Dag 2, 3 en 4 - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Dag 2, 3 en 4 - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Dag 2, 3 en 4

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

13 Juli 2020 | Kroatië, Trogir

Voor je het weet ben je alweer bij dag 4 aanbeland.
Dat ik niks geschreven heb, betekent niet dat we niks gedaan hebben. Zaterdag werden we op een vreemde manier wakker: geen jetlag, ook wel eens lekker. Vandaag stond Trogir op het programma. Het stadje vlakbij de camping. Natuurlijk kregen wij het voor elkaar om bij de camping linksaf te slaan terwijl we rechtsaf moesten. Geluk bij een ongeluk reden we daarom over een prachtige route naar het plaatsje Marina. Daarna omgedraaid en wel de juiste weg genomen. Het stadje is een beetje te vergelijken met Enkhuizen. Lekker compact. We kwamen natuurlijk een markt tegen, waar ik een uberhip hoedje gescoord heb. Eerst een mooie en oude burcht bezichtigd om daarna een korte wandeling te maken naar een kerk met beklimbare toren.
Daar van een prachtig uitzicht over de stad kunnen genieten.
Na afdaling was het tijd voor een lekkere smoothie en ice-coffee. Daar een plan de campagne gemaakt. Wat willen we nog zien?
De klokkentoren, het kasteel en het museum. Wat een geluk, precies op het terras waar we zaten hadden we uitzicht op de klokkentoren het museum en het kasteel. Mooi Trogir kunnen we afvinken. Op de terugweg even langs een winkelcentrum gereden om ligmatjes te scoren, want op het strand liggen zoveel stenen dat een lekker matje geen overbodige luxe is. In de namiddag al lekker kunnen genieten van de matjes op het strand.
‘s Avonds een lekkere pastasalade gemaakt en na het spel beverbende lekker onder de wol. Helaas werden we binnen het uur weer gewekt door de storm Bora. Hier in de omgeving berucht en beroemd. We moesten echt alles spullen (lees; leuke lampjes en het wasrek) binnen halen om niks kwijt te raken.
Zondag vroeg op, want de eerste echte excursie staat op het programma. Krka national park. Het was even een stukje rijden. (Na een klein kwartier door de bergen erachter komen dat we beter kunnen omdraaien om te tanken). Maar daarna wel weer een prachtige route gereden. In het park aangekomen konden we met een bus naar beneden waar een mooie wandelroute rond de waterval was. Als kers op de taart konden we daar ook zwemmen vlakbij de waterval. Dat was echt fantastisch. Deze ervaring staat echt in de top 5 van best ever.
Ik moet er wel bij vermelden dat zwemmen een te groot woord is. Het was ploegen en ploeteren door rotsen en stenen en diepe gebieden. Maar we zijn heel tot het eind van wat mocht gezwommen en zo prachtige foto’s kunnen maken. Was erg blij met mijn GoPro.
Daarna omgekleed in de wc en een fruit pannenkoek gegeten. Jummie. Weer terug met de bus naar boven. Ja, het was echt te ver om te wandelen, en we wisten toen nog niet dat de zwaarste wandeltocht nog in het verschiet lag. Want eenmaal boven stapten we weer in de auto om richting een andere waterval te gaan. Helaas viel die wat tegen, maar een man vertelde ons dat we een mooie route van 25 minuten konden lopen. In dat rondje zat ook een afslag van wat trappen richting een grot.
Nou dat was me een klim. 524 tredes. Goede training voor Nepal. De grot zelf was de inspanning eigenlijk niet waard, maar het was wel een belevenis. Ik ben nog 99 tredes naar boven gelopen voor een fenomenaal uitzichtpunt. Daarna alle trappen weer naar beneden en het rondje afgemaakt. Leuk stukje gewandeld.
Weer terug in de auto om de hoogste waterval van het park te bekijken. Een prachtig uitzicht op 3 watervallen waarbij celine gelukkig mijn hoed redde. Want ik kan niet leven zonder hoed hier.
Rond half 8 weer thuis om op de camping lekkere pizza’s af te halen. Nog even een spelletje en toen ook weer naar bed. Een intensieve maar zeer geslaagde dag. Eentje voor in de boeken.
Vandaag wordt een heerlijke chill-dag op de camping. Vanmorgen eerst het tapijt van dode mieren opgeveegd. Een heel raar verschijnsel. Ze vallen hier echt dood van het dak. Maar gelukkig hebben we tijd genoeg omdat we zo ongeveer 40 minuten moeten wachten op ons koffiezet apparaat. Ook wel eens lekker dat hier niks snel snel moet (gaat).

• 13 Juli 2020 - 12:25

Jakobien:

Klinkt heerlijk allemaal, maar 40 minuten wachten op de koffie?? Ik haak af!

• 16 Juli 2020 - 11:12

Lia Bos:

Wat een mooi vakantie hebben jullie. Het is wel een prachtig land meiden .
    groetjes van ons uit het wisselvallige Nederland.