hadden gelukkig een overheerlijke pizza. Die er ook maar moeizaam in ging.
Wel voor de volgende dag een excursie geboekt naar mossy forest, een theeplantage en fabriek en een lokaal marktje. Aangezien Céline en Ilona de wegen al verkend hadden leek het ze verstandig om dit met een gids te doen.
Zaterdag.
Na het ontbijt (ik heb daar gezeten en thee gedronken. Meer lukte nog niet. ) stond de jeep klaar. Allereerst een de BOH theeplantage. Mooi gezicht en hele mooie foto’s kunnen maken. Daarna door naar Mossy forest. Een prachtig bos waar je met de auto niet kon komen, omdat de wegen nogal slingerden. Dat is een understatement. Was je al niet ziek, dan werd je het al.
Boven aangekomen had ik echt geen energie om die wandeling ge maken. Ik baalde behoorlijk maar een kwestie van accepteren.
Ilona en Céline zijn nog even bij de uitkijktoren geweest en ik ben ze tegemoet gelopen. Best een leuk bos met giftige mossen en mossen waarvan je water kunt tappen als je in de jungle wilt overleven.
Onze gids (de overigens perfect Engels sprak, althans zo leek het, alleen ons Engels is van een andere planeet en was communiceren soms best lastig.
Na het bos richting de BOH fabriek. Leuk om te zien hoe thee daar geproduceerd wordt. Natuurlijk even een kopje thee gedronken en thee gekocht. Daarna nog richting de lokale markt, maar ik kon al de geuren niet aan hoor. Snel weer richting de jeep. Mooie, leuke intensieve dag gehad. Daarna even uitrusten op de kamer hoor. Ik vergeet helemaal te vertellen dat het in de cameron highlands wel iets koeler (lees: 17 graden en dus koud) is dan in de rest van Maleisië. Daar waren we niet helemaal op berekend. De enige lange kleren die we mee hadden waren de broeken en truien voor in het vliegtuig. Maar zo leek heel Nederland dat daar aanwezig was er een beetje bij te lopen. We komen ook echt ontzettend veel Nederlanders tegen. Steeds ook weer dezelfde gezinnen. Wel gezellig hoor.
Zondag.
De dag van het reizen naar de kust.
Vandaag weer in de auto gestapt. Ik kreeg zomaar iets binnen bij het ontbijt en toen de auto vol geladen Meg onze spullen en richting Penang. Tralalalaa. 1 uur later. Nog steeds maar een paar kilometer van het hotel verwijderd want de plaatselijke markt zorgt hoer voor File. Grrrr. Gelukkig schoot het daarna redelijk op. Wel heel veel bergweggetjes maar het was een mooie route. ‘s Middags op de tolweg een hapje eten. Beetje jammer dat ze daar alleen maar plaatselijke gerechten serveerden. Kon ik nog niet handelen. Dus maar een muffin en een banaan gegeten. Kwamen we idd weer een gezin tegen die we in Taman Negara en in vameron highlands ook al waren tegengekomen.
In de namiddag aangekomen in Penang. Sjoef weer even een paar graden warmer. 32 graden. Koffers naar de kamer gebracht en lekker gaan zwemmen op het dak. Mag ook wel eens.
Maandag. De werkweek begint weer dus wij ook weer aan de bak. Eerst richting een standje die excursies met de hop in hop of bus aanbiedt. Konden we vandaag mee met de shuttle naar Penang Hill en de grootste tempel van Azië. Bleek die hele hop in hop of bus leeg te zijn. Was het de hele dag een privé toer. Op de berg hebben we een kleine wandeling gemaakt die mans genoeg was voor mijn lijf. En daarna richting de tempel. Een super groot complex met een bronzen beeld en een parade en prachtige gebedsruimtes. We hebben de dag goed besteed.
Gisteren zijn we bij een Mexicaan gaan eten die op nummer 1 van tripadvisor stond. Céline had iets besteld waar heeeel veel koriander op en in zat. Zij met haar goede gedrag alles er af en er uit proberen te halen. Onbegonnen werk. Dankbaar een nieuw gerecht bestellen. Zonder koriander. De ober kon er wel om lachen. Gelukkig was het een super gezellig tentje met een goede liveband. Even gezellig gezeten. Vandaag wilden we de nummer 2 aandoen. Bleek er een nieuwe nummer 1 te zijn. Een Italiaan. Wij weer richting datzelfde straatje. (Bleek buren van de tent van gisteren) heerlijke gegeten. Nu uitgeput op bed. En klaar om morgen met een bus de rest van de stad de kunnen verkennen met iets meer energie.

• 05 Augustus 2019 - 12:58

Karina:

Jeej syl balen dat je ziek werd, maar gelukkig inmiddels ook weer waardig hersteld. Leuk om je verhalen weer te lezen.

• 05 Augustus 2019 - 14:38

Mas:

Niks voor jou syllie zo ziek, knap dat je blijft genieten en het accepteert. Leest weer super weg jullie avonturen erg leuk! Veel plezier nog meiden xx

• 05 Augustus 2019 - 18:16

Ally:

Ha Syl, Ilona en Céline. Wat hebben ze jou gegeven, dat je er zo ziek van kon worden? Gelukkig gaat t nu beter. Leuk om al jullie belevenissen te lezen. Veel plezier nog de laatste week

• 05 Augustus 2019 - 18:21

Ally:

Nou valt net de tip uit ons fietsboekje weg: altijd handen wassen!
    Misschien heb je er iets aan...Enjoy!

• 06 Augustus 2019 - 10:05

Greta Lucas :

Hoi meiden,
    Wat een avonturen weer.
    Vervelend dat je ziek bent geworden Sylvia.
    Hopelijk de rest van de reis weer beter
    en optimaal genieten.
    Heel veel plezier nog met elkaar en lekker genieten.
    Groetjes Greta