Van de drukte in Bangkok naar de rust op de rivier - Reisverslag uit Sai Yok, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Van de drukte in Bangkok naar de rust op de rivier - Reisverslag uit Sai Yok, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Van de drukte in Bangkok naar de rust op de rivier

Door: Sylvia Bos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

30 Juli 2018 | Thailand, Sai Yok

Gisteravond even met de tuk tuk (gemaakt voor 2 mensen maar wij passen er makkelijk met z’n vieren in) naar Kao san road. Wat een hectiek daar. Aan alle kanten wordt er aan je getrokken om een tatoeage te laten zetten, onder invloed te geraken van lachgas of een lekkere massage te ondergaan. Mogen jullie raden welke we hebben gedaan.................
De massage natuurlijk. Met z’n vieren op een rij. Een rug/nek massage en een voeten massage. Ik werd dubbelgevouwen en uit elkaar getrokken, het zal je baan maar zijn..
Heerlijk ontspannen richting een restaurantje gegaan en lekkere Pad Thai, kip, en rijst gegeten. En natuurlijken biertje gedronken.
De ananasrijst vond ik niet zo’n succes maar de rest was prima te doen.
Na een toetje bij de Starbucks weer met zijn vieren in de tuk tuk gedoken en na een spelletje lekker oprijd naar bed.. om kwart voor 6 ging vanmorgen dan ook de wekker weer. Eerst uitchecken en dan ontbijten. Suria stond om half 7 al klaar met 6 koppen koffie achter de kiezen om ons de gehele dag te vermaken.
Om 8 uur aangekomen bij de vismarkt. Ruikt heerlijk hoor op dat tijdstip. Het leuke aan die markt is dat er een paar keer per dag een trein door de markt gaat waardoor alle kraampjes opgeruimd moeten worden. Erg leuk gezicht maar vooral de toeristen die alles proberen te filmen is een bezienswaardigheid.
Suria commandeert steeds waar en wanneer we foto’s moeten maken. Super grappig.
Daarna door naar de brug over de river kwai. Geschiedenislesje volgen..
Langs een begraafplaats voor voornamelijk Nederlandse soldaten die tijdens de 2e Wereldoorlog mee moesten helpen met de bouw van de Birma spoorlijn. Indrukwekkend. Heerlijk geluncht bij een restaurant waar not spicy toch behoorlijk heet was.
Daarna een uur op een trein gewacht (gelukkig genoeg tijd om te shoppen, van die echte Thaise olifantenbroeken) om over weer een prachtig stukje spoorlijn te rijden. Vooral Suria vond het spannend om met ons een trein in te gaan. Dit doen we in Nederland anders nooit.
Onze reisleidster is echt über komisch (terwijl ze het zelf niet door heeft.) heel af en toe houden we haar een beetje voor de gek, maar we vermoeden dat ze dat ook wel eens bij ons doet.
We reizen met een 9 persoons mini van (waar we met 4 inzitten). Heel luxe dus. De chauffeur springt bij iedere stop uit de auto om de stoel naar voren te schuiven zodat de achterste twee er uit kunnen. Als dat niet goed teruggezet wordt veroorzaak je een lancering. Gelukkig maar twee keer voorgekomen..
Na de treinreis van dik een half uur weer verder met het busje richting onze volgende verblijfplaats. Sai Yok, een drijvend huisje op de rivier, met privé zwembad. Alleen dat zwembad is best eng. Het is het water van de rivier en die stroomt nogal hard, waardoor de stroming in het zwembad ook vrij stevig is. Ik hoef er niet meer in..
Lekker even een paar uurtjes gerelaxt, want zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, we hebben een druk programma.
Net even gegeten in het resort (we zitten nml wel in de middle of nergens.) en zo maar weer naar bed. Suria is geen uitslaper, waar op het programma 10 uur vertrekken stond, wil ze uiterlijk half 9 weer op weg zijn...... druk druk druk

• 30 Juli 2018 - 16:09

Greta Lucas :

Weer een enerverende dag. Zeker druk druk druk,
    maar wel weer mooi indrukken.
    Zo’n massage is dan ook wel een heerlijke bijkomstigheid.
    Slaap lekker in jullie huisje op de rivier

• 30 Juli 2018 - 20:41

Lia:

Wat een druk programma maar we hartstikke leuk

• 30 Juli 2018 - 22:58

Hans :

Druk schema! Maar eeeh geen foto's? De brug? De trein? Dat ben ik nuet gewend....