Weer terug in SLC - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Weer terug in SLC - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Weer terug in SLC

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

20 Juli 2013 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Van yellowstone np naar Jackson hole. Gisteren ochtend vroeg na het ontbijt vertrokken uit yellowstone. Een redelijk lange rit maar nog wel door het park waardoor we veel konden zien.
Zo hebben we nog een heleboel prachtige geisers en springs bekeken, vandaag vooral veel geisers met prachtige kleuren gezien en Zijn we nog naar een mooie waterval geweest. Ook hebben we op een vlonder langs/over/in yellowstone lake gelopen met aan de ene kant uitzicht over het meer en aan de andere kant weer prachtige geisers. Na een paar uur waren we richting de uitgang. Het enige dier wat we alleen nog wilde tegenkomen was een eland. Wij kijken en zoeken en speuren en natuurlijk wensen, toen ineens de auto voor ons keihard op zijn rem ging staan. Een eland???? Nee er stak een beer over! Bijna een aanrijding met de auto voor ons. Echt spectaculair. Ben je niet op zoek naar een beer, besluit ie ineens voor je auto op te duiken. Was wel een mooie kers op de taart. Daarna doorgereden naar het volgende national park. Tenton park. Waar we bij Jackson lake met een prachtig uitzicht hebben geluncht. Het was alsof we midden in de Zwitserse Alpen zaten. Maar dan nog mooier met spierwitte sneeuw op de toppen. Alleen wel een beetje jammer dat er even verderop een vrouw ( maar je mag ook fishwife zeggen) echt keihard zat te converseren. Nog een prachtige rit gemaakt naar Jackson hole waar we in een parkje hebben gelegen. Want hoe mooi de afgelopen dagen waren. Het is wel heel intensief. We hebben echt nog geen minuut stil gezeten (ja oké. Uren lang in de auto, maar ook dat zie ik niet als Chillen. In het park zijn we ook weer een grond eekhoorntje tegen gekomen die wel heel tam was en we hebben eindelijk ons eerste ijsje gegeten. Oreo cookies. Jummie!!
Daarna was er een hele happening in het centrum van de stad. Een townshooting. Heftig! Met echte geweren en acteurs. Heel spannend vooral. Daarna (geloof het of niet) zijn we lekker gaan zwemmen in het overdekte zwembad. Heerlijk om even af te koelen en sportief bezig te zijn. Daarna eerlijke kipsteaks gegeten aan het park en tien nog een bud light gedronken bij een café. En toen weer neer bed.
Vanochtend vroeg vertrokken ut Jackson hole richting salt lake city.
Een lange rit. Onderweg prachtige landschappen gezien. Het is hier echt mega uitgestrekt. Je rijdt kilometers zonder maar een huis tegen te komen.
In salt lake city weer ingecheckt in ons oude hotel. Waar we deze keer niet in 2 kingsize bedden liggen. (Ik weet het, we zijn verwend en het os maar goed dat we een beetje afkicken want binnenkort moeten we op gare matjes in tenten. Zie ik wel een beetje tegen op hoor )
Even gewinkeld in city creek centre. Ik was al heel trots op mezelf dat ik na bijna een week nog niks gekocht had, maar kon het niet laten. 2 hempjes bij de GAP gekocht voor bij elkaar nog geen €20,- dat mag je toch niet Latem liggen.
Daarna even een rondje gelopen door de stad waar we ineens voor een soort van Ahoy kwamen waar 1 of ander rodeo festival aan de gang was. Heerlijk even zitten kijken bij een concert.
Wat nog wel even een dingetje was: het is hier 37gr. Best wel warm in de zon. Maar het schijnt in las Vegas nog veul warmer te zijn dus dat wordt weer even wennen.
Later nog even langs de plaatselijke VVV gegaan waar George ons geweldig hielp. Toen hij hoorde dat wij uit Nederland kwamen raakte hij helemaal in extase. Hij bleef maar over Unilever en Philips praten. Hij vond het alleen wel heel jammer dat we niet uit Flevoland kwamen. (?????)
Hij heeft ons wel super leuk geholpen met als gevolg dat we morgen ochtend voordat we naar las Vegas vertrekken nog naar een eilandje in het meer gaan om nog meer bizons en Elks te spotten. :)
Daarna wezen eten bij THE blue lemon. En nu (voor de trouwe lezer klopt er iets niet rara wat is het??!!) aan de was! Ik was bij een hike in hars gaan zitten waardoor nu mijn hele tas naar bos ruikt. Hmmm fris, maar niet lekker.

• 20 Juli 2013 - 10:34

Frans Bos:

Hoi Sylvia en Richard jullie beleven heel veel en warm is het ook daar .maar hier is het ook heel warm 35 graden en het word nog warmer. We kijken al uit naar jullie volgende verslag. Groetjes uit het warme Frankrijk mama en papa