Chiang mai, Wang Sa pung en Kao yai (of kou ik?) - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Chiang mai, Wang Sa pung en Kao yai (of kou ik?) - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Chiang mai, Wang Sa pung en Kao yai (of kou ik?)

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

08 Augustus 2018 | Thailand, Hua Hin

De afgelopen dagen geen tot weinig WiFi gehad dus helaas niet veel kunnen posten,
Maar dat betekent niet dat we niks beleefd hebben.
In chronologische volgorde:
Vrijdag hebben we onszelf in het diepe gegooid en zijn we aan kabels ravijnen over gegaan. Wat was dat tof. In totaal zijn we 3 uur bezig geweest. We gingen echt met een noodgang over de boomtoppen. Iets van 50 platforms, een paar enge bruggen en 3x abseilen. Het was echt niet voor mietjes. De langste zipline was 760 meter en die ging me een partij hard! Je moest afremmen met een bamboe stokje en gelijk bij de eerste keer brak het stokje van Ilona. Gelukkig was er genoeg bamboe in het bos en plukte de instructeur een nieuw stukje.
Die instructeurs waren overigens super grappig en gezellig ,Jojo en????
Aan het einde nog een mooi t-shirt gekregen.
Vrijdag avond weer naar de nachtmarkt, we moeten natuurlijk wel geld blijven uitgeven.
Heerlijk gegeten bij de Mac, we waren de rijst een beetje zat, maar dat was echt niet te eten dus waarderen we het Thaise eten des te meer.
De volgende ochtend weer vroeg uit de veren, want Suree stond alweer fris en fruitig op ons te wachten. Als souveniertje kregen we van het hotel een leuke olifant sleutelhanger. Super leuk.
Zaterdag
Vandaag arriveren we op de farm. We hadden er al een familie over gehoord. Wij reizen met oriëntal Travel Thailand en veel mensen die we tegenkomen reizen hier ook mee. Dit betekent dat veel mensen dezelfde dingen doen, maar vaak in een andere volgorde. Zo ook logeren in safari tenten op een boerderij. Op de weg hier naar toe moesten we natuurlijk eerst nog langs een markt van Suree en daarna langs een museum van folklore. Best interessant maar het was best een lange rit, dus veel informatie is niet blijven hangen.
Laat in de middag aangekomen op de farm waar Peter (bleek dus de eigenaar van niet alleen de boerderij, maar ook van de reisorganisatie) en zijn vrouw Gae en zus Gae (ja echt, ze hebben dezelfde naam, alleen de lengte van de e is verschillend) ons met een drankje stonden op te wachten. Op de boerderij staan 4 safari tenten. 2 waar wij in slapen en nog 2 waar een ander gezin was. Er werd voor ons gekookt (BBQ) heerlijk!
En na het eten mochten we per 2 tal een enorme wens ballon oplagen. We konden ze minuten lang nakijken. Super leuk!
Daarna richting de tenten. Misschien wel leuk om te vertellen. Tot 2 weken geleden was er niet eens stroom in de tenten. Peter en Gae hebben alles zelf opgebouwd en zelfs de te tem gemaakt. Ze zijn nog aan het uitbreiden, maar willen maximaal 6 tenten. En dat snap ik, want met deze persoonlijke aanpak zou het zonde zijn om er massa toerisme van te maken.
Maar even terug naar geen stroom: ze hebben dus sinds 2 weken zonnepanelen. Iedere nacht kun je daar de ventilator op laten draaien en met een beetje geluk ook een telefoon opladen.
Zo heerlijk back to basic.
Enige nadeel is dat je dus geen airco hebt, en dan is een tent best warm.
Zondag
Weer heerlijk onder de buitendouche gedoucht en op de buiten wc geplast.
Daarna op de fiets door wang sapung. Het leuke is dat het toerisme hier helemaal nog niet op gang gekomen is en fietsend door het dorp ben jij dus de toeristische trekpleister. Alle mensen zwaaien en zeggen gedag. Echt leuk.
Even langs een rubber plantage, het huis van de tante ven Gae bezocht en vooral heelveel gezwaaid. ‘ s Middags naar een meertje. Daar kregen we een vlot met afdak en konden we een paar uurtjes dobberen. Dat is de weekendbezigheid van de gemiddelde Thai in deze omgeving. Ook hier waren wij de enige blanken en zijn we weer op talloze foto’s gezet. Toen we goed en wel op het meer lagen werd ons eten gebracht. Want 1 ding wat de Thai goed kan is eten. De hele dag door. Na het eten nog even een duik in het meer genomen en na een paar uurtjes relaxen werden we weer door een longtail bootje opgehaald en aan wal gebracht. Tijdens het omkleden begon het heftig te regenen. Gelukkig maar van korte duur.
Terug op de boerderij hee Gae weer heerlijk gekookt. Ze wil vooral niet dat we te kort komen en was het vooral heel veel, maar ook erg lekker. Thuis ga ik zeker haar Massaman (weet ik veel hoe je dat in het Thais uitspreekt) een keertje maken. Na het eten raakten we met Gae en peter aan de praat over mediteren en allerlei andere Boeddhistische dingen. En zijn we op YouTube naar filmpjes van Purple gaan kijken. Ze waren zo onder de indruk dat we een slaapplaats aangeboden kregen tegen een optreden. Ik zag het wel zitten:P
Weer heerlijk in de tent geslapen.
De volgende ochtend weer een boterham met pindakaas gegeten. En moesten we dit kleine paradijsje op aarde weer verlaten.
Maandag
Vandaag richting Kao Yai. Vooral veel in de auto gezeten. Gelukkig hebben we films, muziek en boeken rotonde beschikking, want het was echt een lange rit.
Omdat we gisteren (zondag) de fietstocht gedaan hebben, waarbij je een schooltje zou bezoeken en dat schooltje zondags dus dicht was, zijn we eerst nog langs de school gegaan. Het was een kleuterschool.. kinderen van 3 tot 5 jaar, maar evengoed zo leuk om te zien. De broer van Gae had daar ook een kind op school zitten, dus die kwamen we ook nog even tegen. Super leuk om het ochtend ritueel van de kinderen te zien.
Na weer wat uurtjes in de auto te hebben gezeten gingen we een wandelingetje maken door het limestone park. Hier wisten we niet wat we moesten verwachten en liepen we dus op onze teva’s een berg op. Af en toe een klein grotje in ( en nee, die kon niet onderlopen want we zaten behoorlijk hoog.) maar de wandeling was het waard, uiteindelijk kwamen we boven en hadden we een prachtig uitzicht over het gebergte.
Toen weer de bus in om in de namiddag bij Kao Yai aan te komen. Na de farm viel dit hotel toch wat tegen.
De matrassen van ons 3en waren hard, maar die van Celine kon je echt vergelijken met een plank. Als je ging zitten deukte hij niet eens in. Er was geen matras extra dus kreeg ze extra matjes en een extra deken erop. Was een kleine verbetering.
Dinsdag.
Vandaag gelukkig niet al te vroeg op pad. We moesten een lange broek aan want we gingen de jungle in. Wij dachten een flinke wandeling te gaan maken, maar betwist meer busje in busje uit. Helaas weinig dieren in het park gezien, maar de natuur was wel heel mooi. Watervallen, vlinders, bergen, bomen en stuiken, je had er bij moeten zijn.
In de vroege middag waren we weer terug bij ons hotel waar we even een middagje aan het zwembad hebben gelegen. Ook daar waren de bedden zo hard, dat je zelfs het matras op je bed begon te waarderen. Ook een tactiek.
‘ s Avonds weer in het hotel gegeten. Het was iets beter dan gisteren, maar nog niet echt om over naar huis te schrijven.
Toen we net aan het ijsje zaten begon het te regenen, en niet een beetje..... ik denk wel anderhalf uur lang met bakken uit de hemel. Wat een lawaai. Het mooiste was nog het geluid na de regenbui. Er begonnen volgens mij wel 1000 kikkers een geluid te maken dat ver weg van kwaken stond. Heeeel vreemd. In afwachting van de regen maar even een spelletje in het restaurant gedaan en toen op tijd naar bed..
Woensdag
We wilden om half 9 uitchecken en ontbijten, maar we stonden om 8.15 uur met al onze spullen al buiten, we vonden het nml niet nodig om nog langer in dit hotel te blijven. Suree was gelukkig ook al op tijd met ons busje. Konden we met gierende banden weg (nee hoor, zo erg was het nou ook weer niet. WEL)
Dus nu zitten we in Hua-Hin. Een badplaats ten zuiden van Bangkok, waar we de komende 6 dagen mogen vertoeven.
Onze kamers liggen tegenover elkaar, dus we zwaaien af en toevalsfactor het balkon.
We zijn net even een rondje gaan lopen en hebben weer een afzien massage genomen. ( ja echt afzien, want een pretje zijn die massages echt niet hoor.)
Zo dat was het even voor nu. Veel plezier met de bewolking en regen in Nederland, jullie hebben het verdiend.....

• 08 Augustus 2018 - 13:36

Greta Lucas :

Dank je weer voor de verhalen, erg leuk
    jullie zo te volgen. Ook even een paar relaxdagen,
    veel plezier en genieten weer verder .
    Groetjes uit Nederland XXXX

• 08 Augustus 2018 - 15:38

Lia Bos :

Wat een prachtige verhalen weer we keken er halsreikend naar uit .
    We zien al weer uit naar de volgende belevenis.
    Groetjes van ons xxx

• 08 Augustus 2018 - 16:24

Tini Breg :

Hallo dames, wat maken jullie weer een mooie reis
    Wij zijn best wel een beetje jaloers!!
    Maar hier is het ook gezellig hoor in de lange je te zomer
    Gisteravond lekker gezwommen in Hoogkarspel samen met je moeder!
    Veel plezier verder!

• 08 Augustus 2018 - 18:45

Karina:

Leuk om je verhalen weer te volgen Syl. Leuk om ook de foto's op fb te zien. Geniet er nog maar van!!!

• 08 Augustus 2018 - 18:50

Lida Mijnders:

Wat een avontuur weer zeg en ja hoor Ilona bamboe stokje breekt zal niet ha ha wel super stoer van jullie .En op die de darm leuk hoor jullie maken weer leuke dingen mee genieten maar tot gauw weer knuffel van mij

• 10 Augustus 2018 - 17:36

Hans:

Mooie en leuke verhalen meiden, weer een prachtig avontuur van de bende van 4!
    Nog geen regen gezien, de temperatuur zit rond de 35°!
    En wij zien alleen de rook van de bosbranden
    S avonds helaas ook de brand zelf. Maar het is ver weg.
    Geniet nog even, voor jullie het weten zit je weer aan de boerenkool!