Cameron Highlands - Reisverslag uit Teringkap, Maleisië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Teringkap, Maleisië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Sylvia Bos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

01 Augustus 2019 | Maleisië, Teringkap

Huh, maar Syl, eergisteren zei je nog: Tamen Negara, here we come. Hoe kan dat?
Nou dat zal ik je even uitleggen.
Gisteren, na ons toch een beetje te hebben verslapen, zaten we om 9.30 uur aan het ontbijt. Precies tijd genoeg om om 10.00 uur de huurauto in ontvangst te nemen. De man kwam iets te laat, maar dat nam niet weg dat we heel blij waren met de auto die hij meegebracht had. Een Honda citiy I-vteck. Al onze tassen passen achter in de kofferbak en het stuur zit gelukkig wel aan de linker kant, best handig als er links gereden moet worden. Ik kreeg spontaan hoofdpijn en daarom besloot ik dat Celine het wel leuk zou vinden om de stad uit te rijden. Die had tenslotte nog nooit in een automaat en links gereden, een mooie vuurdoop. Het links rijden was geen probleem. Wennen aan een automaat bleek een grotere uitdaging.
Even buiten KL ligt de Batu Cave. Een Hindu tempel met een prachtig standbeeld bij een grot. We moesten heel wat trappen beklimmen, maar het was zeer de moeite waard. Heel indrukwekkend.
Daarna doorgereden (Celine deed het voortreffelijk en we hebben ook gewisseld hoor!) naar Tamen Negara. Hier zouden we vooral de jungle in gaan.
Aangekomen bij het resort (volgens mij mag het deze naam niet eens dragen) was het zeg maar niet hetzelfde als de foto’s op internet. De kamer was vies, (Haren van anderen in de badkamer, maar dan ook echt overal.) de handdoeken stonken naar natte hond en het terrein was een grote bende. In potentie een paradijsje op aarde, In uitvoering verdiende het zeg maar die ene ster niet eens.
‘s Avonds hadden we een night jungle walk. Dus besloten we maar bij het resort te eten. Het eten was oké. Maar ja, wat kun je verkloten aan rijst met kip denk je dan.
Na het eten werden we opgehaald met een truck om naar het beginpunt van de jungle toch te gaan. Eerst met de boot de riever oversteken en daarna de jungle in. Daar liepen echt 20 groepen van 20 mensen allemaal naar spinnen en wandelende takken te speuren. Oké niet alles was negatief, de mieren waren do groot als mij. Duim(indrukwekkend) en de schorpioenen gaven paars licht in het donker(spectaculair), maar verder was het zo druk dat je echt in de file stond.
We liepen dan ook op houten vlonders, dus een echt jungle ervaring was het niet.
Ik vergeet helemaal te vertellen dat de luchtvochtigheid in dit gebied rond de 82% ligt. Kortom, het zweten ben je dan al lang voorbij hoor. Je scheidt zowel water uit dat je de hele jungle een dag van water kan voorzien..
na ongeveer een uurtje lopen was de tocht voorbij en reden we terug richting hotel. DOUCHEN. Nou Forget iT. Die was dus niet warm te krijgen. Grrrrr.
Maar ja, je moet je natuurlijk wel afspoelen, want als je net de jungle uitstapt en het voelt alsof je net het zwembad uitgerold bent wil je wel een beetje droog en schoon in bed..
Vanmorgen om 7.30 de wekker. Nou, we waren blij da we van bed af mochten komen want ook daar sloegen ze de plank (ja want zo voelde het bed aan) volledig mis.
Snel ontbijten en wederom richting de jungle. Zelfde plek, maar nu een bootje naar een andere ingang waar we heeeeel veeeeeel traptreden omhoog moesten lopen. Nu gingen we wel echt de jungle in. Het was absoluut een mooie maar zware Hike (maar wel een goede training voor.......)
Op de terugweg weer heeeeeeeel veeeeeel traptredes naar beneden. En toen weer in de boot. (Ilona vond het nog leuk om de boot een kopstoot te geven, gevolg, een bult) Lunchen op een drijvend restaurant. (Voor de oplettende lezer, rijst met kip).
Daarna terug naar het resort. Daar was onze kamer een soort van schoongemaakt en had ik weer een handdoek met hele gele vlekken ruikend naar hond. We keken elkaar eens 3 keer aan en zeiden: gaan we dit nog een halve dag en een nacht volhouden?
Morgen willen we op tijd richting camaron Highlands rijden. Dat wordt nml Eem lange rit en die dag ben je toch al kwijt. Wat nou als we NU gaan rijden (15.00 uur) dan zijn we daar rond 20.00 uur, zijn we weg uit dit gat (er was verder toch niks te beleven) en dan hebben we 2 volle dagen op een plek waar je niet als een lekkende kraan rond loopt (want het is daar maar 19 graden). Bij booking.com een hotel opgezocht in de buurt van het hotel waar we morgenavond welkom zijn (ons hotel had voor vannacht geen kamer voor 3 meer vrij) en met gierende banden weg bij Han rainforest resort.
Een prachtige route gereden door vooral de natuur. En na 5 uur in de auto, het prachtige hotel bereikt. Heerlijk gegeten bij de plaatselijke (lees; gewoon in het hotel) Chinees en nu liggen we op heerlijke bedden en hebben we heerlijk gedoucht. Wij zijn blij.

Verder willen we nog wel even zeggen dat we het super leuk vinden dat jullie massaal reageren op onze verhalen. We schrijven het nml een beetje in het luchtledige. We zien wel dat de verhalen gelezen worden maar als wij genieten ook echt van de reacties.

• 01 Augustus 2019 - 14:16

Marc Lohmeijer :

Weer leuk om jullie avonturen te lezen !
    Wat gaaf om dat te kunnen doen met z'n drieën !
    Ik ben een beeld denker en zie die kopstoot meteen voor me auw ...
    Goede reis / avontuur verder leuk om te lezen dames ...

• 01 Augustus 2019 - 14:20

Tini En Nico:

Wat een sauna ervaring!!
    Hoop dat de handdoeken in de volgende hotels voelen als zachte poezen
    Hier hebben we in middels een regen middag gehad, lekker voor boer en tuinder. En zijn de temperaturen naar een normaal niveau.
    Veel plezier we kijken weer uit naar je volgende verhaal

• 01 Augustus 2019 - 14:34

• 01 Augustus 2019 - 14:35

• 01 Augustus 2019 - 15:01

Suzanne Huibers:

Wat een avontuurlijke reis maken jullie weer! Leuk om je verhalen weer te lezen Syl! Succes verder en hopelijk alleen maar zachte bedden, warme douches en schone handdoeken...oh ja en natuurlijk onvergetelijke indrukken! Groetjes Suzanne

• 01 Augustus 2019 - 18:47

San :

Dit hotel verdiend een kijkje door de mysterie quest van de vakantie man bij omroep Max haha.
    (Zou het hier viezig zijn??
    Gelukkig dat jullie nu in een luxer hotel zitten!
    Liefs XX

• 02 Augustus 2019 - 05:06

Saskia:

Wat een avontuur weer! Ik werd helemaal onpasselijk van het verhaal van de handdoeken. En heel dapper van je, Celine, om zomaar in een automaat met het stuur "aan de verkeerde kant" te stappen en weg te rijden in een omgeving die je niet kent!
    Ik ga zelf niet op vakantie en geniet dus met volle teugen van dit reisverslag :)

• 02 Augustus 2019 - 06:10

Ilonka:

Leuk te lezen, gelukkig nu een beter hotel. En ja Celine rijd goed, ze heeft geoefend met de haarspeldbochten in Fiss!

• 02 Augustus 2019 - 11:43

Richard :

Je kan natuurlijk niet teveel luxe verwachten. Dat is reizen. Geniet nog.