Van Hua Hin naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Van Hua Hin naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Van Hua Hin naar Bangkok

Door: Sylvia bos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

15 Augustus 2018 | Thailand, Bangkok

Van Hua Hin naar Bangkok
De laatste avond voor vertrek. De reis zit er bijna op. Het is weer voorbij gevlogen.
Maar natuurlijk rest nog het laatste verslag van de afgelopen dagen.
Maandag
Zoals vermeld, moesten we weer naar een markt. Oh nee, we moeten niks, we gingen vrijwillig naar een markt. De drijvende markt.
‘s Ochtends vroeg weer opgehaald met een busje waar 2 wat oudere stellen al op ons zaten te wachten. Bleek in het busje zelf dat we 3 dingen zouden gaan doen, eerst naar een kokossuiker fabriek, dan naar de drijvende markt, en dan nog naar een Boeddha grot. Kortom, een drukke dag. De eerste stop was na dik een uur, de fabriek.
Dat bleek onder Chinezen een toeristische trekpleister te zijn, ik denk wel 100 bussen.
Het product op zich was niet te eten, maar dat ter zijde.
Daarna door naar de drijvende markt, ook hier waren weer mensen van over de hele wereld en was het kort samengevat DRUK. We moesten ergens op een boot stappen waar het druk was, dus moesten we lang wachten, toen we eindelijk in het bootje zaten (best wiebelig trouwens) waren er nog heel veel andere bootjes, dus was het druk en moesten we weer wachten. Toen we eindelijk bij de echte drijvende markt aankwamen, was het vooral druk en moesten we wachten. Daar zijn we uitgestapt en hebben we de markt per voet afgelegd, ook daar was het........idd, druk.
Even koffie gedronken bij een tentje waarboven “ lekkere verse koffie” stond. Verder was er niks Nederlands aan het tentje. Toen weer in de bus, waar we van onze gids een soort harde eierkoeken kregen. Op naar de boeddha grot. Bij het uitstappen moesten we eerst de apen ontwijken, en oh ja, je mocht ze ook niet in de ogen kijken, (wist ik veel, ik had de eerste aanvaring met de oppperaap al bijna te pakken.)
Daarna weer schoenen uit en de grot in. Mooi hoor dat goud allemaal, maar dit was denk ik boeddha nummer 24, we hebben ze zo’n beetje wel gezien.
Op de terugweg nog een lekkere lunch gehad, in een restaurant waar we de Thaise GTST nog even nagesynchroniseerd hebben. En toen weer terug naar het hotel.
Het was nog vroeg in de namiddag, dus nog even gezwommen en bij het zwembad gelegen. Echt zonnig was het niet, maar ik geloof wel dat we verkleurd zijn.
Voor de laatste avond in Hua Hin wilden we nog even lekker eten, dus weer richting het winkelcentrum waar we onThais vlees en salade-bar aten. Prima tent.
Dinsdag
Vandaag mochten we weer uitslapen. Pas om half 11 zouden we worden opgehaald om naar Bangkok gebracht te worden. Dus half 10 ontbijten. Uitchecken en wachten.......
Even voor half 11 komt een baliemedewerker naar ons toe met de mededeling dat hij een half uur tot een uur vertraging had....neeeee, daar gaan onze plannen voor Bangkok.
We mochten van de medewerker nog wel richting het winkelcentrum, maar dat hoefde van ons ook niet. 10.40 stipt stond de taxi voor de deur, de Thai en tijd, ze zullen het nooit begrijpen.
We hebben deze vakantie heel wat kilometers per auto zonder problemen afgelegd, maar deze 2 uur naar Bangkok waren niet echt fijn. Na 20 minuten begon ik me niet echt lekker te voelen. Ik dacht dat het ontbijt slecht viel. Maar toen Nathalie zei dat het busje een slechte vering had (misschien in iets andere woorden, maar ik censureer hier even) en Ilona zei dat ze kots-misselijk was, lag het dus niet aan ons. Celine had nergens last van.
Na anderhalf uur even ergens gestopt om te plassen en bij te komen van de rot rit. Het gekke was dat we deze weg al zeker 2 keer eerder gereden hadden en nergens last van hadden. Het lag echt aan de chauffeur of de vering. Toen we eenmaal in de file bij Bangkok terecht kwamen en de chauffeur echt van de ene kant van de weg naar de andere kant van de weg racete, wisten we het zeker, het was een slechte chauffeur.
We wilden ‘s middags nog maar het Grand Palace, maar dat ging al bijna dicht. Dan maar even in de buurt van het hotel kijken of er een theater is voor een show.
Gelukkig bij Asiatic waterfront was een gecombineerde show. Eerst eten met een traditionele dans show, en daarna maar weer eens een LadieBoy show.
Het eten was prima, en de show was weer hilarisch slecht. Op zich was de dans echt goed en zat de show ook prima in elkaar, veel proffesioneler dan in Chiang Mai, maar dat playbacken van die gasten, dat is echt bedroevend. En we snappen het niet, want de show wordt er alleen beter van als ze gewoon hun mond dichthouden.
Maar verder wel weer een gezellige avond gehad.
Woensdag(laatste dag, snik)
Vanmorgen weer vroeg uit de veren, want je wilt de laatste dag goed benutten.
Vanaf het hotel met de taxi naar grand palace. Onbegrijpelijk dat je een taxichauffeur vraagt naar deze bestemming en dat ze er nog nooit van gehoord hebben. Maar gelukkig, met de plattegrond van de stad kwamen we uiteindelijk aan waar we wilden zijn. Daar stond alweer een gids klaar die ons voor 600Bath wel wilde rond leiden.
Prima geen probleem. Maar wat was het daar weer megadruk en het was best heet. Gelukkig was de gids deze keer prima te verstaan. Hij sprak echt super goed Engels. Hierdoor kregen we alle niet te verstane informatie van de afgelopen 3 weken nogmaals te horen en weten we nu alles van Thailand (tuurlijk).
Daarna met de tuk tuk naar de MBK, het grootste winkelcentrum van Bangkok. Daar konden we alles wat we de afgelopen 3 weken op de markten hebben zien liggen voor een prikkie kopen. We hebben elkaar een Boeddha cadeau gedaan en hebben genoten van een manicure en pedicure. Nou ja, onze nagels zijn gelakt.
Daarna probeerden we terug te keren naar het hotel, maar om een taxi te krijgen bij de MBK moest je bijna je leven riskeren. Uiteindelijk zijn we op een verboden (boete 1000 bath) plek in een tuk tuk gesprongen. Waar die tuk-Tukker in zijn paniek 300 baht riep. (Wist hij veel dat het heel aan de andere kant van de stad lag). Weer heel lang in de file gestaan en hebben hem uiteindelijk 400bath gegeven en ons weer laten afzetten bij het asiaticwaterfront waar we als afsluiting een pul Chang dronken en een pizza aten.
Rest ons alleen nog de reis terug naar huis, hopend dat die iets voorspoediger verloopt dan de heenreis.

• 16 Augustus 2018 - 06:19

Greta Lucas :

Wat een avonturen. En dan is het alweer
    tijd om naar huis te gaan. De tijd is
    omgevlogen. Goede reis naar huis,
    hoop ook voor jullie dat die beter
    verloopt dan de heenreis.
    Heb genoten van je verhalen.
    Bedankt daarvoor.
    Wel thuis en geniet nog lekker lang na
    van jullie mooie ervaringen.
    Groetjes Greta

• 16 Augustus 2018 - 06:28

Lida Mijnders:

Hallo allemaal wat een avontuur weer nu lekker weer naar Nederland goede reis gr lida

• 16 Augustus 2018 - 07:58

Lia Bos:

Wat een verhalen meiden en nu op naar huis en hopen dat het beter loopt dan de heenreis.
    Hele goede terug reis.
    Groetjes van mij en je vader

• 16 Augustus 2018 - 08:22

Nel Veeken:

Weer een koffer vol prachtige vakantieherinneringen erbij!
    Goeie reis

• 16 Augustus 2018 - 10:04

Tini Breg:

Bedankt voor je prachtige verhalen waardoor we een beetje meereisden!
    goede reis en tot ziens.

groetjes uit Wervershoof

• 16 Augustus 2018 - 21:16

Hans:

Geweldige trip meisjes! Wanneer is de foto presentatie??