Borgarnes -bakkaflot - Reisverslag uit Varmahlíð, IJsland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Borgarnes -bakkaflot - Reisverslag uit Varmahlíð, IJsland van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Borgarnes -bakkaflot

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

04 Augustus 2023 | IJsland, Varmahlíð

Er is eigenlijk geen beginnen aan om een goed en georganiseerd verslag te maken van de afgelopen 2 dagen.

We hebben zoveel gedaan en gezien dat het bijna onmogelijk is om dat allemaal te vertellen.

Laat ik beginnen met het vermelden dat wij echt stuiterend door IJsland gaan. Letterlijk en figuurlijk. We volgen de weg nummer 1 die rond IJsland gaat, maar als je hoogtepunten wilt zien, dan moet je van de weg af en dat zorgt ervoor dat je soms op wegen komt waar je echt van op en neer gaat. Als we over een heuveltje rijden waar het zicht belemmerd wordt, staat er altijd een bordje met blindhaed (blindheid) moeten wij altijd erg om lachen.

Maar we stuiteren ook omdat het zo'n ontzettend mooi land is en we zo enthousiast worden van alles wat we zien.

Er is nog geen plekje geweest wat niet de moeite waard was.

Gisteren zijn we het hele schiereiland Snaefellsnes (klein Ijsland) rond gegaan. We hebben een echt hike naar de krater van Elborg gemaakt. Dat was niet niks, maar absoluut de moeite waard.

We hebben prachtige watervallen gezien. Vooral de sheep waterval aan het einde van de dag was er 1 om in te lijsten.

We hebben veel gelopen. Ik geloof dat Céline wel meer dan 20.000 stappen op haar teller had staan.

We zitten veel in de auto maar stappen dus regelmatig uit om mooie dingen te zien. Een prachtige kloof waar we de eerste spatjes kregen en daarom onze lunch op de parkeerplaats en de auto nuttigden. De regen stelde niks voor dus zijn we de kloof ingegaan, lastige maar leuke wandeling.

Na het eten de bekendste berg van IJsland gefotografeerd. Deze zat in de laatse 2 seizoenen van Game of thrones.

Thuisgekomen lekker genoten in de hottub die voor onze deur stond.

Laat naar bed gegaan, want we stuiteren iedere dag nog na van enthousiasme.

Vandaag verder het noorden in gegaan en weer een prachtig schiereiland rond gereden. Oef, die weg was soms bijna onbegaanbaar, maar weer één met prachtige uitzichten.

We hebben Noordse sternen gezien en zeehonden en ander mooie dieren waarvan ik de naam niet weet.

We eindigden weer met een prachtige waterval, dat verveelt nooit.

We hebben vandaag ook nog wat dingen geregeld voor de aankomende dagen, maar daar wil ik niet te veel over vertellen. Dat komt tzt wel.

Ik realiseer me dat ik minder uitgebreid schrijf dan normaal, maar dat komt echt omdat we zoveel zien dat niet te beschrijven is. Als je daarvan live mee wilt genieten kun je het beste de app van polarsteps downloaden en Céline of mij gaan volgen. Daar plaatsten we foto's.

Als laatste een leuke lezersvraag;

Als Céline en ik in IJsland waren geboren, dan hadden we dezelfde achternaam gehad, wie weet wat onze achternaam dan was geweest?

Antwoord in het volgende verslag.

• 05 Augustus 2023 - 06:36

Lida Mijnders:

Hoi meiden wat geweldig voor jullie dat het zo prachtig is en overweldigend.Altijd leuk om jullie ervaring te lezen ,voor straks lekker slapen en morgen weer nieuwe dingen ervaren gr van lida

• 05 Augustus 2023 - 09:57

Tini:

Snap helemaal dat het moeilijk is om verslag te doen van mooi mooi en nog mooier!!

Het is weer een ervaring om in te lijsten voor jullie.

In Nederland missen jullie buien buien en nattigheid, niks aan.

groetjes Nico en Tini