Reisdag 2: echt waar, ik zit in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Reisdag 2: echt waar, ik zit in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Reisdag 2: echt waar, ik zit in Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

17 April 2022 | Nepal, Kathmandu

Het is niet te geloven maar toch echt waar: ik zit echt in Kathmandu. De laatste dagen heb ik het wel al tegen een paar mensen gezegd; eerst in Kathmandu zitten en dan pas geloven dat het ook echt gaat gebeuren. En nu gaaf het echt gebeuren!

Het ging allemaal best wel voorspoedig. Tot Doha heb ik al verteld hoe het ging, vanaf Doha splitsten de wegen van de groep.

Groep 1(inclusief reisleider Jan) vloog om 1.30 uur richting Kathmandu en Groep 2 (inclusief mijzelf) om 2.30.

De vlucht zat nagenoeg vol en daarom was het enorm druk bij aankomst op het vliegveld. We moesten ons CCMC formulier inleveren; al werd daar niet naar gekeken, maar op een grote hoop op een tafel gegooid. En we moesten ons vaccinatie bewijs laten zien; uitgeprint en wel konden ze daar zelfs de Engelse variant niet lezen, dus vroegen ze: How many dossis. Toen mijn antwoord 3 was, mocht ik doorlopen en was ik zonder problemen Nepal binnen gekomen.

Met dank aan pap en mam, omdat zij mijn visum geregeld hadden. De rij op het vliegveld was enorm, zeker 2 uur wachttijd.

Nou, die 2 uur wachttijd hebben we dubbel en dwars ingehaald bij de douane en de koffers ophalen. De meneer achter de computer had gister zijn eerste les Windows 11 achter de rug en kon al typen met 2 (wijs) vingers. Nou, dan raden jullie wel hoe snel dat niet ging.

Zo snel dat we bij aankomst bij de kofferband, al onze tassen verspreid over de hal zagen staan. Ach ja, zou gaat dat daar. Daar moet je maar mee leren dealen. Gelukkig (Met wederom dank aan pap) was mijn oranje flightbag optijd gemaakt en in de hal met allemaal gele North face tassen zeer opvallend, en daardoor snel te vinden. Helaas is er 1 tas van een groepslid niet aangekomen. Dat is met deze reis wel je ergste nachtmerrie. Vandaar dat we wederom lang moesten wachten om naar het hotel gebracht te worden. Ook daar maak je je niet druk om. Wat wel druk is, is het verkeer. Morgen zal ik een filmpje bijvoegen met het leven van een motorrijder in Kathmandu. Ik ben benieuwd we die verkeersregels kan benoemen.

Smiddags met bijna de hele groep op zoek naar pin automaten gegaan en daarna een verlate lunch genuttigd. Erg gezellig! Daarna even een powernapje gedaan om om 18.00 uur weer richting restaurant te gaan voor een briefing.

Die briefing hebben we iedere dag en daarin wordt verteld waar we de volgende dag rekening mee moeten houden.

Morgen lekker vrij, maar dinsdag vliegen we om kwart voor 6 (JA 's ochtends JA) met de eerste vlucht naar Lukla.

Nu lekker naar bed, want een nachtje overslaan is niet bevorderlijk voor je conditie.

Morgen weer een update!

• 17 April 2022 - 19:42

Lia:

Je maakt nu al wat mee Sylvia en dan begint het pas.
    Leuk verhaal al ga zo door.

• 17 April 2022 - 20:11

Tini:

lekker dat alles goed gegaan is Sylvia!! het grote mond er nemen en genieten kan beginnen
    veel plezier en groetjes uit een zonnig Wervershoof.

• 17 April 2022 - 20:13

Tini:

geen grote mond hoor!! er moet ondernemen staan