Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Gokyo, Nepal van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Gokyo, Nepal van Sylvia Bos - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

26 April 2022 | Nepal, Gokyo

Dag 4 Namche Bazar-Deboche

Vanmorgen vroeg vertrokken vanuit ons vertrouwde lodge. Eerst weer flink stijgen en daarna een prachtige tocht. Ik voelde me fantastisch en liep super makkelijk. We liepen door verschillende omgevingen, prachtige rododendrons.

Veel yaks en porters die ons passerden.

Vlak voor Deboche hebben we een mooi klooster bezocht met een prachtige tempel en niet onbelangrijk, we hadden voor het eerste zicht op Mount Everest.

De top van Mount everest is nog 80 km ver, waardoor hij nog niet echt indrukwekkend is, maar wel mooi dat we hem eindelijk gezien hebben.

In Deboche zaten we in een best wel primitieve lodge. Gelukkig begon het pas te regenen toen we al binnen waren, met als gevolg dat we de natte zweet kleren niet echt konden drogen.

Na het eten ging al snel de kachel uit dus flink optijd naar bed.

Gelukkig slaap ik de laatste nachten wat beter want anders wordt het een lastige reis.

Dag 5 Deboche-Pangboche-Dingboche

Vandaag zouden we eigenlijk 2,5 uur lopen naar Pangboche, maar omdat iedereen zich goed voelde leek het Jan (de reisleider) een goed idee om door te lopen naar Dingboche.

De ochtend begon KOUD. Ik wilde echt mijn warme bed niet uit. Maar het moest. Eerst de natte kleren van gisteren aan, maar daar hingen bijna de ijspegels in, dus toch maar schone kleren aan, met het gevaar dat al mijn kleren nat zijn. Maar dat risico neem ik maar.

Ik had echt een zware dag. Later bleek dat ik wat last van mijn darmen had en was daarom niet vooruit te branden.

Misschien wel leuk om te vertellen hoe een dag er uit ziet;

De wekker gaat op 6.15, dan tas inpakken, tanden poetsen, wassen (Met ijswater) Tas klaarzetten voor de porters en dan om 7.00 ontbijten. Wat bij mij nog steeds niet van harte gaat. Dan rond een uur of half 8 starten met lopen en rond een uurtje of 10 (afhankelijk van of er iets op de route te vinden is) thee. Ik beheer de theepot dus ik bestel altijd de thee. Dan lopen we na 30 min weer verder tot we ergens kunnen lunchen. Dan bestellen we zoveel mogelijk hetzelfde, anders zit je rustig 2 uur te wachten. Dan lopen we weer verder en komen we vaak tussen 2 en 3 bij de lodge aan. Daar drinken we eerst weer thee en bestellen we het avond eten. Om 18.30 dineren we dan en bestellen gelijk het ontbijt voor de volgende dag. We krijgen dan ook een fles kokend water om in je bed te leggen als kruik. Dat heb je echt wel nodig. Dan doen we nog even een spelletje in de gezamenlijke ruimte omdat daar de kachel brandt. Rond 8 uur gaan de eerste mensen naar bed. En dan start het allemaal weer van voor af aan.

• 30 April 2022 - 09:06

Karina:

Ik snap dat je lekker in je warme bedje wilt blijven liggen. Jullie hebben ook een pittig schema. Hoop dat je kleren verder een beetje droog blijven en je geen last meer hebt van je darmen. Succes nog

• 30 April 2022 - 09:49

Peter Euwijk :

Zo Sylvia dus op tijd naar bed. Ben benieuwd of je dat volhoudt als je weer terug bent. Maar goed als het koud is en je overdag al je energie nodig hebt is slapen en goed ontbijten wel zo belangrijk. Hoop dus dat je snel beter kan ontbijten. In ieder geval kan je elke dag genieten van mooie vergezichten. Ben benieuwd naar de foto's. Succes.

• 30 April 2022 - 09:52

Tini:

lekker dat het klimmen je goed af gaat.
    de jarenlange training werpt nu zijn vruchten af.
    veel succes verder

• 30 April 2022 - 12:35

San :

Lieve Syl. Ik ben blij weer wat van je te lezen!
    Was benieuwd hoe het met je is? Gelukkig gaat het goed!! Wel vervelend natuurlijk dat ook jouw darmen last begon/ begint last te krijgen. Hopelijk gaat het snel beter!? Ik geef je een hele dikke vette PLUIM!!!
    X

• 30 April 2022 - 15:16

Lia Bos:

Lieve Sylvia blij weer wat van je te horen.En wat een mooie foto heb je gestuurd.Wel koud zeker en wij zitten in het warme Curacao.vele groetjes van ons.

• 01 Mei 2022 - 00:25

Ilona:

Wat een presentatie zet jij neer. Je bent een bikkel en een topper!