Hua Hin, klein China - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Hua Hin, klein China - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Hua Hin, klein China

Door: Sylvia Bos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

12 Augustus 2018 | Thailand, Hua Hin

We zijn alweer een paar dagen in Hua Hin, dus wordt het wel weer eens tijd voor een update.
We hebben nog 3 dagen te gaan en zijn dan ook al een beetje aan het afronden. Vanavond tijdens het eten hebben we het al over de politieke situatie in de wereld gehad. We raken niet uitgesproken.
Maar we beginnen weer even waar we gebleven zijn;
Donderdag
Vanmorgen heel vroeg uit de veren, want gister na het eten hebben we voor vandaag een excursie geboekt. Die kon alleen op donderdag dus voor vandaag. We gaan naar Koh Talu, snorkelen.
Celine en ik dachten dat we daar wel even konden duiken, maar helaas. Dat hadden we eerder moeten boeken. Dan maar snorkelen. Eerst dus om 6.30 opgehaald. Gelukkig had het hotel ontbijtboxen klaarstaan voor ons. Het busje kwam 10 minuten te laat en zat al vol met Chinezen, die zijn hier echt in grote getale. Eerst weer 2,5 uur in de bus. Helaas niet heel comfortabel, maar wel nog even kunnen slapen. Aangekomen bij de boot konden we daar ook nog even wat eten en drinken, en ons verbazen over de gewoontes van de Chinezen die hier zijn. Zwerfhondjes water gegeven en toen de boot op, die zou ons wel even in 20 minuten naar het eilandje brengen, nou, niet met onze kapitein, wat een amateur. Het leek wel alsof hij de motoren iedere keer opblies. Uiteindelijk pas na 40 minuten was het land in zicht. De andere boot kwam ons alweer tegemoet varen. We hoefden net niet zelf te roeien. Voordat we aan land mochten werden we op een soort van vlot gedumpt waar we snorkel-les kregen. We kregen zwemvesten en snorkelsetjes. Celine en ik hoefden geen zwemvest en Ilona en Nathalie wel (wat later op de dag een hele slimme actie bleek te zijn.)
Na 3 kwartier rond-turen heel veel zee-egels gezien en wat mooie vissen, maar verder niet heel veel spectaculairs.
Toen op dat vlot naar een andere stek waar duikers bezig waren met het planten van koraal. Best interessant om te zien hoe dat gaat.
Misschien we even goed om te vertellen; het weer was niet echt om over naar huis te schrijven. Dikke wolkendek en regen op komst. Dus na een keer insmeren vonden wij het wel oké. Na het snorkelen richting het eiland. Daar stond er weer een overheerlijke lunch op ons te wachten. Tijdens het drinken bestellen werd ik door een mega wesp in mijn bil geprikt. Deed echt vet zeer. Hele bil rood..
Na de lunch mochten we naar de schildpadden opvang. De volwassen schildpadden hadden die avond en die ochtend eieren gelegd. En overal waren hele kleine schildpadjes van een jaar oud. Die mochten we gewoon oppakken en moesten ook weer gewassen worden. We hebben heel wat dieren gewassen deze vakantie.
Daarna nog een half uurtje vrije tijd, maar toen begon het al te regenen en zijn we met de baggerboot weer richting het vaste land gegaan. We zaten terug in een andere bus en konden iets lekkerder zitten, alhoewel ik nog steeds een zere bil had, kom maar op met de woordgrappen. Terug in het hotel kwamen we er al snel achter waarom Ilona en Nathalie een slimmer zijn dan wij. Celine en ik hadden met het snorkelen onze ruggen verbrand, Celine nog een graadje (3e graads denk ik) erger dan ik.
‘s Avonds hebben Celine en ik gefondued aan de lopende band en hebben Nathalie en Ilona sushi gegeten.
Celine had even niet in de gaten dat haar pannetje bijna leeg was en de boel brandde dus weer aan, laten we zeggen dat Celine die dag een beetje aangebrand was.
We konden vanavond laat naar bed, want we mochten sinds weken weer eens uitslapen.
Vrijdag
Vandaag pas om 9.30 aan het ontbijt. Heerlijk. De hele dag aan het zwembad gelegen. Een mooi kleurtje opgedaan want we hadden geluk, het was echt de beste dag om aan het zwembad te liggen. We hebben de zon veel gezien. En de voorkant ziet er uit als de achterkant.
Na de luierdag richting (maar weer eens) een markt gegaan. Dat zijn hier echt de toeristische trekpleisters. Daar ook weer lekker Thais gegeten bovenin het restaurant met uitzicht over de markt.
Zaterdag
Vandaag weer eens een drukke dag. Gelukkig pas om 9 uur opgehaald. Een tour door Hua Hin. Ook deze hadden we eerder in het hotel gepboekt. We mochten voor een bepaald bedrag 5 hoogtepunten kiezen, waar een taxi ons naar toe zou brengen. We lieten die man kiezen, maar blijkbaar was het niet goed, want op de ochtend zelf heeft een andere man het aangepast. Wij bleken alleen maar naar Chinese trekpleisters te gaan en dat vond hij niet leuk voor ons. Eerst een apenrots, met erg brutale apen. Toen naar een art-markt, best wel leuk en heerlijke koffie. Daarna door naar een paleis. Waar we weer helemaal bedekt moesten. Doeken, shirtjes, nog net geen Burka. We snapten eigenlijk niet echt waarom. Het paleis was vooral heel groot, maar niet echt indrukwekkender geen Europeaan te vinden, Chinezen daarentegen ten overvloede. Toen door naar het hoogtepunt, de outlet. Gelukkig nog schoenen weten te scoren, (behalve Celine, die is ziek hoor, schoenen zat en zij koopt niks!) maar ook hier weer 1 miljard Chinezen ofzo (ik overdrijf graag).
Toen naar het hoogtepunt van de dag, the Swiss sheep farm. We dachten weer eens dieren te mogen gaan wassen. Schapen scheren, lammetjes voeden. Wij hadden er zin in.
Ik laat even een stilte vallen, want wat we daar te zien kregen valt niet in zinnen te omschrijven. Ik probeer het in steekwoorden; zielige schapen, kinderboerderij, Halloween, op de foto met fruit, 3D muurschilderingen en weer een blik Chinezen. We weten gewoon niet wat de bedoeling was. De foto’s op internet leken er totaal niet op. Wij vonden het niet bijzonder, wij vonden het raar, heel raar.
Bij thuiskomst weer bij een Thais restaurant gegeten, helaas niet echt bijzonder, maar wel weer een bijzonder witte serveerster, dat is hier het modebeeld, zo wit mogelijk.
Zaterdag stapavond (ergens op de wereld, maar niet in dit gehucht)en dus morgen weer uitslapen.
Zondag
Vandaag weer een rustdag. We wilden naar het strand.
Helaas regende het een beetje. Het strand was ook niet echt je-van-het, dus na een uurtje alweer terug naar het hotel. Daar een Lekker netflixmiddagje gehouden.
Daarna naar de Cicade markt. Wij worden een beetje moe van al die markten, morgen nog een, een drijvende en dan is het een keertje klaar. Daarna gegeten bij en uberhippe tent. De ober vroeg ons of we al een taxi naar het hotel hadden, dat hadden we niet, dus de kok bracht ons voor 200 baht terug.
Morgen weer vroeg ons bed uit om maar weer eens een markt te bezoeken.

• 12 Augustus 2018 - 18:07

San :

Hey meiden! Nou gelukkig kunnen jullie bij terug komst ook weer gezellig naar de week markt op de plaatselijke plein! ( of stadsplein) Want daar kijken jullie nu vast al naar uit. Haha. Geniet nog van jullie laaste dagen van deze mooie "markt" reis!! X

• 13 Augustus 2018 - 09:35

Tini Breg:

Het is toch wat al die Chinezen en markten, vooral als het te veel zijn.
    Lekker weer naar HUIS meiden!
    Hele goede reis gewenst.

• 13 Augustus 2018 - 21:18

Lia Bos:

Weer lekker als jullie weer thuis zijn .
    Maar jullie hebben weer een prachtige reis gehad.
    En we hebben genoten van jullie belevenissen.