De reis en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu De reis en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

De reis en Bangkok

Door: Sylvia Bos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

29 Juli 2018 | Thailand, Bangkok

Zoals jullie al hebben kunnen lezen ging de reis naar Bangkok niet helemaal zonder slag of stoot.
Na lang aandringen dus een vlucht via Istanboel kunnen krijgen. Enige nadeel was wel dat we een uur en 10 minuten overstaptijd zouden hebben, althans als het vliegtuig op tijd zou vertrekken.
Daar was de euroverkeersleiding in Brussel niet over ingelicht, want we vertrokken dus bijna een uur later dan vertrektijd. Daaaag overstaptijd.
In het vliegtuig zelf troffen we het wel, want bij Finnair zouden we geen maaltijd gehad hebben, maar bij Turkish kregen we een 5 gangen menu. Nath en iloon zaten bij de nooduitgang en celine en ik pal achter een wand waardoor we allemaal veel beenruimte hadden. De man in onze rij die aan het gangpad zat vond het minder gezellig dat we over hem heen communiceerde. (We kregen na 1 gesprekje al commentaar).
Toen het einde van de vlucht naderde begonnen we hem echt te knijpen. We zouden om .45 aankomen en om .50 zou de gate van onze vlucht naar Bangkok sluiten. Spannend!!!!
Het cabine personeel wist niet of we de vlucht zouden halen en deden daar verder ook geen moeite voor (wij zagen onszelf al in een vliegtuig hotelletje overnachten.)
Toen het vliegtuig de grond raakte snel de tassen gepakt en alle mensen in de gangpaden omver gebeukt. Sommigen werkten mee. Anderen niet. Toen we uit de slurf stapten stond daar al een mannetje ons op te wachten en riep; transfer to Bangkok, wait here. Hier waiten??? Ben jij mal, we willen het vliegtuig halen. Schenen we nog op 5 anderen te moeten wachten. Dus wij 5 minuten wachten, maar ze kwamen maar niet. Mochten we van het opwachtmannetje toch gaan lopen. Wij dachten wel even een sprintje te trekken, nou dat was een halve marathon!
Celine won goud en is voor de gate gaan liggen. Nee hoor, de gate was nog open en we mochten nog mee. Ook hier duurde het weer een uur voordat we de lucht in gingen. En ook hier kregen we weer prima te eten en een toilettasje met tandenborstel, tandpasta, sokken, lippenbalsem en een maskertje. Wij waren op dat moment al fan. Maar toen de hele vlucht we (en alleen wij) werden voorzien van twix, Snickers zoutjes en andere lekkernijen werden we fan voor het leven..
Op het vliegveld op Bangkok werden we keurig opgewacht door een hele lieve vrouw en een busje dat ons naar het hotel bracht.
Even douchen, en snel door naar de eerste excursie. De mevrouw had heel veel te vertellen, en vertelde alles minstens 3 keer. Moest vaak ook om zichzelf lachen en praatte in zichzelf.
Jammer was wel dat wij behoorlijk vermoeid waren en dus weinig oppikten van de informatie. (Lag misschien ook een beetje aan haar gebrekkige Engels )
Na een ritje met de watertaxi konden we volgens haar wel terug lopen maar het hotel. (10 minuutjes) het was een typisch gevalletje van heel vaak 10 minuutjes. Ik denk dat we wel een uur nodig hebben gehad. We waren kapot.
Bij het hotel maar even gegeten. We konden niet meer.
Daarna naar bed. (9 uur) om vervolgens om 2 uur ‘s nachts klaar wakker te zijn. Jetlag!!!
Gelukkig nog even geslapen en om 6.00 uur de wekker. Ontbijten en met de taxi (want dat kost hier geen Bath) naar Co van Kessel.
Een super mooie fietstocht gemaakt in het andere deel van Bangkok, het deel waar de mensen wonen. Heel indrukwekkend.
Vooral de markt waar we fruit konden proeven. Kingsfruit. Die is in openbare ruimtes verboden omdat hij zo stinkt. Ik kan je vertellen ze meuren behoorlijk. Dat beïnvloedt enigszins (best wel heel erg eigenlijk) de smaak. Ik proefde het een halve dag later nog. Daarna nog queensfruit gegeten dat super lekker is en banaantjes zo groot als je vinger.
‘S middags lekker gezwommen en in de stromende regen gestaan. Zo naar Khao San road.. We zijn begonnen!

• 29 Juli 2018 - 10:10

Mas:

Ik reis weer volledig met
    Jullie mee leuk hoor! Have fun girls x

• 29 Juli 2018 - 10:13

San:

Hey Meiden!!

Nou ben ik een leek in verre reizen de mijne komt niet verder dan Griekenland haha. Maar waren jullie koffers wel meegereisd ondanks de andere vlucht die jullie gelukkig! konden krijgen?
    Geniet er lekker van! Ook van een regenbuitje op z'n tijd ;-) XX

• 29 Juli 2018 - 10:52

Tini Breg:

De kop is er af meiden ! Veel plezier.

• 29 Juli 2018 - 11:02

Lia Bos:

Jullie hebben nu al een avontuur beleefd ga zo door.
    Heel veel gezelligheid nog.

• 29 Juli 2018 - 12:08

Marc:

Gaaf hoor dames Here we go....
    Veel plezier en maak mooie herrinderingen
    Groetjes marc

• 29 Juli 2018 - 14:12

Angela:

Wat leuk om zo mee te lezen.
    Alsof je er bij bent
    Veel reisplezier dames

• 29 Juli 2018 - 14:34

Richard:

Klink goed dames.
    Veel plezier.

• 29 Juli 2018 - 15:05

Lida Mijnders:

Wat een avontuur weer meiden lekker fietsen lijkt me heerlijk nath heb je het naar je zin? Gr mam van ilona

• 29 Juli 2018 - 15:54

Greta Lucas:

Wat een avontuur al achter de rug.
    Maar jullie zijn er en kunnen lekker genieten.
    Veel mooie indrukken inclusief de regenbuien.
    Dat geeft toch ook weer veel plezier bij het zwembad.
    Hopelijk natuurlijk ook nog wel ander weer om bij het
    zwembad te genieten. Heel veel plezier verder en
    lekker genieten met elkaar.

• 29 Juli 2018 - 20:01

Rob Lucas:

Wat een hectische eerste dag maar gelukkig is
    alles goed gekomen .lekker al wat cultuur gesnoven lekker gek gedaan geniet ervan

• 30 Juli 2018 - 15:59

Toos:

Leuk Syl! Lekker avontuurlijk allemaal. Geniet ervan!