Vakantie? Gewoon aan het werk! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Vakantie? Gewoon aan het werk! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Vakantie? Gewoon aan het werk!

Door: Sylvia Bos

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

02 Augustus 2018 | Thailand, Chiang Mai

Ik heb al een paar dagen geen verslag geschreven, en dat is niet omdat we niks beleven, dat is juist omdat we het zo druk hebben. Ik was gebleven bij de river lodge waar we een nacht verbleven en daar werden we de volgende ochtend opgehaald om richting de oude hoofdstad van Thailand te gaan, Ayutthaya. Dit is een stad met heel veel tempels, ruïnes, en oh ja, tempels. Want als je Thailand van dichtbij wilt zien, moet je wel 7565 gezien hebben. We zijn aardig op weg. Onze gids (die trouwens Suree heet en niet zoals eerder vermeld werd, Suria) wil echt zo veel vertellen, maar spreekt zo slecht Engels, dat je echt dood vermoeid raakt van alle informatie. We hebben in de stad weer heerlijk geluncht. En alle schone wc’s bezocht. Daarna weer op tijd de auto in omdat we om 18.10 uur met de nachttrein richting Chiang Mai moeten. Die trein vertrok uit Bangkok. Later bleek ook dat je in ayutthaya kon opstappen. Hebben we daar dat takke eind in de file voor moeten staan.
Maar goed. Wij namen op Bangkok CS afscheid van onze gids.. zij komt ons over een paar dagen weer ophalen in Chiang mai. Nu even rust.... eh rust?
In de slaaptrein lagen we op de lange regel (ik zal kijken of ik er een foto bij kan zetten) en iemand had besloten dat de airco op hard moest en het licht niet uit mocht. Kortom, geen oog dichtgedaan.
‘ s Ochtends vroeg om 7.15 uur aangekomen, waar onze chauffeur alweer klaar stond om ons op te halen.. hij stond nog net niet met zijn busje op het perron.
Hij bracht ons naar een klein paradijsje op aarde. Enige nadeel was dat er maar 1 kamer klaar was, dus moesten we met zijn 4en op 1 kamer slaap bijtanken van de nachttrein.
Om 12 uur zou de 2e kamer klaar zijn, maar de twee mannen die er in huisden waren nog niet van plan weg te gaan. Daarom maar eerst even geluncht en daarna heerlijk wat bommetjes in het zwembad gedaan.
Om 8 uur met de shuttle bus naar de beroemde nachtmarkt. Heerlijk gegeten en natuurlijk naar de welbekende ladieboy show. Wat een hysterie. Mannen die als vrouwen dansen, slecht blaybacken en ander mannen het podium op trekken, omg wat was het slecht, maar daarom ontzettend grappig. Een Nederlandse groep mannen die achter ons zaten kon niet wachten om het podium opgetrokken te worden.. soms ging het wel een beetje over het randje.
Na de show weer naar het hotel, met z’n 4en in een Tuk Tuk, scheurden we daar de straten van Chiang Mai, we waren ons leven niet zeker (nee hoor papa’s en mama’s dat viel best wel mee .....NOT).
Op naar bed, want morgen moeten we olifanten wassen, dus aan het werk.
7.00 uur de wekker, ontbijten en om 8 uur klaarstaan om opgepikt te worden om met het busje naar ons werk te gaan.
Ja echt hoor, we moesten aan de bak.
Even voor half 9 kwam het busje aanrijden met daar in nog een Nederlands gezin met 3 jonge kinderen.
We reden eerst naar een plaatsje waar we de eerste olifant al zagen lopen, wat zijn het toch prachtige beesten!
Daar moesten we eerst allemaal een blauw soort werkkleding aan. En toen werden we met de auto omhoog gebracht. Daar stonden 2 volwassen olifanten en 1 baby olifantje ons al op te wachten. Te schattig!! Allereerst kregen we wat info over de olifanten en werd ons verteld dat we vandaag gewoon aan het werk moesten. Suikerriet hakken, eten klaarmaken, de olifanten uitlaten en natuurlijk ook nog wassen! Wat een ervaring was dat! Waar we de dag begonnen met angst in onze ogen, die olifanten zijn best groot, eindigden we met het wassen en dollen met die beesten in het water. Echt Eem fantastische ervaring. Dit is typisch zo’n ding waar je bij had moeten zijn.
We liepen tot onze enkels in de modder, moesten met onze handen met een hakmes suikerriet oogsten, en het zelf aan de beesten voeren, we moesten vitamine ballen van rijst, zout en tamarinde maken en die ook weer aan de olifanten geven. Het uitlaten was ook super indrukwekkend, maar het hoogtepunt was echt in bad met de olifanten. Van te voren moesten we een stuk van een bepaalde houtsoort platslaan. Er kwam dan een soort laagje te voorschrijn dat zou schuimen tijdens het schrobben.
Je zag de olifanten echt genieten. Dat baby olifantje rolde door het water heen en was ook niet te beroerd om de een na de ander nat te spuiten. Het was echt alles waar we op hoopten en meer. Een fantastische dag.
Morgen mogen we uitslapen. We worden om 9.30 uur opgehaald voor ons volgende avontuur; ziplinen.

• 02 Augustus 2018 - 14:49

Angela:

Wat lijkt me dat waanzinnig aan het werk bij de olifanten. De foto's bij de olifanten gaven al een te gekke indruk.

• 02 Augustus 2018 - 14:58

Greta Lucas :

Wat een bijzondere ervaringen weer.
    Dat zijn dingen die je nooit meer vergeet.
    Ga zo door met genieten meiden, doen jullie
    goed!
    Groetjes vanuit hierXXXX

• 02 Augustus 2018 - 16:25

Tini Breg :

Wat weer een mooie ervaringen en wat is alles perfect georganiseerd!!
    Groetjes uit wervershoof aan zee!!

• 02 Augustus 2018 - 16:37

Lida Mijnders:

Wat enig meiden wat ziet dat er prachtig uit zeker een mooie ervaring geniet ze nog ❤️❤️❤️❤️

• 02 Augustus 2018 - 16:42

Lia Bos:

Wat een belevenis meiden en wat een ervaring .
    En jullie hebben het zeker druk.

• 02 Augustus 2018 - 18:14

Suzanne: