Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Sylvia.

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

30 Juli 2019 | Maleisië, Kuala Lumpur

En dan zit onze tijd in Kuala Lumpur er al bijna op, maar hoe begon het eigenlijk?
Zondagochtend hebben we eerst nog een riviercruise gemaakt over de rivier van Melaka. Heerlijk toeristisch en gek van de jeuk. Nou ja, die meiden dan. Die zitten weer eens onder de muggenbulten. (Heule grote.) ik heb tot op heden nog nergens last van. Na de cruise snel richting hotel, want om 12 uur stond er al weer een meneer met en busje op de stoep dat ons naar Kuala Lumpur bracht.
Een prima rit dat ongeveer 2 uur duurde en ons bij het Swiss-INn hotel bracht.
Het hotel zelf is net echt ok over naar huis te schrijven. Bij aankomst bleek onze kamer nog niet klaar en zijn we maar koffie gaan drinken bij de Starbucks. Daar was het binnen eigenlijk best koud maar omdat het buiten zo warm is vonden we dat niet heel erg. Een uur later weer terug geslenterd naar het hotel (lopen kan in 32 graden eigenlijk niet) en daar bleken we nogmaals op onze kamer te moeten wachten. Zucht. Gelukkig wel een familiekamers gekregen met 3 losse bedden. De badkamer niet groter dan 1m2. Maar hoeveel tijd besteed je daar nou in.
Later op de middag maar DE aanrader volgens de kaart die we hadden gekregen. KWC. Een winkelcentrum. Ik dacht dat we dat wel even konden lopen. Uuuuh. Die gebouwen zijn zo hoog. Bleken we er al eens langs gelopen te zijn. Maar al die hoge gebouwen zien er hetzelfde uit. Nergens staat aangegeven wat het is. Ja, bovenop het dak. Hallo, we zijn wel reuzen hier, maar dat gaat te ver. Het winkelcentrum was echt heel anders dan wat dan ook. Een georganiseerde chaos voor de plaatselijke bevolking. Je kon er vooral hoofddoeken Krijgen en wij liepen daar (in onze korte broek en shirtje) best wel te koop. Want dit winkelcentrum was vooral voor de islamitische bevolking. Vrouwen zonder hoofddoek kwam je er eigenlijk niet tegen.
Na een uur op de bus te hebben gewacht (kwam ie eindelijk, moesten we een kaart hebben, konden we niet contant betalen.). Weer lek geprikt. Toen maar met de taxi (hier genaamd teksi) naar het Pavillion. Een groot winkelcentrum meer gericht op de westerse cultuur. Nou, zeg maar gerust Time Square NYC is er Madurodam bij. Super groot en oneindig veel van alles. Daar nog even rond gelopen en in een Europees restaurant burgers gegeten. Daarna best moe maar voldaan terug naar het hotel.
Maandag.
We dachten dat we vandaag een fietstocht zouden doen. Maar na even geïnformeerd te hebben bij de fietsverhuur bleek dat dinsdag te zijn. Gelukkig. Konden we vandaag lekker uitslapen. Om 9 uit aan het ontbijt (viel ook niet mee. Zowel qua vroegte als qua eten) daarna met de gratis bus naar het startpunt van de hop-on-hop-of bus. Het is ongelooflijk maar rijden hier door
De stad allemaal bussen waar ie gratis gebruik van kunt maken. Ze rijden een vaste ronde en je kunt in en uitstappen en overstappen bij elke halte. Hier zou Amsterdam nog even een voorbeeld aan kunnen nemen. Maar na een uur eindelijk de kaartjes gekocht, bleek dat er een HOHO halte voor ons hotel te staan en kon je kaartjes kopen in de bus zelf. Had een hoop rijd gescheeld. Grrr. Eerst de groene hadden route gedaan. Die mooi was. Uitgestapt bij een vogelpark waar we in een restaurantje(lees ijskast) heerlijk geluncht hebben. Toen weer naar het beginpunt om naar de twin towers te gaan met de rode route. Het duurde allemaal iets langer dan gedacht en zijn dan ook voor ons hotel even uitgestapt om ons op te frissen. Duurde het werkelijk een uur voordat de bus weer langs deze halt kwam. Konden we niet meer met te laatste bus naar de
Twin towers want de laatste vertrok om 18.00 uur. Dan maar met de gratis bus naar de bestemming. Zat daar ook weer ren winkelcentrum zo groot als heel Purmerend. Eerst even sushi van de band gegeten. Was een grappig concept. En best wel lekker.
Toen de torens bekeken en een watershow dat rechtstreeks uit de Efteling was overgevlogen. En toen met de bus weer terug naar huis. Vroeg naar bed want morgen fietsen!!
Dinsdag.
We moesten vanmorgen om 7.30 bij de fietsen-man zijn. Dus 6.00 uur de wekker. Snel naar het ontbijt. (Lees 2 croissantjes want dat Aziatische ontbijt kan me gestolen worden.) In de taxi gesprongen. Gelukkig was het vandaag een nationale feestdag (de nieuwe koning werd gekroond) en daarom erg rustig op de weg.
Mooi op tijd bij de fietsen en daar kregen we 2 gidsen mee. Kk en Andrew ( maar Andrew was stiekem Paul de leeuw en dat had hij vaker gehoord.). Een super mooie fietstocht, waarbij we echt alles van KL gezien hebben. We reden op echte oranje Hollandse fietsen. De verhuur was dan ook van een Nederlander. Het fietsen zelf was echt te grappig. KK had een fluitje mee en iedere keer als er ook maar enige vorm van verkeerd in onze buurt dreigde te komen floot hij zo hard dat iedereen voor ons aan de kant ging. Dit hoef je in NL echt niet te proberen. We fietsten over onmogelijke snelwegen en onbegaanbare steegjes maar dat maakte het wel weet erg leuk. ‘s middags toch weer richting de twin towers gegaan. Maar daar bleek dat je met je kaartje pas om 8 uur naar binnen mocht. Dan toch maar naar de KL tower. Een van de hoogste zendmasten van de wereld. Druk!! Daarna een hapje eten in The Four Seasons, een tip van de gidsen. Céline en ik hadden Famous Claypot Chickem Rice besteld. Nou echt. Het proefde naar de markt die we die ochtend bezocht hadden. Gadverderrie. Ik vind eten niet snel vies. Céline zei: ik vind het niet zo’n succes. Dat vond ik dan weer het understatement van de dag. Het was echt niet te eten. Dan maar chicken met sesam olie. Die was wel lekker, Maar te weinig dus nog een pau.
Nu uitgebreid lekker op bed en heerlijk gaan slapen. Morgen de rust opzoeken. Teman Negara. Here we come.

• 30 Juli 2019 - 15:14

Mas:

He meiden,
    Lachen weer om al jullie belevenissen te lezen!
    Veel plezier nog saampjes

• 30 Juli 2019 - 15:38

Lia Bos:

Geweldig verslag weer meiden heerlijk genieten.

• 30 Juli 2019 - 15:45

Peter Euwijk:

Hoi Sylvia, Ilona en Céline,

Jullie maken genoeg mee zeg. Ik wil nog wel een keer een uitgebreid verslag van een Aziatisch ontbijt want wat ik tot nu toe er van gelezen heb, maakt me wel nieuwsgierig.
    Veel plezier de komende tijd.

Peter Euwijk

• 30 Juli 2019 - 16:29

Tini Breg:

Jullie hebben weer een reis met veel indrukken.
    Heel veel plezier .

• 30 Juli 2019 - 17:24

Suzanne:

Klinkt weer als een mooi avontuur allemaal! Geniet ervan! X

• 30 Juli 2019 - 17:31

Tood:

Klinkt echt weer als een hele belevenis allemaal. Superleuk! Lekker om na zo'n gigantische stad ook de rust op te zoeken

• 30 Juli 2019 - 17:48

Nathalie:

Heerlijk weer om te lezen. Vooral nu ik weet hoe 't er echt aan toe gaat bij jullie.
    Zit te gniffelen (helaas vanaf de bank dit keer)

Dikke kus chicks

• 30 Juli 2019 - 19:00

Diana:

Heerlijk weer om jullie verhalen te lezen! Geniet lekker ;-)

• 30 Juli 2019 - 19:36

Greta Lucas :

Hoi meiden,
    Wat een geweldige ervaringen weer.
    Heel veel plezier met elkaar. Lekker genieten.
    Groetjes Greta

• 01 Augustus 2019 - 06:57

Saskia:

Wat een avonturen! Vooral die fietstocht had ik wel even stiekem mee willen kijken...