We hebben weer wifi en dus wat verslagen :) - Reisverslag uit Teton, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu We hebben weer wifi en dus wat verslagen :) - Reisverslag uit Teton, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

We hebben weer wifi en dus wat verslagen :)

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

18 Juli 2013 | Verenigde Staten, Teton

We hebben de afgelopen 3 dagen in een hotel gezeten zonder wifi. Ik heb wel alles per dag bijgehouden dus met terugwerkende kracht de verslagen:

De tweede dag in de VS. Voor mijn gevoel zitten we er al een week. We hebben al zoveel gedaan en gezien.
Vannacht was ik om 12 uur klaar wakker. WTF dacht ik. Dat gaat zeker niet gebeuren. Dus weer in slaap gevallen. Tot 4 uur met wat kleine onderbrekingen door kunnen sukkelen. Daarna lekker even liggen Appen en toen om 6 uur aan het ontbijt. Want we hadden een stevige rit van dik 6 uur voor de boeg.
Een prachtige rit. Om de 100 km veranderde zo een beetje de omgeving. Van vlak land naar heuvels tot bergen. In yellowstone park zijn we niet gelijk naar het hotel gegaan maar eerst naar Old Faithfull. Een geiser die om de 2 uur heet water spuwt. Heel spectaculair. Toen we na het bezoek wilden gaan tanken waren we er niet helemaal van overtuigd wat voor brandstof er in moest......nadat We er al iets (de hele tank) in gegooid hadden. We hadden wel 2 blonde dozen kunnen zijn. Gelukkig hadden we het goede erin gemieterd en konden we weer blij verder. Alhoewel. Vlakbij zagen we ook nog allemaal geisers. We hebben daar een hele mooie wandeling gemaakt met geisers en andere onderaardse bronnen aan de oppervlakte. Echt prachtig. Op de terugweg naar het hotel nog even stoppen bij biscuit nog iets om naar de mystic Falls te lopen. Met natuurlijk te weinig water en zonder goede wandelschoenen maar wel met een mooi resultaat. Daarna doorgereden naar (eindelijk) het hotel waar we gegeten hebben. Er was geen andere keus dan een soort van McDonald's en nu om 10 uur. (Jippie. Alweer 2 uur later dan gister) lekker naar bed. Morgen vroeg weer op.

Dag 2 in yellowstone.
Vanmorgen ook weer veel later wakker geworden. Uurtje of 6. We gaan lekker :)
In dezelfde ruimte als gisteren ontbeten. Was geen succes. Daarna vroeg op pad naar alle bezienswaardigheden. Op weg kwamen we op het idee om een soort van off road te gaan rijden. Pff afgrondjes, kuilen, hobbels. Echt relaxed was het niet. en toen naar een hele bange boom. Iets met een vulkaan. Was leuk. Daarna zouden we even naar de lower Falls en de upper Falls. Daar kon je met de auto niet komen. Maar we reden steeds een stukje met de auto en dan via een trail naar de plek waar je naar toe wilde. Dus wij met het pad naar beneden, kwamen we bij de grand Canyon van yellowstone uit. WaOW wat was dat mooi. Heb echt mijn best gedaan om het een beetje op foto te krijgen maar helaas. Ik denk niet dat het zo mooi is als in het echt. We reden iedere keer weer een klein stukje met de auto om de Falls en de Canyon van een andere kant te kunnen bekijken en toen we aan de zuidkant waren moesten we met een heleboel trappen naar beneden. De mensen die naar boven kwamen waren allemaal zwaar vermoeid en in het bezit van een astma aanval. Ik dacht nog; dat zal toch wel meevallen. Nou dat heb ik geweten. Beneden gekomen hadden we prachtig zicht op de fall maar toen ik na een driedubbele astma aanval en zwaar verkrampte kuiten net over de helft van de beklimming was,begon het ineens te regenen. Nu heb ik weinig tegen regen maar als ze er dan bij bedenken dat het moet gaan onweren op een paar km hoogte maar maar een paar meter verderop. Dan schrik ik wel even. Het was een gevalletje FLITSBOEM. Knetterdeknetter. Hij was echt enorm dichtbij. Normaal zitten er wel een paar seconde tussen maar hier niet. Was al mijn pijn vergeten en ben zelden zo snel boven gekomen. Drijfnat en koud onder mijn handdoek (die ik mee had omdat we misschien ergens zouden gaan zwemmen) in de auto. Airco maar uit gedaan want dat werd te koud.
Daarna richting yellowstone lake,leek ons wel leuk. Maar daar was het helemaal uitgestorven en was de natuur niet echt geweldig. Toen weer richting wat geisers gegaan. Die zijn echt super mooi en grappig. Ook weer een gevalletje, daar had je bij moeten zijn. Hele lange wandeling gemaakt. Gelukkig werd het aan deze kant van het park weer mooi weer. Er stond al in 1 van de boekjes dat het weer heel snel om kan slaan hier. Nou dat hebben we gemerkt. Op de terugweg nog even langs de terrassen van mammoth hot springs (naast ons hotel en nee dat is geen terras waar je bier kunt drinken maar ook een soort van geisers.) we hebben er 1 al gezien want de rest wilden we voor morgen bewaren.
Daarna wezen eten ik het restaurant. Was oké en als afsluiting nog even gekeest in de lounge. Nu half 11 moe maar voldaan het bed in gedoken. Morgen weer een nieuwe dag.

Whaaaaa we stonden oog in oog met een zwarte beer!!!!!
Maar laten we bij het begin beginnen. Vanmorgen vroeg eruit en om 9 uur naar de park ranger om een tour langs de hot springs te maken. Heel leuk om wat meer achtergrond informatie over het park te horen. Dat het bv de grootste vulkaan van de westkust is en welke bronnen er onder de grond lopen. Kortom reuze interessant als je er bij bent.(ja syl voor ons dus niet. En waar blijft je beer verhaal???)
Daarna zouden we een hike doen van rond de 8 km. Beaver pond trail. Bij de start stond er op het bord: let op beren gevaar. Loop altijd met meer dan 3 personen en blijf continu geluid maken.!
Oh. Wij waren maar met 2. Dus never nooit dat syllie dit zou doen. Wij terug naar de ranger en die zei dat het wel kon maar dat we dus wel constant geluid moesten maken zodat de beren ons horen aankomen en dat ze niet in een keer schrikken. Nou.... Ik schrik daar wel van. Maar we begonnen toch vol goede moed. Onderweg kwamen we gelukkig nog een handje vol andere stoere mensen tegen die de trail aandurfden. Ik geef toe. Ik was best een beetje bang. En toen ik van verre nog eens twee mensen voor beren aanzag wist ik niet of ik de hike wel kon voltooien. Maar ik moest wel. Dapper doorstappend hebben we een prachtige wandeling gemaakt. En op het einde van de trail stond er nog een kudden Elks op ons te wachten. Daar mag je niet te dicht bij in de buurt komen maar het probleem is dat die beesten wel dicht in jouw buurt komen. We worden 'S ochtends wakker met de Elks onder onze ramen. Ze eten hier in mammoth al het gras kaal. (Waar blijft die beer?? Na de wandeling even relaxed op het gras gelegen om daarna even het noorden van het park te gaan verkennen. Na een lange rit van wel 2 minuten kwamen we bij de gardin rivier. En wat is nou het grappige: de boiling rivier (het woord zegt het al, dat is het water wat van de springs afkomt en dus loei heet is) komt uit in de gardin rivier met als gevolg dat je dus in een warm bad stapt bij de samensmelting van die twee rivieren. 10 cm naar links is het water ijskoud. 10 cm naar links te heet om in te liggen. Lekker een half uurtje gepoedeld en toen naar het noorden van het park naar een plaatsje gereden waar weinig te doen was. Er was zelfs geen beer te bekennen.
Direct na terugkomst in het hotel besloten een rustig stukje weg af te gaan rijden om dieren te spotten. We hebben de afgelopen dagen veel bisons gezien, maar ook Elks en herten veel vogels en vlinders. Maar de eland en de beer stonden echt nog op ons lijstje. Langs het stukje weg wat we zouden rijden zouden ze kunnen lopen. Na ong 45 minuten was er een grote opstopping. We weten inmiddels wat dat betekent: dieren langs de weg. Dus wij de auto uit en naar de mensen lopen. Die hadden een beer gezien. Jammergenoeg waren we te laat. Verder gereden en een heel mooi nest gezien en door een verrekijker gezien hoe mama vogel haar jongen voert. Doorgereden en toen zagen we een dier die we nog niet eerder gezien hadden : een pronghorn. Leuk maar nog steeds geen eland of beer. Dus maar weer omgekeerd. Ineens zag ik weer een paar auto's stilstaan bij een laag gelegen vlakte dis ik kijk naar links en ja hoor EEN BEER!! In alle boekjes staat dat je afstand moet bewaren. En dat deden wij. Maar ja. Die beer dacht daar anders over. Die kwam langzaam onze kant op gelopen zo de heuvel op :| dat was wel even eng. Heel lang foto's staan nemen, maar toen hij uiteindelijk op nog geen 6 meter van ons genaderd was zijn we toch maar weer veilig in de auto gaan zitten:)
Ging die beer achter de struiken zitten vlak naast onze auto. Stopte er steeds meer auto's maar die zagen die beer niet meer, dus die liepen langs die bosjes. Ik nog zegen dat ze daar niet mochten lopen want dat was op nog geen 2 m afstand. Geloofden ze niet dat er een beer zat. Ja dag hoor. Als je door een beer verslonden wilt worden moet je het zelf weten.
Daarna begon het te plenzen van de lucht en zijn we geen dieren tegengekomen. Jammer. We hopen morgen nog een eland tegen het lijf te lopen.
Nu is het intussen half 12. :) gaat goed met de strijd tegen de jetlag.
Morgen het park uit en weer eens richting de bewoonde wereld.

• 19 Juli 2013 - 08:32

Mascha:

Hee syl,

Het leest weer erg grappig haha. Waar is de foto van de beer?
    Veel plezier nog!

Xx

• 19 Juli 2013 - 10:49

Tini:

Sylvia ik zie jou nog wel eens een boek schrijven! Je hebt weer een heel mooi verslag geschreven
    jullie hebben in die paar dagen al heel wat gezien en beleefd.
    veel plezier verder.
    Hier gaan we naar een hittegolf toe!!

groetjes Nico en Tini

• 19 Juli 2013 - 11:01

Hieke:

Hey Syl,
    Ben het met Mascha eens, erg leuk geschreven weer..zie het gewoon voor me.
    Op naar het volgende verhaal.
    Have fun

• 19 Juli 2013 - 15:27

Sylvia Bos:

Dank voor de lieve complimenten. Daar doe ik het voor:p
    Een foto van de beer, ik maakte daar alleen foto's met mijn fototoestel maar ik zal er met mijn telefoon weer een foto vanaf het display maken, kijken wat je dan kunt zien

• 20 Juli 2013 - 14:19

SAN:

Hoi Syl en Rich,

Nou als ik die bizon was tegenkomen was ik ook niet meer zo nieuwsgierig naar die beer hoor!
    Jezus wat een ding zeg!! Jullie waren dus gelukkig geen getuige van een lekker hapje voor de beer ;-)!
    ( o ja gelukkig weer even wat gelezen maakte me al lichtelijke zorgen..) Liefs xxx